Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-14, 14:02   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?

Tenk Røkke. Stjerneeksemplet på en rik, grisk, egosentrisk, RÅ kapitalist. Det er ikke tvil om at han har gjort Norge bedre på veldig mange måter, Aker hadde vært rustne smuler med det gamle eierskapet, han har skapt tusenvis av arbeidsplasser, han får store organisasjoner til å strekke seg til det ytterste. Men om man ikke holder ham hardt i ørene med regler og reguleringer så tar det jo overhånd, så det går ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:04   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er ikke enig. Jeg tror det er mange forskjellige grunner til at de fleste ikke stjeler: Noen av pragmatiske grunner, noen av moralske grunner, noen av religiøse grunner etc

Da har vi nok et ganske fundamentalt forskjellig menneskesyn.

Jeg skulle ellers understreket at jeg mener "i vårt samfunn" eller "i velfungerernde samfunn".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:11   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?

him: jeg brukte ikke ordet nedlatende, men nedvurderende. Jeg er ikke i tvil om at NOEN ikke har evner til å delta i f.eks. arbeidslivet - det er ikke nedlatende, det er et faktum. At noen ikke har vilje er selvsagt mer en påstand, men ganske innenfor.

Men å mene at de fleste ikke har evne og vilje til å gjøre det som er best for seg selv og i hvert fall sine nærmeste omgivelser, synes jeg er nedvurderende av mennesket, nordmenn og "de fleste" (inkludert meg selv, selv om jeg selvsagt er en kald faen selv, og temmelig zpeziell).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:15   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Da har vi nok et ganske fundamentalt forskjellig menneskesyn.

Ja, kanskje. Jeg tenker at mennesker ikke har en innebygget moral, men en kulturell moral. Hvordan vil du feks forklare slaveri sett ut fra ditt menneskesyn? (Fra mitt syn er det slik at menneskene som levde mens det var slaveri ikke moralsk forarget, fordi i den kulturen var det ikke moralsk galt å ha slaver)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna

Jeg skulle ellers understreket at jeg mener "i vårt samfunn" eller "i velfungerernde samfunn".

Men hvis du har et menneskesyn som mener at folk er moralsk gode, hvordan kan du tenke at ikke velfungerende samfunn oppstår?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:18   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?

Jeg tenker også at moral først og fremst er kulturelt betinget, men det betyr ikke at den ikke finnes. Eller at den ikke kan håndheves gjennom annet enn regler og trussel om straff.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no