Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste oppskrift med lammefilet

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-16, 11:58   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Din beste oppskrift med lammefilet

Jeg fikk tak i noen ytrefileter av lam på tilbud i går og nå trenger jeg tips til hva jeg skal lage av dem. Gjerne noe litt mer spenstig enn 'vanlig' biff med sopp og rødvinssaus.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 12:18   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift med lammefilet

Hentet fra oppskriftsiden min på fb:

I nyaste Maison mat og vin var det mange fristande oppskrifter, mellom anna denne på quinoasalat med lam og mangochutney-dressing.

Oppskrifta er til fire personar. Hugs at du ikkje treng følge oppskrifta slavisk, putt oppi det du vil og så mykje/lite du vil av alt.



600 g ferdigsteikt lammekjøt (perfekt å bruke restar)
200 g quinoa
1 sitron
2 appelsiner
3 ss god olivenolje
1 mango
3 dl yogurt naturell
1 ss mangochutney
150 g blanda salat
fersk mynte
fersk koriander

Kok quinoa etter anvisning på pakken

Skjer ut filetane av appelsinene. Press safta ut av restane og ta vare på den i ein bolle. Press saft av sitronen saman med appelsinsafta, bland i olje, salt og pepar til dressing.
Del mangoen i skiver.

Bland yogurt og mangochutney.

Anrett salaten, ha over dressing og strø friske urtar på toppen.

Server med mangochutneydressing.

---

Vi hadde ikkje lammerestar og det var vanskeleg å finne anna enn store steiker. Eg kjøpte kotelettar som eg skar ut det reine kjøtet frå. Det la eg 2 timar i sous vide på 58 grader og etter ein kjapp runde i panna med salt og pepar var det perfekt saftig og mørt.

Quinoa smakar ikkje så mykje i seg sjølv. Eg tok litt hakka urtar (mynte og koriandar) og blanda inn saman med litt av sitrondressingen. Det gjorde seg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 15:20   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift med lammefilet

Den så god ut Syrinx
Har det bladet selv, så kan ta en kikk i det også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 15:23   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift med lammefilet

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Den så god ut Syrinx
Har det bladet selv, så kan ta en kikk i det også.

Det har kommet etpar Maison etter at jeg skrev dette innlegget, men det var tidenes utgave for min del. Flere gode lammeoppkrifter. Denne salaten er virkelig frisk og god. Jeg må huske å lage den igjen snart, nå som det er tid for lam.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 22:10   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift med lammefilet

Jeg endte opp med denne gryta fra Tine. Den ble veldig god
http://www.tine.no/oppskrifter/midda...isk-lammegryte

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no