Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 10:02   #21
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Fantastisk!
Jeg skjønner jo at mine fantasifulle (trodde jeg) matpakker med brødskive med pålegg og agurkøyne og paprikamunn og cherrytomatnese faller lang gjennom det som er vist på bildene her...

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:05   #22
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sånn har vi også. I tillegg har jeg funnet skikkelig kule bentobokser i endel av de asiatiske sjappene. Glitterbarnet har bl.a. en froskeboks i to lag, med gaffelskje.
Jeg har vært hekta på bentobokser i mange år, og siden jeg har nok av sko ser det ut til at dette blir min nye lidenskap.

Nok av sko? Nok av sko?

Neida, jeg tuller. Ble misunnelig på deg som har lett tilgang til asiatiske butikker og tøffe bentobokser. Var froskeboksen i en slik sjappe? Den høres fin ut!
Vi har vært bortskjemte med all mat i barnehagen ett år nå, men til høsten er det på'n igjen med matboks. Jeg legger lista litt på Knerten-nivå, tror jeg (takk for gode tips) og har bestilt denne

ispakker og denne

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:17   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Nok av sko? Nok av sko?

Neida, jeg tuller. Ble misunnelig på deg som har lett tilgang til asiatiske butikker og tøffe bentobokser. Var froskeboksen i en slik sjappe? Den høres fin ut!

Forrige gang vi ryddet i gangen satte sambo ca 1/3 av skoene mine vd siden av hverandre, og det ble rundt 7 meter. Så jeg har innsett at jeg må roe ned litt nå. Bentobokser finner jeg som regel i sånne litt snåle alt-mulig-rart butikker, som selger plastikkblomster, smykker, såpe, vaskemidler, teip, gullbelagt nips, tepper og litt mat. Jeg elsker slike butikker, og synes selv at jeg gjør varp når jeg f. eks. finner japanske bentobokser til 10,-

Jeg er på Knerten-nivå jeg også, men er veldig fascinert av sånn som på de bildene, og har bl.a funnet en site osm viser hvordan man kan kutte pølsebiter til å likne på krabber, blekksprut og hai.

Hvis jeg noensinne kommer meg til Japan kommer jeg til å gå helt bananas.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:17   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Jeg skulle virkelig ønske at noen driftige sjeler hadde begynt å selge japanske bentolunsjer.. M-m.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:31   #25
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg skulle virkelig ønske at noen driftige sjeler hadde begynt å selge japanske bentolunsjer.. M-m.

Ja, her har de bento for voksne. Skikkelig creepy greier. Det var bedre med tegneseriefigurer.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:35   #26
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, her har de bento for voksne. Skikkelig creepy greier. Det var bedre med tegneseriefigurer.

Æsj!

Men pølser kan man gjøre mye kreativt med, som Glitter nevnte. Her var en søtere en:



Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg skulle virkelig ønske at noen driftige sjeler hadde begynt å selge japanske bentolunsjer.. M-m.

Skulle tro det blir den neste trenden? Jeg tror bare det er et tidsspørsmål, hadde jeg hatt talent for det og bodd i Oslo skulle jeg jammen sjekket det ut.

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Fantastisk!
Jeg skjønner jo at mine fantasifulle (trodde jeg) matpakker med brødskive med pålegg og agurkøyne og paprikamunn og cherrytomatnese faller lang gjennom det som er vist på bildene her...

De er sikkert kjempefine. Bilde?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:47   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, her har de bento for voksne. Skikkelig creepy greier. Det var bedre med tegneseriefigurer.

Neeeei, ikke sånne dah, tullehim.

Sånne!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:26   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Neeeei, ikke sånne dah, tullehim.

Sånne!

Dæsken... jeg hadde ikke orket å jobbe frem til lunsj, fordi jeg hadde gledet meg sånn til å spise matpakken min!!!

  Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:33   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Se her fant jeg faktisk boksen til Glitterbarnet:

De hadde masse småbokser også, til å ha oppi store bokser, men det var bare blomster- og sommerfuglmotiver, så de droppet jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:36   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Så utrolig kult! Hvor kjøper man slike matbokser på nett? Ikke rare utvalget her jeg bor, tror jeg. Siden jeg jo er i permisjon (og har en sønn som sliter med matinntaket), så høres dette ut som en nyttig dille.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:36   #31
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:47   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Jeg må nesten vise frem de boksene jeg kjøpte nå nettopp i lunsjen faktisk. Genial for tur i parken (vi er det ofte, så de kommer til å bli flittig brukt).

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:52   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så utrolig kult! Hvor kjøper man slike matbokser på nett? Ikke rare utvalget her jeg bor, tror jeg. Siden jeg jo er i permisjon (og har en sønn som sliter med matinntaket), så høres dette ut som en nyttig dille.

Du finner masse bokser her: http://www.lunchbox.com/

Og søker du på Bento Box og Bento får du opp masse siter dedikert til dette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:59   #34
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Se her fant jeg faktisk boksen til Glitterbarnet:

De hadde masse småbokser også, til å ha oppi store bokser, men det var bare blomster- og sommerfuglmotiver, så de droppet jeg.

Å den var stilig! Jeg sjekket http://www.sugarcharms.com/store/ind...index&cPath=50 som solgte den tidligere, men der var de tomme gitt. Og sendte bare til USA..

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så utrolig kult! Hvor kjøper man slike matbokser på nett? Ikke rare utvalget her jeg bor, tror jeg. Siden jeg jo er i permisjon (og har en sønn som sliter med matinntaket), så høres dette ut som en nyttig dille.

Egentlig kan du kikke hvor som helst, og være kreativ med vanlige matbosker og ting du har i hjemmet. Her er en guide for Bento for kresne barn. Jeg kjøpte Bento-boksen og Biler-kjølevesken på http://lunchbox.com/ men egentlig burde jeg ha gått på feks Nille og kjøpt en kjøleveske hvor boksen kan stå vannrett? (Det vil si, egentlig trenger man kanskje ikke kjøleveske engang i Norge, men jeg er litt hysterisk etter flere tilfeller av matforgiftning.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 13:07   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Her er en guide for Bento for kresne barn.

Den siden er så genial! Spesielt liker jeg størrelseguiden, og hvor mye man skal ha av hva.

Dette skal jeg virkelig prøve!
Forme kokte egg

__________________


Sist redigert av Tallulah : 04-06-08 kl 13:13.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 13:42   #36
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Dette skal jeg virkelig prøve!
Forme kokte egg

Utrolig tøfft!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no