Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 09:58   #21
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Jeg sier en jente - jenta. Det er vel ganske vanlig på Østlandet, er det ikke?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:04   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg sier en jente - jenta. Det er vel ganske vanlig på Østlandet, er det ikke?

Jeg sier EI jente, jenta.

NÅ har jeg lært noe nytt i dag.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:06   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, det er ganske nytt at du også kan kjøre signalord som ku, hytte, geit, jente o.l. i hankjønn. Det er et av vedtakene Språkrådet har gjort for å glede riksmålsbanden.

De skulle skamme seg!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:06   #24
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Og jeg sier en jente- jenten.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:13   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg sier en jente - jenta. Det er vel ganske vanlig på Østlandet, er det ikke?

Jo, det er ganske vanlig. Men det er ikke lov å skrive det likevel. Selv tror jeg jeg sier noe i retning av æ jente, jenta, men en gutt, gutten, og skiller dermed.

Hunkjønnet er i grunnen en truet dyreart i mange norske dialekter. Det er veldig mange som ikke har noe mer skille enn at de sier jenta mi vs. gutten min. (De sier min jente og en jente og en liten jente, ikke mi jente, ei jente, ei lita jente.) Hvis det ikke er noen forskjell i samsvarsbøyningen på artikler, pronomen og adjektiver, har man heller ikke noe man kan kalle hunkjønn, bare noen hankjønnsord som tilfeldigvis ender på -a i bestemt form.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:30   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Divine: Med signalord mener jeg ord som har blitt brukt i norsk språkstrid, å skrive hytten, kuen osv. er en typisk riksmålsgreie, skriver du det, heiser du riksmålsflagget til topps på samme måte som når du skriver sprog og efter og denslags.

Ah, skjønner! Takker!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:46   #27
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

De skulle skamme seg!

Det var da litt av et sprog! Jeg får aldeles vondt i maven! Nuvel ... Jeg får spasere en tur i haven til gemyttene har roet seg en smule.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:49   #28
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jo, det er ganske vanlig. Men det er ikke lov å skrive det likevel. Selv tror jeg jeg sier noe i retning av æ jente, jenta, men en gutt, gutten, og skiller dermed.

Men da er det fordi jeg er inkonsekvent at det ikke er lov? Jeg kan skrive en jente - jenten eller ei jente - jenta, men ikke en blanding? Blir nok sivil ulydighet på meg også, for jeg nekter å si eller skrive ei jente og jenten.

Uenig med deg, Nennemor. Alle andre dialektformer av ord blir jo tillatt (synes jeg det virker som ihvertfall), hvorfor er riksmålsord annerledes?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:50   #29
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Det var da litt av et sprog! Jeg får aldeles vondt i maven! Nuvel ... Jeg får spasere en tur i haven til gemyttene har roet seg en smule.

Og ta et kiks til kaffen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:58   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Divine: Med signalord mener jeg ord som har blitt brukt i norsk språkstrid, å skrive hytten, kuen osv. er en typisk riksmålsgreie, skriver du det, heiser du riksmålsflagget til topps på samme måte som når du skriver sprog og efter og denslags.

Heldigvis har jeg såpass sjelden noe med hytter og kyr å gjøre at jeg for det meste greier å unngå å bruke ordene i bestemt form entall. Jeg bruker så å si ikke hunkjønnsbøyninger når jeg skriver, så jeg synes det skjærer litt med a-endelser, men jeg har ikke noe ønske om å flagge riksmålssaken heller. (Og jeg skriver ikke sprog eller efter heller, ikke en gang garage eller giraff. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:19   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Men da er det fordi jeg er inkonsekvent at det ikke er lov? Jeg kan skrive en jente - jenten eller ei jente - jenta, men ikke en blanding? Blir nok sivil ulydighet på meg også, for jeg nekter å si eller skrive ei jente og jenten.

Ja, det er pga. inkonsekvensen. De fleste synder litt der, da, sikkert jeg også i slomsemodus. (Ingen tvinger deg til å SI ei jente, da!)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:26   #32
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

(Ingen tvinger deg til å SI ei jente, da!)

Nei, da skulle det bli månelyst!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 12:40   #33
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

borte


Sist redigert av tiril : 01-01-08 kl 18:27.
  Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 08:48   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.392
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Det har jeg aldri tenkt på før, at det ikke finnes hunkjønn i Bergen. Da er det jo ikke noe rart at jeg flyttet fra byen.

Dette høres helt fjernt ut, og jeg håper virkelig venninnen din har misforstått. Hvis ikke blir jeg litt skremt.


Men dersom du synes det er hårreisende, hvorfor sier du da en venninne (venninnen)?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:33   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men dersom du synes det er hårreisende, hvorfor sier du da en venninne (venninnen)?

Å si "en venninne" er vel ikke spesielt outrert/konservativt?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:36   #36
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å si "en venninne" er vel ikke spesielt outrert/konservativt?

Det gjør jo til og med JEG! Skriver det, altså, jeg sier nok æ venninne – venninna. For det meste.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:37   #37
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å si "en venninne" er vel ikke spesielt outrert/konservativt?

Nei, men det er jo definitivt hunkjønn

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:40   #38
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

sønnen min går i nynorsk klasse i Bergen han.


Var det ikke i Åsane i bydel på Kyrkjekrinsen skule de hadde avstemming for å få bokmål som hovedmål?

Jeg syntes det var litt morsomt; Kyrkjekrinsen skule har bokmål som hovedmål liksom.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:41   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nei, men det er jo definitivt hunkjønn

Det er "pikebarn" også. Sånn rent fysisk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:43   #40
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal ikke bergensere lære å skrive korrekt bokmål/nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er "pikebarn" også. Sånn rent fysisk.

Og "hespetre" og "kvinnfolk".

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no