Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pannekaker for første gong

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-16, 14:58   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Pannekaker for første gong

Eg skal lage grove pannekaker for første gong. Kva er ditt beste tips?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:00   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Enjoy?

Det er ikke noe hokus pokus, jeg bruker bare grovt mel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:01   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Er sp nervøs for at dei skal sitte fast i panna. Eg minnest eit eller anna fjernt traume her.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:03   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Nå lager aldri jeg pannekaker helt uten noe grovt mel, men jeg har aldri hatt problem med at de sitter fast, uavhengig av grovhetsgrad. Hvorfor skulle de sitte mer fast fordi de er grove?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:10   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Jeg har en blanding av fibra mel og vanlig hvetemel i pannekakerøra. Blir helt bra og setter seg ikke fast i panna.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:11   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Jeg bruker havregryn og sammalt fin hvete i tillegg til vanlig hvetemel. Setter seg ikke mer fast enn fine pannekaker. Jeg bruker ca dobbelt så mange egg som oppskrifter sier (har ingen mål siden jeg bare tar litt av ditt og litt av datt)

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:13   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Ja, jeg bruker også mer egg enn pannekakeoppskrifter oppgir.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:25   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Jeg bruker masse egg, havremel, litt hvetemel, melk og smør. Sitter ikke fast.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:48   #9
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Eg brukar ein god dose havregryn i røra, ein del sammalt grovt eller fint, og ein drøy tredjepart eller vel det vanleg kveitemjøl. Eg brukar ikkje egg i det heile tatt, berre eit par ts bakepulver pr liter melk, men det er fordi vi har eggallergikar i hus. Så lenge steikepanna er god er det ikkje noko problem i det heile tatt. Eg lar røra svelle ein liten halvtime før eg steiker.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 16:37   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Rapport. Det sette seg ikkje fast. Eg hadde nok litt vel masse grovt sammalt i, så eg skal ta litt mindre nyeste gong. Men dei vart litt smakløse. Eg var kanskje litt lite raus med saltet?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 23:16   #11
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Mitt tips er også å ha i minst dobbelt mengde egg, smeltet meierismør, kardemomme og vaniljesukker.
Selv de groveste pannekaker blir "spennende" nok da. De siste gangene har jeg også med stort hell hatt i litt bakepulver.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 09:21   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Vi bruker dobbelt så mye egg og en god dose kruskakli, det er lett og gir ikke uønsket smak.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 09:38   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Ja, grovere mel gjør nok at man trenger litt mer salt eller krydder. Jeg lager alltid pannekaker på slump, men fast regel er å ha i ett mer egg enn vi er personer som skal spise, også bruker jeg det melet jeg har. Havremel har en naturlig søthet som passer godt. jeg bruker som regel litt siktet hvetemel, litt havremel, kanskje litt havregryn og en raspet gulrot. Av og til litt kardemomme. Om jeg skulle hatt oppi vaniljesukker og smeltet meierismør syns jeg hele vitsen med grove pannekaker forsvinner. Vi spiser det jo som en middagsrett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 09:48   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Vi spiser lite pannekaker men har prøvd å ha oppi grovt mel en gang men det er uaktuelt å bruke mer.
Pannekaker får være sånn som jeg husker fra barndommen. Vi dauer ikke av å spise pannekaker uten govt mel så lite som vi spiser sånt. Vi har enda ikke hatt pannekaker i år så det står ikke akkurat fast på menyen.
Det er godt men gutta mine trenger mye mat så de blir liksom ikke mette nok. Eller, sulten kommer tilbake kjapt så da spør de når det blir middag.

Vi tar det heller igjen på å ha vafler på søndagene da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 09:58   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

jeg bruker hvetemel og havremel. Havre gir en god sødme. Tilsetter olje i røra. Det er best å steke pannekaker i panne med belegg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 13:11   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker for første gong

Jeg liker å bruke havregryn/havremel. Synes det gir bedre konsistens.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no