Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å være prinsippfast

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-10, 23:24   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om å være prinsippfast

Jeg er ikke det. Jeg har såklart grunnverdier og holdninger som er med på å definere meg som person, men når det kommer til prinsipper svelger jeg så mange kameler om dagen, at jeg nesten avstår fra all diskusjon nå om dagen.

Gåstol? Nei, vettduhva, det advares jo faktisk mot dette hjelpemidlet, i Canada er det til og med forbudt! Men, vent litt, alt med måte, da, å bruke noe betyr jo ikke nødvendigvis misbruk.

Trampoline? Nei, vettduhva, med tanke på alle skadene som oppstår som følge av trampolinebruk hvert år, og dessuten er den stor og schtøgg, skal ikke den innenfor porten her, nei! -Men du-og-du så gøy det må være for ungene, da, vi kan jo ha strenge regler og bruke den med måte. Den er jo ypperlig når det gjelder aktivisering av unger som kjeeeeder seg også!

Jeg vet ikke om det er positivt eller negativt å drive og vingle på denne måten, kanskje er det negativt, men jeg liker å tro at jeg har et åpent sinn og at ny lærdom og det å få en sak presentert fra flere sider har en innvirkning på meg. Plutselig fikk jeg den livslærdommen jeg manglet for å se saken fra din side. Jeg er absolutt prinsipprytter når det kommer til enkelte ting, men da langt mer alvorlige ting, som vold mot barn, sikring i bil, dyreplageri o.l. (hvis det finnes et "og lignende" etter den rekka ), men når det kommer til mer trivielle ting, har jeg senket skuldrene mange hakk og jeg er langt mer opptatt av nyansene i livet nå enn det jeg var før forum og før barn.

Et slutteksempel kan være reaksjonen jeg nok hadde møtt nyhetsartikler om døde barn gjenglemt i bil på. Før var det gjerne med avsky og et hint av hat mot foreldrene, at det er mulig å gjøre noe sånt, skulle aldri hatt barn osv. Nå er jeg mer der at jeg blir fryktelig trist på foreldrenes vegne og håper til Gud at jeg aldri blir så svimete selv.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:37   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast ...

Jeg tror på at så lenge man er tro mot grunnverdiene sine (kremt - i hvertfall om det er noen fine verdier) så får man finne seg i å svelge kameler både med- og mothårs i ny og ne... Noen kamper er det ikke verdt å ta, andre kamper finner man ut at man kan leve med et kompromiss, og så lenge man stort sett har tenkt og reflektert litt før man handler, så går det som oftest bra...

Har det gjort så langt her i heimen i hvertfall.

Jeg hadde så artig et møte forrige helg, med en fyr som før han fikk barn var verdens største eksepert på barneoppdragelse, og han var en god stund omtrent ikke på talefot med meg, da jeg påsto at jeg faktisk kjente min sønn da han var 1 1/2 år, og kunne høre forskjell på at han han gråt fordi han var redd eller fordi han trasset. (Ungen hadde rotet seg bort og satt og gråt på et ukjent sted, og jeg gikk og hentet ham. Maken til å skjemme ham bort.) Samme mannen sukket da jeg løp som ville rakkern og hentet ungen idet han var på vei ned - med hodet først - ei diger steintrapp. "Jeg måtte da lære ham å passe seg - det var bare sunt å slå seg litt."

Vel... Nå har han selv en pode på rundt halvannet... Oy som han løp, og okka og akka og la til rette og byssa og bar på den ungen. Og gjett hvem som passet på å fortelle ham at "eh, du har forandret deg en smule på disse årene, du."

Man vokser, man modnes - og man endrer meninger og holdninger. Jeg tror det er sunt jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 29-06-10 kl 11:49.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:40   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å være prinsippfast ...

Er ikke prinsipper til for å brytes da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:40   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast ...

Jepp - i hvertfall de aller fleste.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:43   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å være prinsippfast ...

Det er lettere å sloss for sine prinsipper enn å leve opp til dem, tror jeg en eller annen har sagt, sikkert etter at vedkommende fikk barn.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:44   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å være prinsippfast ...

Det er bra å ta til seg ny informasjon og være åpen for å endre ståsted mener jeg. Noen ganger må man ha stått i situasjonen for å finne ut hva som fungerer.

