Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-11, 19:34   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Sitter her for meg sjøl og prøver å synkronisere telefonen min med pc'n. Jeg får fint til å få kontaktene mine der jeg vil.

Jeg har pleid å legge inn vaktene mine på telefonen min, men har aldri giddet å legge de inn på pc'n. Det tenkte jeg å prøve, mest for moro skyld. Egentlig trenger jeg ikke de på pc'n. Men jeg skjønner ikke hvor alle vaktene blir lagt på pc'n. Jeg vil ha de i kalenderen på windows live mail. Der er de ikke.

På pc Companion som jeg bruker står det under innstillinger: velg hvilke elementer du vil synkronisere. Under kalender er det bare et valg. Windows Kalender. Prøver jeg å velge bla gjennom på en annen mappe under egenskaper så får jeg ingen flere mapper enn den. (det står *ROOT* og Calendar, og ingen andre valg)

Noen som vet hvordan jeg får oppgavene og kalenderoppføringene i kalenderen i windows mail eller hvor vaktene mine egentlig er lagt på pc'n???

Dette ble rotete, men er det noe som skjønner hva jeg lurer på og hva jeg skal gjøre?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:34   #2
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

ok. Ingen skjønner hva jeg mener.

Jeg fikk omsider til kalenderen på windows mail, men å få til at den en den kalenderen telefonen synkroniserer med får jeg ikke til.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 09:31   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Det var ikke helt lett å forstå hva du ønsket å oppnå, nei. Jeg har grublet litt, ikke minst fordi jeg ikke har så stor peiling på temaet. Men så tenker jeg at den beste måten å sørge for at du får riktig svar, er å eventuelt skrive noe helt feil selv. Så da kaster jeg meg ut i det.

Jeg har hatt to telefoner jeg har synket mot kalender på en Windows-PC. Den første mobilen kjørte et eller annet Windows-system for mobiler, og jeg vil tro dette er mest relevant for deg. Der mener jeg at jeg kjørte en installasjons-CD for at ting skulle fungere. Jeg antar du på PC-en har installert det som eventuelt installeres skal? Min mobil ble da synket mot Office Outlook. Har du sjekket i kalenderen der, om avtalene har havnet der? Og sier mobilen at den faktisk får til å synkronisere mot noe?

Jeg kjenner ikke til Windows Live, så der må i tilfelle andre komme inn og hjelpe deg ...

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 09:44   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Har for lite peiling selv til å klare å forklare.
Jeg har en SE Vivaz. På kalenderen på den har jeg lagt inn vaktene mine. Veldig praktisk når jeg skal avtale med noen. Så har jeg programmet "PC Companion" som fulgte telefonen. Når telefonen er koblet til pc'n (enten med usb eller bluetooth) kan jeg i det programmet se kontakter, musikk, bilder og avtaler som er på mobilen på pc'n. Jeg kan synkronisere kontakter med Windows Mail (som har overtatt for Outlook). Alt bra så langt, hvis dere henger med.

Jeg gjør det på akkurat samme måte for å synkronisere kalenderen. Men hvor de avtalene på telefonen blir av på pc'n skjønner jeg ikke. Kalenderen i Windows Mail på pc'n får de ikke, og ikke får jeg valget om å synkronisere med den kalenderen. For jeg har testet med å legge inn forskjellige avtaler på pc og telefon, og de kommer ikke på kalenderen til den andre.

Det er så mye enklere å legge vaktene mine inn på pc'n enn å knote de inn på mobilen. Derfor hadde det vært kjekt å finne ut av det.

(tror jeg må nettdate en datanerd. )

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 10:01   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)



Min SE er så sær at den krever å synke med en gmail-konto. Du har ikke tilfeldigvis en sånn en aktiv noe sted - og avtalene dine er ikke tilfeldigvis havnet der?

  Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 10:31   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Jeg har gmail-konto som jeg bruker, og jeg finner de ikke der.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 10:49   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Jeg har syncet en del telefoner mot PC/Mac og jeg gjør det alltid på følgende måte: Du oppretter en epostadresse (gjerne gmail), så syntes du kalenderen din på både PC og telefon mot denne.

Med mindre du har konfigurert telefonen din med en epost allerede, så ligger bare avtalene dine/kalenderen din lokalt på telefonen. Gå inn på epostinnstillingene dine, så ser du om du får lagt eposten til. Deretter skal du hake av for kalender et eller annet sted og. Når dette er gjort så må du legge alt over i denne kalenderen for å få det opp på PCEn som også må være syncet mot gmailen.

Har man Mac, iPhone og Gmail går dette som en lek med iCal.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:01   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Jeg er ikke hjemme nå, så jeg får ikke sett hva som står, i tillegg er telefonen nesten strømløs.
Jeg har en kalender på gmail kontoen min, det er den jeg vil få på telefonen (og motsatt om jeg legger noe inn på telefonen). Jeg får ikke valgt den gmail-kalenderen når jeg skal velge hvilken kalender jeg skal synkronisere med.

Studere mer i kveld

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:03   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg er ikke hjemme nå, så jeg får ikke sett hva som står, i tillegg er telefonen nesten strømløs.
Jeg har en kalender på gmail kontoen min, det er den jeg vil få på telefonen (og motsatt om jeg legger noe inn på telefonen). Jeg får ikke valgt den gmail-kalenderen når jeg skal velge hvilken kalender jeg skal synkronisere med.

Studere mer i kveld

Se om det er noe som heter CalDAV. Du må legge til mailkontoen som epost også, samt aktivere push så den syncer av seg selv. Ellers må dette gjøres manuelt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:56   #10
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Ok, dette var litt gresk for meg da men.

Jeg tar det gjerne manuelt en gang i blant. Turnusen går om over flere uker, så jeg legger inn alt på en gang. Ikke så mye forandringer etter den er lagt inn (jeg er ikke så veldig vip altså ).

Jeg går sjelden inn på e-posten min fra mobilen, og har ikke lagt inn e-posten på mobilen (går heller gjennom nettet på mobilen og logger med på der). Jeg har abbonnement der jeg betaler for bruk, så det er stort sett hjemme jeg surfer med det trådløse nettverket der.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:00   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor blir avtalene mine av? (synkronisering med telefon)

Legg inn eposten på mobilen, så bare syncer du den når du er hjemme. Da kommer kalender og alt over om du har krysset av for det på telefonen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no