Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 23:55   #21
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja. Vi synes Caldera Village i Agia Marina var helt suverent med barn på den alderen. Kreta har mye å by på. Vi liker også å kjøre rundt, helst så mye som mulig. I høyden i Agia Marina bor man tett på gamlebyen, og et stykke fra charterpreget og med fantastisk utsikt.

Caldera Village kan jeg også anbefale. Hadde en super tur dit alene med mellomste tulla for et par år siden. Veldig praktisk at ikke hotellet ble for stort, og det var veldig billig for all inclusive der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 23:56   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.


Eneste er at det kunne ligge litt nærmere Agia marina sentrum,
men ikke noe problem altså,

Hva definerer du som sentrum? Det er jo nesten bare en bensinstasjon? Eller mener du gamlebyen i høyden?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:00   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

... jeg har hørt at restaurantene i Rethymnon er preget av mye dårlig mat og høye priser, stemmer dette?

Noen er det, men det finnes både fantastiske og billige restauranter der. Jeg har bare vært i Rethymnon 1 gang, og da bodde vi hos bekjente som viste oss hvilke restauranter vi skulle gå på.

Kreta er kjempefint. Jeg har vært der 7 ganger, og flere skal det bli. I høst kjøpte nemlig faren min hus i Chania sentrum. Men jeg er glad jeg snart er ferdig med vognbarn, for vogn er ikke videre praktisk i sentrum av Chania.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:02   #24
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det jeg refererte til var for ca. 8 år siden. Sa også at det kunne være annerledes nå. Det jeg refererte til var hva politiet sa der nede i Rethymnon når en på jobben min nesten druknet der nede. Har ikke noe dokumentasjon på det nei, men spør badevaktene der nede så er det fortsatt ganske mange. Den stranden er veldig lang og veldig farlig. Var der senest i august i fjor. Grekerene skryter ikke akkurat åpenlyst om av hvor mange som drukner der, men ja det er mange. Det hadde blitt veldig mye mere sikkerhet der nede nå i forhold til når vi var der for 10 år siden. Mange flere badevakter og mye mere plystring raskt på de som ikke fulgte flaggene og bøyene.

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...08/2009_109796

Hellas er et land med en utrolig lang kystlinje. Fastlandet er stort og det er mange øyer. I denne artikkelen står det at det er 171 drukninger pr år i hele Hellas, og de fleste er grekere. Det står også at det tidligere på enkelte steder var opptil 10-12 drukninger hvert år, før det ble ansatt livvakter. Dette har fått ned antallet.
Så den historien dere fikk var nok bare eventyr.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:42   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ikke vært der, og kan kan således ikke uttale meg, men jeg har hørt at restaurantene i Rethymnon er preget av mye dårlig mat og høye priser, stemmer dette?

Det kommer veldig an på, går du på de mest turistifiserte plassene langs stranpromenaden, kan du få servert veldig glissen og dyr mat ...som de fleste andre plasser, men går du litt inn i byen og/eller finner restaurantene som grekere selv spiser på, så får du nydelig mat i mengder til en langt rimeligere penge, og du skal heller ikke langt utenfor sentrum før du finner koselige plasser med eventyrlig mat. Jeg har stort sett bare spist god mat, men har ved et par anledninger også vært uheldig. Men jeg tror ikke dette fenomenet er noe mer typisk for Rethymnon enn de fleste andre plasser.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 16:58   #26
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg ville ikke vært i tvil - reis til Rethymnon på Kreta, og bo gjern her: Ibiscos Garden

Her har vi vært 7 (ja, korrekt - syv ganger) nå og stortrives; flott for både liten og stor!! Stedet har alt, Rethymnon er en veldig koselig by, over 2,5 km med strand, og hele Kreta er en flott øy som man gjerne kan leie bil for å kjøre rundt og se, finne nye spennende steder, små intime strender ++

Hvis du er veldig glad i eksos og støy er Rethymnon kjempefin, men som sagt, regn med at du ikke kan bade 5 av 7 dager (på stranda ja). Dessuten er vegen like ved stranda, så du slipper aldri unna eksos. Rethymnon synes jeg var usjarmerende.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 19:52   #27
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva definerer du som sentrum? Det er jo nesten bare en bensinstasjon? Eller mener du gamlebyen i høyden?

Selve sentrum er omtrent 1km fra Alexandra b., har ikke vært i noe sentrum i
høyden(vært der 3 ganger) men det er et lite sentrum med butikker og
resturanter, resturanter finnes jo over alt.
Rett over veien for hotellet finnes en liten "park" med elektriske biler som ungene
kan kjøre på en liten bane og noen andre små aktivitetsting, det finnes en enda
støre lekepark på vei ut av Agia Marina retning Platanias(hvor det også er mye som
skjer på kveldene, ungene elsket det!)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 19:57   #28
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Oh well, vi er forskjellige!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:35   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Selve sentrum er omtrent 1km fra Alexandra b., )

Hm, jeg tror jeg vet hvor du mener, men det er jo ikke så mye annet enn noen småbutikker og restauranter der, som det jo er alle andre steder også, men det er vel der ved Silk Oil du mener, der som veien opp til gamlebyen går?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no