Hva er egentlig prinsippfast? Noen ganger har vi is eller steker vafler på en hverdag, og det gjør meg ingen ting, men har jeg sagt nei til is så sier jeg ikke ja etter en halvtime med mas. En stor forskjell synes jeg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:46   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.392
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Så da blir det trampoline?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 00:00   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Jeg tenker at det kanskje er lurt å ikke ha for bastante prinsipper, i hvertfall ikke når det gjelder denne typen saker. De prinsippene man har som virkelig betyr noe vil man vel stort sett ikke bryte fordi det blir praktisk sånn. Men på den andre siden, jeg blir også rundere og rundere i kantene med årene, fra å være verdensvant og prinsippfast som 20-åring er jeg blitt en sånn det-kommer-an-på-vær-og-føreforhold-person.

De fleste saker har jo positive og negative sider, og hva som veier tyngst kan jo variere litt med tid og omstendigheter forøvrig.

Stemmer for trampoline!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 00:02   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Kameler smaker ikke så vondt om man svelger dem med god vin, har jeg hørt.

Jeg har hatt hauger av meninger og prinsipper, men har innsett at det er svært lite som varer evig (om en ser bort fra de mer fundamentale tingene her i livet som mishandling av levende vesner og annet). Ut over det har jeg lært at fleksibilietet og evnen til å innse at det ikke er en dødssynd å skifte mening er en fin ting.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 00:07   #10
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

For meg er prinsipper noe annet enn hvilke hjelpemidler vi omgir oss med.

Det er et prinsipp at mine barn skal få ha medbestemmelse i familien. Det er en mening at de ikke trenger å være den første i klassen som følger alle nye trender.

Jeg vil ikke kalle det en prinsippendring å kjøpe et hjelpemiddel jeg i utgangspunktet mener at vi kan klare oss uten.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 00:18   #11
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Jeg har aldri vært så full av prinsipper og kompetanse på barn som før jeg selv ble mor. Nå liker jeg å tro at jeg har silt vekk "filletingene" og står igjen med noen viktige grunnverdier. Som at man aldri angriper hva barnet er, men tar for seg hva h*n gjør.

Ellers synes jeg Sissel Vedal skriver godt om prinsipper i blogginnlegget "Jeg er prinsippløs, men ikke verdiløs"

Sitat:

Men tilbake til prinsippene. Jeg kan huske episoden da jeg slapp alle prinsippene mine, og tenkte at dem kunne jeg ikke eie lengre. De hadde ingen verdi og var ikke det som var avgjørende for om jeg skulle foreta gode valg. Jeg oppdaget at det er en stor forskjell på å sitte hjemme med en rykende varm kaffekopp og servere lettvintheter rundt egen fortreffelighet, og det å presses helt til det ytterste av det jeg som menneske kunne makte. Jeg som alltid har oppfattet meg selv som balansert, snill og med stor, stor kjærlighet til mine barn fikk kjenne på følelsen av noe ukontrollerbart. Avgrunnen. Og det var da jeg skjønte at det å være så heldig å få gjøre de “riktige” tingene også handler om flaks.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 02:53   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Jeg er ganske prinsippfast når det kommer til slike ting som du nevner, fordi jeg mener å ha gjort meg opp en mening basert på hva JEG mener er rett. At situasjonen endres og at jeg skifter mening kan jo skje, men da er det heller saker som gjelder å revudere synet på ting.. kanskje jeg ikke hadde rett?

Men gåstol er ikke en av de tingene, det er jeg helt sikker på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 08:42   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.252
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

For meg er ikke de tingene du ramser opp prinsipper. Det er bastante meninger du har gjort deg opp om enkeltsaker, og ja, med årene har jeg blitt mindre bastant. Det betyr ikke at jeg endrer mening på alt (jeg synes fremdeles gåstol er en utrolig dårlig oppfinnelse), men jeg er mindre moraliserende overfor andre. Og dermed er fallhøyden lavere når jeg innimellom endrer mening.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 08:53   #14
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Jeg er mye flinkere på fordommer.

