Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 15:35   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Hvor mye må man stå på slalåm før det lønner seg å kjøpe framfor å leie? Jeg tenker da på en 11-åring. Forsåvidt på niåringen også. Hvor fort vokser de ut av det? Blir det som med langrennsski? Der varer skoene normalt sett to sesonger hos oss, men har hørt at slalåmstøvler ikke må være mer enn akkurat passe.

Vi har leid til nå. Ungene står slalåm rundt to ganger i året, men det er mulig vi ville gått oftere dersom de eide eget utstyr. Vi voksne har ski.

Grunnen til spørsmålet er at det er salg på G-Max, og det er billig. Er dette billige godt nok til vårt bruk? Ingen av oss er særlig gode. Og hva er dette twin-tip-greiene? Noe å satse på, selv for nybegynnere?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 15:42   #2
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Vi kjøpte i januar i fjor til begge . De har rimelig utstyr men det holder . Til 7 åringen la vi inn ca 1500 kr med hjelm og briller og litt mere til 14 åringen . De har brukt det ca 2 ganger på fritiden i vinter . Lillesøster trener med hisil alpin hver mandag . Så om de bare står 1-2 ganger i året vil det nok lønne seg å leie

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 16:20   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Vår 11-åring har fått brukt utstyr, funker fint og er billigere enn nytt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 16:33   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Vår 11-åring har fått brukt utstyr, funker fint og er billigere enn nytt.

Har lett på finn, men ikke funnet noe. Brukt er helt klart et alternativ! Men hun må nesten prøve støvlene.

Det lønner seg nok å leie hvis vi renner to ganger i året, men vi ønsker å stå mer slalåm. Det er bare så sabla dyrt. Dagskort til fire, samt leie ski til ungene, sist ble det 1600 kr, og da hadde vi bare tretimerskort! Og vi har langt å kjøre.

Hjelm og briller har de.

Hvor ofte må sånt utstyr skiftes ut? Og når slutter man å vokse i beina?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 16:54   #5
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.798
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Hadde kjøpt. Brukt - messer og sånt hver år her i hvert fall. Skiene holder en evighet her, skoene holder i to år og arves videre så de kan brukes i seks år tilsammen. Brukt pleier vi å gi ca 800 kr for ski og støvler. Billig for seks års bruk. De står mye på SFO (ti ganger hver vinter) og hvert sett blir da brukt 60 ganger...

Hvis det er et godt tilbud nytt, hadde jeg slått til på det. Da kan dere selge det når dere er ferdige med det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 16:58   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hadde kjøpt. Brukt - messer og sånt hver år her i hvert fall. Skiene holder en evighet her, skoene holder i to år og arves videre så de kan brukes i seks år tilsammen. Brukt pleier vi å gi ca 800 kr for ski og støvler. Billig for seks års bruk. De står mye på SFO (ti ganger hver vinter) og hvert sett blir da brukt 60 ganger...

Hvis det er et godt tilbud nytt, hadde jeg slått til på det. Da kan dere selge det når dere er ferdige med det.

Takk for tips! Jeg har ikke sett noe tilsvarende her, men skal ha øynene åpne.

Så du mener støvler holder i et par år? Og ski?

Hun er 155 cm høy, 37 kg tung og bruker 38-39 i sko. Sist vi leide hadde hun 38,5 i slalåmstøvler. Hvor lange bør skiene være? Mine carvingski er korte, rundt 150 cm. Jeg er 170 cm høy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 17:02   #7
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.798
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for tips! Jeg har ikke sett noe tilsvarende her, men skal ha øynene åpne.

Så du mener støvler holder i et par år? Og ski?

Hun er 155 cm høy, 37 kg tung og bruker 38-39 i sko. Sist vi leide hadde hun 38,5 i slalåmstøvler. Hvor lange bør skiene være? Mine carvingski er korte, rundt 150 cm. Jeg er 170 cm høy.

Her har vi kjøpt støvlene to nummer større enn de vanligvis bruker. De har vart i to år akkurat. De er såpass stramme rundt leggene at det ikke har hatt noen praktisk betydning.

I deres tilfelle ville jeg kjøpt et nummer større enn hun skal ha (til høsten?) siden det godt kan hende hun stopper å vokse i føttene snart. Jeg har de slalåmstøvlene jeg fikk da jeg var 12 (mine første forøvrig) den dag i dag... Ski til nesa er det jeg har fått fortalt, kanskje litt kortere - ikke kjøp for lange i hvert fall.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 17:05   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 18:34   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Etter vinterferien så selger mange skisenter ut en del leieutstyr også. Vi har kjøpt utstyret til ungene der, og når de har trengt nye støvler etterhvert så har jeg kjøpt på tilbud på OBS. OBS har også mye tilbud på slalomutstyr nå før vinterferien.

Ungene mine har hatt utstyr i 3 sesonger nå og de har fotsatt samme skia, men de må ha nye neste år. Støvler har de det paret de fikk med skiene første gangen + at jeg har måttet kjøpe to par nye på salg. Justerer bare bindingene etterhvert. Ungene mine bruker ikke staver. Så til lillebror fikk vi utstyr til kr 400,- og til begge jentene kr 600,- til hver også 2 par nye støvler til ca. 300,- pr. par, de går jo i arv etterhvert til de andre ungene mine. En kan også få tak i mye brukte ski og støvler på finn.no, men når jeg skal ha til tre barn så orket jeg ikke å lete og reise hit og dit for å skaffe alt, så da kjøpte vi leieutstyr de solgte på skisenteret vi ikke bor så langt unna.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 18:44   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Høres lurt ut. Vi bor så sabla langt fra alle trekk, så det er ikke så lett å sjekke opp. Justerer du bindingene selv når du kjøper nye støvler?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 18:47   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slalåmutstyr til jente, 11 år. Hva ser jeg etter?

Mine bruker skiene 2-3 år, skoene varierer veldig. Nå er vi i den heldige situasjonen at begge bruker samme str. i slalomsko så nå har vi to par i samme str. Jeg kjøpte sko brukt på en lokal Facebookgruppe til minsten, har du sjekket ut om det er det der du bor? Jeg har stort sett kjøpt nytt til eldste på salg etter sesong. Jeg har tantebarn som går rett inn i mine sitt utstyr når de vokser ut av det så har blir det brukt i mange år sammenhengende.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no