Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Snowboard

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 19:25   #1
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Snowboard

Hvilken lengde skal jeg ha?
Jeg er 165 cm. og veier 52-53 kg.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:28   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snowboard

Oj skal du begynne med sånt? Kult, det har jeg aldri prøvd (jeg har jo ikke prøvd vanlig slalåm engang da). Ja, det var alt jeg hadde å bidra med i denne tråden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:31   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.186
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snowboard

Jeg er 167 cm og mitt brett er 150 cm.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:18   #4
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Snowboard

Da vi kjøpte brett til jenta vår fikk vi beskjed om at brettet skal nå mellom hake og nesetipp.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:22   #5
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snowboard

Da blir 130 hvertfall for lavt?

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:45   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snowboard

145 cm er vel ganske ok. Det er ikke bare lengden som teller, men bredden også. Føttene skal være plassert slik at tåen såvidt er over kanten foran og helen over kanten bak. Normalt så pleier man stille det bakerste benet ganske rett (ca 15 grader tippet mot kjøreretning), mens det forreste benet er enda mer vridd. Blir brettet for bredt må bena være mer rett stilt opp, evt mer vridd om brettet er smalt til deg. *dårlig forklart*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:50   #7
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snowboard

Jeg er 161 og alle mine brett har hatt lengde på 143-149. Det lengste litt langt syns jeg. Siden du ikke veier mer enn du gjør, er det viktig at brettet ikke er for stivt. Bredden har litt å si, men er sjelden til særlig bekymring såfremt man ikke har veldig store føtter og har et smalt brett der beina stikker utfor kanten.
Anbefaler å kjøpe brett hos noen som har peiling, så er sjansen større for å ikke gjøre feilkjøp.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:52   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snowboard

Vil tippe at 145 cm passer til deg. Gå i sportsbutikk og hør med noen som kan det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:04   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snowboard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Jeg er 161 og alle mine brett har hatt lengde på 143-149. Det lengste litt langt syns jeg. Siden du ikke veier mer enn du gjør, er det viktig at brettet ikke er for stivt. Bredden har litt å si, men er sjelden til særlig bekymring såfremt man ikke har veldig store føtter og har et smalt brett der beina stikker utfor kanten.
Anbefaler å kjøpe brett hos noen som har peiling, så er sjansen større for å ikke gjøre feilkjøp.

Jeg hatt vanskelig for å finne brett som er smale nok. Jeg har små føtter og er ganske høy, og dermed så må jeg stille bindingene veldig rett om det skal bli bra, noe som er ukurrant om man vil ha god fart. Har også hatt en del kunder opp igjennom årene, med samme problem, så dette er faktisk ganske viktig. Fotstørrelsen bør matche brettes bredde sånn nogenlunde, lengden på selve brettet(8-10 cm til eller fra) er mindre viktig. Er brettet av god kvalitet (nogenlunde vridningsstivt), så vil man ikke merke den helt store forskjellen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:10   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snowboard

Krystallklart: Legg inn bilde og info da! (Også om deg. Vekt, høyde, skonummer og ferdighetsnivå).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 00:41   #11
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snowboard

Jeg er 165 høy, veier vel 52 kilo, har størrelse 36, noen ganger 35 i sko. Har stått litt før, men ikke mye. Har stått en del slalom tidligere.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 17:21   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snowboard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg er 165 høy, veier vel 52 kilo, har størrelse 36, noen ganger 35 i sko. Har stått litt før, men ikke mye. Har stått en del slalom tidligere.


Mest sannsynlig så vil et typisk jentebrett passe deg bra siden du er ganske lett. De er litt smalere og mykere enn de vanlige. Om du ikke har kjørt så mye og ikke har tenkt å hoppe masse etc, så burde du satse på et brett med progressiv innsving, for dette er mer lettkjørt. Dvs ikke typisk pipe og freestyle brett.

Feks noe som dette: http://global.burton.com/womens-all-...Dwomens-boards

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no