Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gasspeis uten pipe

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-19, 00:03   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Gasspeis uten pipe

Er det noe kos i det? Gir det varme? Evt. mindre varme enn vanlig peis? Ser f.eks. TenderFlame og lurer på om det kunne være noe på hytta? Vi planlegger varmepumpe der altså, så ikke egentlig behov for noen varmekilde, men tenker at det kanskje kan være litt kos med noe sånt som det?





Erfaringer eller innspill?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 00:41   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Pil

Sv: Gasspeis uten pipe

Hva er brennstoffet egentlig? Jeg har trodd at slike peiser var en moderne parafin apparat. Jeg har hatt et slikt kokeapparat, der man må pumpe opp trykket for å få en antennbar tåke. Har man for lavt trykk, så får man meterhøye flammer. Det opplevde jeg på seilbåten vår engang. Jeg har derfor aldri ønsket meg en slik peis.

Prøvde å google for å finne ut hva brennstoffet var, det er ikke transparent informasjon tilgjengelig om det... noe som gjør meg skeptisk.

Men ovnene er vakre og gir god stemning.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 00:45   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gasspeis uten pipe

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hva er brennstoffet egentlig? Jeg har trodd at slike peiser var en moderne parafin apparat. Jeg har hatt et slikt kokeapparat, der man må pumpe opp trykket for å få en antennbar tåke. Har man for lavt trykk, så får man meterhøye flammer. Det opplevde jeg på seilbåten vår engang. Jeg har derfor aldri ønsket meg en slik peis.

Prøvde å google for å finne ut hva brennstoffet var, det er ikke transparent informasjon tilgjengelig om det... noe som gjør meg skeptisk.

Men ovnene er vakre og gir god stemning.

Jeg fant dette på nettsiden deres, uten at det konkret står innholdet. Men det må vel stå på flasken vil jeg tro?

Sitat:

Drivstoffet
Hva er TenderFuel?
Vårt drivstoff heter TenderFuel, og er det et helt unikt drivstoff som i kombinasjon med vår patenterte veke gir en helt enestående trygghet og mulighet for alle å få levende flammer uten pipe. Drivstoffet er ikke klassifisert som brannfarlig, da flammepunktet er så høyt som 104 grader. At det likevel gir vakre flammer oppnås ved at stålveken varmes opp med en lighter, deretter trekkes drivstoffet opp av den varme veken og brenner kun på veken.

Drivstoffet er heller ikke giftig eller på andre måter klassifisert som farlig. Drivstoffet har vi fått grundig testet og analysert ved flere testinstitutter og universitetsmiljøer. Blant annet har vi brukt Teknologisk Institutt (KIWA TI), Svensk Provning (RISE) og tyske TUV. Vi kan derfor stå inne for at produktet er trygt både å oppbevare, brenne og bli eksponert for på andre måter (som for eksempel å få det på seg, som heller ikke medfører en noen helserisiko).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 00:48   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gasspeis uten pipe

Det er nettopp det jeg reagerer på, men det er jo bare å sende en Mail og spørre. Antennelsetemperatur på 104 er ikke kjempehøyt, fortsatt lett å få fyr på.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no