Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 23:10   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Åmigooood! Disse bildene må dere se, spesielt dere som lager kaker. Med bytte til nygammel barnehage er vi tilbake til matboksen, og med "skivehater" i huset utforsket jeg thermolunsjbokser og datt i fantastisk nettstil inn i en side med bentobokser (japansk matpakke, ikke helt brunostskivestil) og derfra gikk det videre. Sjekk disse matboksene:
Pinga


Hello Kitty









Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:12   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Å jøye meg...

For det første - jeg har ikke tid til å lage det der om morgenen.

For det andre - det er jo for vakkert til å spise opp!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:14   #3
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!


Lekkert.

  Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:14   #4
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å jøye meg...

For det første - jeg har ikke tid til å lage det der om morgenen.

For det andre - det er jo for vakkert til å spise opp!

Som jeg skulle sagt det selv.
Men de var utrolig søte da!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:16   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Man kan ikke spise Hello Kitty!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:19   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Veldig søte og alldeles uaktuelle.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:21   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Er det ikke sånn de skal være??

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:22   #8
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Kjempesøte!
Men de blir jo ødelagt så fort man legger de i sekken.

Og sånn ellers... min sønn hadde aldri i verden spist så masse forskjellige ting uansett hvor facy det var dandert. Han er Mister Kresen.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:23   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Hvem har tatt bilde av lunsjene jeg lager til ungene?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:25   #10
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Haha, nei med to BBB-mennesker er det ikke noe jeg legger min liste til. Inagh har helt rett, dette er mer kunst, eller det som kalles kyaraben. Det konkurreres i å lage disse. Bento er visst egentlig den mer enkle matpakkevarianten, som man gjerne lager raskt og gjerne av restemat.



Dragen og LilleRosin;

Men det er nok av de som henger seg på her:
http://www.searchenginecollege.com/2...o-madness.html

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:00   #11
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Jøsses. Jeg ser at jeg har mye å lære enda.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:11   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Ohoi, her er det bare å begynne å stå opp et par timer tidligere om morgenen, ser jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:14   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Åh.. så det ER min feil at poden ikke er så glad i matpakke. De er ikke fine nok. :skuffa:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:29   #14
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Jeg tror min sønn hadde syntes disse var for fine og blitt mistenksom? Jeg derimot er litt hekta nå, og denne her tror jeg nesten jeg skal forsøke til vinteren


Ostevott og -skjerf, skinkehatt, ketchup-kinn, det kan da ikke være så vanskelig?
:lettlurt optimist:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:34   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Syntes det ser utfordrene ut nok å få det flatt jeg.
Du får ta bilde da Balanse.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:41   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Lekkert og delikat, men jeg tror jeg holder meg til de gode gamle matpakkene jeg.

*lat og lite kreativ*

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 08:14   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Det skal ikke så mye til for å lage en fristende matpakke? Får kjøpt mange forskjellige bokser med løse bokser inni, slik at man kan putte i litt forskjellig. Middagsrester i en boks, frukt i en boks osv.
Å bruke timesvis på å dandere guttas matboks? Tidsklemma slo til og traff meg midt i fleisen da er jeg redd.
Vi har ikke problemstillingen pr dato heldigvis, for de får all maten i bhg

  Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 09:15   #18
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det skal ikke så mye til for å lage en fristende matpakke? Får kjøpt mange forskjellige bokser med løse bokser inni, slik at man kan putte i litt forskjellig. Middagsrester i en boks, frukt i en boks osv.

Jeg har kjøpt bokser på Granit. De har tre rom inni, ett stort og to små som tilsvarer det store tilsammen.
I den store boksen får de brødskiver, knekkebrød eller middagsrester. I de to små matboksene får de oppskåret frukt (eplebåter, pære, druer, ananas, kiwi, vannmelon, jordbær osv) og grønnsaker (sukkererter, gulerøtter, rødbeter osv). Jeg prøver å sørge for at det er minst 3 typer frukt/grønnsaker og at de gjerne ikke har samme farge, så det ser fristende ut for barna.

Jeg lager matpakkene kvelden i forveien og legger dem i kjøleskapet. På den måten holder maten seg kald lengre på skolen også enn om de lages om morgenen og blir lagt rett i sekken. Det tar meg ca. 30 minutter å lage 5 matbokser (de to store får med seg to, en til skolen og en til sfo). Den tiden prioriterer jeg tid til

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 09:38   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

he he, med slike matbokser hadde kanske barna spist opp matpakken sin og

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 09:51   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg har kjøpt bokser på Granit. De har tre rom inni, ett stort og to små som tilsvarer det store tilsammen.

Sånn har vi også. I tillegg har jeg funnet skikkelig kule bentobokser i endel av de asiatiske sjappene. Glitterbarnet har bl.a. en froskeboks i to lag, med gaffelskje.
Jeg har vært hekta på bentobokser i mange år, og siden jeg har nok av sko ser det ut til at dette blir min nye lidenskap.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no