Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-23, 13:19   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Vi har massevis av epler vi tenkte å bruke opp. Jeg har tidligere brukt en oppskrift på eplekake som vel omtrent var "Putt alle ingredienser i en mixmaster, og la det stå til. Hell røre i langpanne, og dytt inn så mange skrelte eplebåter du klarer. Sukker og kanel på toppen, om du vil." Men nå finner jeg den ikke i oppskriftsboka mi. Noen som vet om en oppskrift som høres ut som dette her?

Og så lurer jeg litt på om kaken faktisk kan bli god. Det er jo et poeng å mikse sukker med enten smør eller egg først. Jeg leste om det her. Så da blir spørsmålet egentlig: Er eplekake best som luftig og fin kake som hever godt (sukker + egg) eller er den best som ikke like luftig, men "finporet og delikat" (sukker + smør og deretter sammenvispet egg)? Eller så kan man gjøre det jeg tidligere har gjort, og da blir kaken påstått "saftige, tette og tunge og er typisk for den mørke årstiden". Er denne best, kanskje?

Jeg liker ikke engang eplekake, jeg, så dette her vil jeg gjerne ha tilbakemelding på. Hvordan lager du eplekaken, og hvordan mener du den bør være?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 13:24   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Jeg har akkurat laget denne eplekaken: https://www.frukt.no/oppskrifter/epl...xoCNewQAvD_BwE

Gjorde omtrent som i oppskriften, men rørte litt ekstra på smør og sukker først. Innser at jeg gjerne skulle pisket eggene bedre sammen, bare rørte de ut med gaffel.

Kan svare på smaksopplevelsen etter familieselskap i ettermiddag.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 13:27   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Dette er den beste eplekaken synes jeg. Pisker smør og sukker først.
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...ed-vaniljekrem

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 13:34   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg har akkurat laget denne eplekaken: https://www.frukt.no/oppskrifter/epl...xoCNewQAvD_BwE

Gjorde omtrent som i oppskriften, men rørte litt ekstra på smør og sukker først.

Takk for tips! Smuldre smør var ikke engang med i mulighetene jeg så for meg når det kom til å bake. Hadde glemt at man gjorde slikt.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Dette er den beste eplekaken synes jeg. Pisker smør og sukker først.
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...ed-vaniljekrem

Godt tips! Ikke minst at den er for langpanne. Men vaniljekrem? Hmmm. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha en enklere kale, men får se hva det blir til.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 13:36   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Min eplekakeoppskrift blir utrolig fin med å piske smør og sukker luftig og hvitt før eggene has i ett og ett. Så jeg stemmer for det.

Jeg kan dele oppskriften når jeg kommer hjem om du vil ha den.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 13:44   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Min eplekakeoppskrift blir utrolig fin med å piske smør og sukker luftig og hvitt før eggene has i ett og ett. Så jeg stemmer for det.

Dere som hittil har svart er ganske samstemte om at eggedosis bør droppes, så da prøver jeg meg på frukts forslag. Må bare lete opp vaniljekrem først.

Kom gjerne med oppskriften når du kommer hjem, Nenne, hvis det er en oppskrift du er godt fornøyd med. Vi kommer til å få flere ladninger med epler senere.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 13:45   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Takk for tips! Smuldre smør var ikke engang med i mulighetene jeg så for meg når det kom til å bake. Hadde glemt at man gjorde slikt.



Godt tips! Ikke minst at den er for langpanne. Men vaniljekrem? Hmmm. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha en enklere kale, men får se hva det blir til.

Det er veldig godt med vaniljekrem, den blir så saftig. Jeg er ikke veldig glad i eplekake, synes ofte de er tørre, men denne liker jeg. Men du kan fint lage den uten kremen. Den skal bare legges i klatter på toppen før den stekes.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 14:17   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Vet ikke svaret på spm, men dette er den beste eplekaka! (Jeg er ikke eplekakefan):

https://frutimian.no/2021/10/26/klas...aramellglasur/

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 15:30   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Jeg fant vaniljekrem og svensk perlesukker i skapet, så det ble brukt. Nå står kaken i ovnen. Blir spennende dette her.

Veldig spennende oppskrift du kom med, Huacinth. Jeg fikk lyst til å prøve å lage den uten epler, for jeg hadde så lyst til å teste den ut.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 15:31   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Jeg foretrekker ikke så veldig luftig eplekake. Jeg lager kakerøre med like mengder sukker, smør, egg og mel (veier eggene først og veier opp like mye av de andre). Pisker smør og sukker til smørkrem, rører inn eggene og så melet (blandet med bakepulver; omtrent 1 ts per 2 egg). Jeg liker å rive litt sitronskall i røra.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 15:44   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg fant vaniljekrem og svensk perlesukker i skapet, så det ble brukt. Nå står kaken i ovnen. Blir spennende dette her.

