Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Erstatte liten mengde mel i kake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-23, 11:57   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erstatte liten mengde mel i kake

Jeg skal lage en kake med en slik bunn:

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...defyll-og-krem

Hvordan kan jeg lettest lage den glutenfri uten å kjøpe spesialprodukter?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 12:03   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skal lage en kake med en slik bunn:

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...defyll-og-krem

Hvordan kan jeg lettest lage den glutenfri uten å kjøpe spesialprodukter?

Kan du ikke bare droppe melet? I oppskrifta jeg bruker på suksesskake (riktignok med nøtter i stedet for kokos) står det også at det skal i 1 ss med mel, men at dette kan sløyfes. Da henger kakebunnen litt dårligere sammen og smuldrer mer, men det gjør ingenting. Regner med det samme gjelder her. Eventuelt bruke maisenna, som i Pavlova-bunn? Maisennaen der tilsettes vel for at bunnen skal bli seig inni, ikke sprø som marengs tvers igjennom.

I sjokoladekremen kan du definitivt erstatte hvetemel med maisenna, for der er vel eneste funksjon å få kremen tykk.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-06-23 kl 12:19.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 12:17   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Jeg ville som My foreslår erstattet alt melet med maisenna. Og ja, du kan fint droppe melet i mandelbunnen, den blir bare litt løsere/skjørere (så vær forsiktig når du tar den over på et kakefat).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 12:20   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Jeg droppet bittelitt mel i en oppskrift på havreflarn en gang. Det funket IKKE, men det er komikkens sånn kake du skal lage

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 12:24   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Litt potetmel eller maizena gjør nok jobben. Gjetter at maizena gir minst smak.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 12:57   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Potetmel fungerer hvert fall helt fint!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 12:59   #7
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Vær obs på at hvis den du skal bake til er svært glutensensitiv og reagerer på spor av hvetemel kan det være problematisk å bare ta noe fra en åpen pakke du har i skuffen (i alle fall hvis det oppbevares nært mel). Jeg ville ha kjøpt en ny pakke for sikkerhets skyld. Samt passe på at alle flater og redskaper er 100% renvasket og fri for sporrester av mel.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 13:53   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Tusen takk, alle!

Jeg skal ikke lage en krem med mel i, så det er bare bunnen som er problemet. Jeg tenkte også bare å sløyfe mel, men var usikker på hvordan det ville bli.

Men: Det står på melkesjokoladen jeg kjøpte at den kan inneholde spor av hvete. Kaken skal spises av en med cøliaki.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 13:55   #9
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tusen takk, alle!

Jeg skal ikke lage en krem med mel i, så det er bare bunnen som er problemet. Jeg tenkte også bare å sløyfe mel, men var usikker på hvordan det ville bli.

Men: Det står på melkesjokoladen jeg kjøpte at den kan inneholde spor av hvete. Kaken skal spises av en med cøliaki.

Sjekk med vedkommende? Jeg har venner med ulik grad av sensitivitet, det jeg skrev var med tanke på den mest sensitive.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 15:14   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Sjekk med vedkommende? Jeg har venner med ulik grad av sensitivitet, det jeg skrev var med tanke på den mest sensitive.

Jeg får spørre de jeg kan spørre. Jeg kjenner ikke de som skal spise kaken. Jeg bare hjelpe noen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 15:16   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg får spørre de jeg kan spørre. Jeg kjenner ikke de som skal spise kaken. Jeg bare hjelpe noen.

Dersom man ikke kjenner gjesten, ville jeg valgt strengeste vei, og kjøpt sjokolade uten gluten - det er dessverre ikke helt rett frem.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 15:18   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dersom man ikke kjenner gjesten, ville jeg valgt strengeste vei, og kjøpt sjokolade uten gluten - det er dessverre ikke helt rett frem.

Nei, I know. Men det var bare litt underlig med melkesjokoladen. Vanlig type fra Freia. Trodde «alle» med cøliaki kunne spise den…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 15:25   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, I know. Men det var bare litt underlig med melkesjokoladen. Vanlig type fra Freia. Trodde «alle» med cøliaki kunne spise den…

Antar det er fordi den blir laget med samme utstyr som den med biter av kvikklunsj eller andre kjeks-/crispgreier, uten at utstyret går igjennom en rengjøringsprosess som er godkjent for at det skal kunne kalles garantert fritt for spor av gluten. Bare "vanlig" rengjøring. Det samme gjelder nøtter.

Så er det vel forskjell på om det er glutenallergi, cøliaki eller intoleranse, når det gjelder hva man tåler, og når det gjelder folk med cøliaki så er det også grader av sensitivitet. Så jeg antar de aller fleste med cøliaki kan spise vanlig melkesjokolade, men noen kan det ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 15:42   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Siden cøliaki verken er en allergi eller en intoleranse, men derimot en autoimmun sykdom, så trodde jeg ikke at graden av reaksjoner spilte noen rolle. Tarmtottene ødelegges jo uansett, og det er farlig på sikt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 16:34   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

«Kan inneholde» er det samme som «kan inneholde spor av» og for å merke på denne måten skal potensielt gluteninnhold ligge svært lavt. Dette er regulert merking.
Alt fra Freia merkes slik pga produksjonen.
Det er ikke slik at dette er mengder som er skadelig slik man sier at små mengder er dersom man har cøliaki. Konsentrasjonen er lav nok til å kalles glutenfri. Det er noe annet.

Jeg hadde ikke nølt med å bruke denne til glutenfri kake, både til egen datter og andre. Om man ikke tåler ting med denne merkingen, bør man ikke spise mat lagd av andre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 16:36   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

«Kan inneholde» er det samme som «kan inneholde spor av» og for å merke på denne måten skal potensielt gluteninnhold ligge svært lavt. Dette er regulert merking.
Alt fra Freia merkes slik pga produksjonen.
Det er ikke slik at dette er mengder som er skadelig slik man sier at små mengder er dersom man har cøliaki. Konsentrasjonen er lav nok til å kalles glutenfri. Det er noe annet.

Jeg hadde ikke nølt med å bruke denne til glutenfri kake, både til egen datter og andre. Om man ikke tåler ting med denne merkingen, bør man ikke spise mat lagd av andre.

Ja, det tenker jeg også, men ei jeg kjenner sa at jeg burde sjekke sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 16:37   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

NCF sier ikke at man kan spise varer dersom det er skadelig, for å si det sånn.
https://ncf.no/coliaki/spor-vare-eks...lutenfri%20mat

Litt nede er sjokoladen kommentert.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 16:38   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det tenker jeg også, men ei jeg kjenner sa at jeg burde sjekke sånt.

Jeg er ikke enig. Forventer at glutenfri mat er glutenfri mat, men ikke at spesialtilfeller tas høyde for. Kaken er glutenfri selv om du bruker denne sjokoladen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 16:40   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Siden cøliaki verken er en allergi eller en intoleranse, men derimot en autoimmun sykdom, så trodde jeg ikke at graden av reaksjoner spilte noen rolle. Tarmtottene ødelegges jo uansett, og det er farlig på sikt.

Dette er rett, men altså ikke av så små konsentrasjoner som denne åpningen åpner for så lenge man ikke merker noe. Det er en tallfestet grense.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 16:41   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

https://ncf.no/coliaki/spor-vare-eks...nov-2020-18-42

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no