Jeg tenker ikke på "jeg skal ikke ha gåstol for det er noe fjas" som et prinsipp i seg selv.
"Jeg skal alltid forsøk å gjøre det beste for barnet mitt" er et prinsipp, og gåstolproblematikken føyer seg vel fint inn under det, men ikke som et eget punkt på prinsipplista.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 09:38   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Det er vel forskjell på å være prinsippfast og rigid? Uansett tror jeg ikke at det er prinsipper jeg har ang. slike ting. Det er valg vi gjør basert på foreliggende informasjon. Poden sitter ikke bakovervendt i bilen av prinsipp,en fordi det er det sikreste.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 09:50   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.252
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Jeg har et viktig prinsipp, eller leveregel: jeg kjører alltid kost-nytte-prinsippet. Hva er ulempen med det jeg gjør, hva kan jeg tjene på det - og med check-point hva er konsekvensen hvis jeg tar feil og hvor har jeg info fra (konsekvensutredning og kildekritikk).

Det gjør det ganske enkelt å ta noen avgjørelser, f.eks. bilsikring og vaksiner, og det gjør at jeg ikke er redd for å endre mening om saker der kost-nytte-verdien forskyver seg eller jeg finner ny, troverdig info. F.eks. var det lett å la være å gi eldstemann søtsaker før han fylte ett og ikke innføre f.eks. lørdagsgodt før han var to. Det var ikke like lett for nr. 2, siden eldstemann delte villig med en 8-mnd hengiven storesøster, og det var umulig å gi en treåring lørdagsgodt uten å gi det til en ettåring. Uten å betale i abnormt volum og generelt svært lite helgefred.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 09:58   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

For meg er ikke de tingene du ramser opp prinsipper. Det er bastante meninger du har gjort deg opp om enkeltsaker, og ja, med årene har jeg blitt mindre bastant. Det betyr ikke at jeg endrer mening på alt (jeg synes fremdeles gåstol er en utrolig dårlig oppfinnelse), men jeg er mindre moraliserende overfor andre. Og dermed er fallhøyden lavere når jeg innimellom endrer mening.

Jeg vil nødig gjøre dette om til en flisespikkerdiskusjon, men jeg var altså prinsipielt imot de tingene jeg nevner i hovedinnlegget. Så da blir det vel riktig å si at man bryter med sine prinsipper.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 10:51   #18
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Så da blir det trampoline?

Jeg nevnte det for mannen som etter å ha sett på meg uavbrutt med åpen munn i fem minutter lurte på om jeg hadde drukket.

Vi har stor nok hage og ungene simpelthen elsker å hoppe på trampoline, er vi på besøk hos noen med trampoline må vi dra de derfra. Jeg la frem alle de positive sidene ved det, samt de negativen, så får han veie litt for og imot i hode sitt på egenhånd. Sommeren er enda ung!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 11:51   #19
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Jeg er nok selv en som vingler litt, også har jeg i større grad fått evnen til å høre andres argumentasjon og snu i mine egne prinsipper hvis argumentene er gode nok. Det tilskriver jeg forumlivet. Var mye mer sta før.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:10   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Jeg tenker mer at hvis man har så sterke meninger om slike ting som gåstoler, så har man liten innsikt i at andre kan ha helt andre liv og behov.

Jeg har aldri vært prinsippielt mot gåstoler, men jeg har alltid vært klar på at vi ikke skal ha det. Jeg tror gåstoler er noe som kan fungerer helt greit for enkelte, og andre igjen kan finne på å sette ungene oppi og la de være der ... Jeg tror det siste er en reell fare for mange uerfarne mødre. Unger liker generelt sett å komme seg høyere opp, være mobile og få en bedre oversikt (dette er jo det som motiverer dem til å åle, krabbe, krype og til slutt å gå). Så for en uerfaren mor (som de fleste av oss er, hvor mange har hatt masse barn å øve seg på? Tantene og onklene til mine barn har på grunn av geografiske avstander hatt null utbytte av mine unger som "treningsobjekter". Synd for meg også, må jeg jo si. )

... Eh ... Men dette var jo ikke en gåstoldiskusjon, ble bare litt revet med at min egen skriving. Poenget mitt er at jeg tror at hvis man er så kraftig motstander mot saker som egentlig ikke trenger å være negative (men som kan være det), så har man kanskje litt liten tiltro til at andre greier å håndtere ting på en OK måte?

Jeg er kanskje en alt for stor tiltro til andre, men sånn generelt sett så har jeg stor tiltro til at folk ordner og fikser opp i ting. Når man leser for mye VG og Dagbladet så får man jo etterhvert inntrykk at de fleste er klin hakke gale, men stort sett er jo folk ok, tenker jeg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no