Veldig spennende oppskrift du kom med, Huacinth. Jeg fikk lyst til å prøve å lage den uten epler, for jeg hadde så lyst til å teste den ut.

Sikkert god uten epler også! Jeg bruker noen ganger mandler i stedet for eller i tillegg til valnøttene.

Eller. Nå kom jeg på at det faktisk er sykt mye epler i den. Så jeg tror den krever epler.


Sist redigert av Hyacinth : 06-10-23 kl 17:01.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 16:13   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Denne pleier jeg å lage og synes den er veldig god. Jeg serverer den varm med vaniljeis og evt med hjemmelaget karamellsaus også. Jeg liker saftig kake og ikke altfor mye epler oppå (men mengden epler velger man jo helt selv).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 22:47   #13
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Jeg bruker den store gulrotkaka på det søte liv, og bytter ut gulrot med revet eple. Skikkelig saftig.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-23, 22:55   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Enkelt er bra! Denne er fin, har laget den mye: https://www.franciskasvakreverden.no...ags-oppskrift/

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-23, 19:05   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dere som hittil har svart er ganske samstemte om at eggedosis bør droppes, så da prøver jeg meg på frukts forslag. Må bare lete opp vaniljekrem først.

Kom gjerne med oppskriften når du kommer hjem, Nenne, hvis det er en oppskrift du er godt fornøyd med. Vi kommer til å få flere ladninger med epler senere.

Gammeldags eplekake


280 gram smør
280 gram sukker
360 gram mel
4 egg
2 ss vann
4 ts bakepulver
3 syrlige epler, skrellet og skåret i båter
Vaniljekrem, en pakke eller hjemmelaget
100 gram mandler
Kanel
Sukker

Rør smør og sukker hvitt, ha i ett og ett egg, deretter vann og så det tørre til slutt. Ha deigen i en stor springform (28 cm). Klem eplebåter ned i deigen, slik at det blir tett i tett med kanter som står opp. Dryss over kanel og sukker. Smør deretter vaniljekrem over og dryss grovhakkede mandler over til slutt.

Stekes ved 175-180 grader i ca. en time. Serveres som den er eller med litt pisket krem.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-23, 21:11   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Har jeg massevis av epler som skal brukes opp synes jeg smuldrepai er best. Utrolig lettvint, også. Dette er en sånn oppskrift man kan lære utenat. Er god med andre typer frukt og bær også, bruker den til både rabarbra og blåbær. Pære er også godt.

https://www.matprat.no/oppskrifter/k...pai-med-epler/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-23, 08:58   #17
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Takk for oppskrifter. Jeg testet ut eplekake med vaniljekrem fra Det søte liv og den krydrete eplekaken fra Franciska (droppet mandler og epler inne i kaka) i helga. Begge deler ble laget i langpanneform, så det ble ganske mye kake. Heldigvis har jeg naboer som villig vekk overtar eplekake, så nå er det ikke mange stykkene igjen.

Men epler, derimot, er det mange igjen av. Det er nesten sånn at man burde gjort som svigermors familie gjorde. De hadde stor eplehage, og satte derfor ut en kasse full av epler utenfor porten, og skrev en lapp om at man bare kunne forsyne seg. Neste dag var eplene tømt ut, og noen hadde tatt kassen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-23, 10:37   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Jeg foretrekker også smuldrepai.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-23, 14:40   #19
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg har akkurat laget denne eplekaken: https://www.frukt.no/oppskrifter/epl...xoCNewQAvD_BwE

Gjorde omtrent som i oppskriften, men rørte litt ekstra på smør og sukker først. Innser at jeg gjerne skulle pisket eggene bedre sammen, bare rørte de ut med gaffel.

Kan svare på smaksopplevelsen etter familieselskap i ettermiddag.

Den var god. Droppet mandelflak på grunn av noen sensitive ganer i målgruppen, jeg tror det ville blitt enda bedre med mandelflak, men fungerte helt fint uten. Eneste problemet var at kaka ble litt liten. Ingen rester til meg dagen etter...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-23, 20:08   #20
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eplekake, sukker + smør eller egg først?

Jeg har også enorme mengder på mine 2 epletrær. Tar med på jobb, bruker juspresse til en del, og trygler venner om å komme og plukke. Men fortsatt mye igjen, og begynner å bli lei...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no