Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når definerer du mat som søppel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 11:32   #21
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når definerer du mat som søppel?

Jeg hadde garantert tatt brødskiven opp fra den rene søppelposen igjen. Både fordi jeg ikke er så nøye på det (her handler det jo egentlig ikke om å være nøye på det heller, siden posen faktisk var ren), og fordi det sitter dypt i meg at man ikke kaster mat. (Dette fører riktignok først og fremst til at jeg setter alt for mye matrester i kjøleskapet, som først kastes når det er så gammelt at det ikke lenger er tvil om at det bør defineres som søppel. )

I en episode av Sex And The City plukker Miranda opp en halvspist sjokoladekake fra søppelspannet. Hun hadde egentlig bestemt seg for ikke å spise mer, og kastet den, men angret. Jeg har alltid tenkt at det der kunne jeg også gjort. :gris:

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vel, jeg hadde helt klart smørt ny brødskive til barnet.
Jeg er vokst opp i et hjem hvor ingenting kunne kastes (fordi vi var sju og hadde veldig dårlig råd), derfor er jeg litt motsatt.

Som Blondie vokste jeg opp i et (faktisk to, siden jeg er skilsmissebarn) slikt nøysomhetshjem. Skjønt det skyldtes nok mer politisk ståsted enn ressursknapphet hjemme hos oss. Men i motsetning til Blondie har jeg tatt etter mine foreldre. (Til det (innimellom) lattervekkende, faktisk. Jeg har skrevet et blogginnlegg om der her.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:32   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når definerer du mat som søppel?

Jeg ville gjort som deg.

Så et forsøk der noen tok en helt REN, ny dokost, pakket den ut av plasten, og tok den nedi suppa til en person. Som selvsagt nektet å spise den. Selv om han VISSTE at kosten var ny.

Det handler om mekanismer vi har laget i hodet vårt for å slippe å gjøre disse vurderingene hver gang. Søppel er søppel. Dokoster er skitne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no