Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kanariøyene i julen - hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 00:00   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Det hadde ikke jeg betalt for en tur til et såpass turistifisert sted. Nå var vi bare borte en uke, og det kom vel på 25-30000 eller noe sånt, på dette Sunwinghotellet. Ving har noe feil med sidene sine, og man får ofte opp helt ville priser, men jeg har også funnet steder som koster hundre tusen altså, så det kan jo stemme. Men jeg tror ikke det er noe dyrere der enn andre steder.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:01   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Bahia Feliz må man bare holde seg unna om vinteren. Det er usikkert nok som det er været der i julen - så da må en i hvertfall sikre seg så godt som en kan. Arguineguin til Puerto Mogan pleier å ha det beste været.

Er det et pluss - evt et minus at det er andre nordmenn på stedet? Arguineguin har mye nordmenn, både fastboende og turister. Jeg liker meg der, det er ikke så fin strand, men da kan en ta bussen til Amadores. Arguineguin er et 'autentisk' sted i motsetning til Puerto Rico som bare er senter/hoteller. Det bor en fin miks av spanjoler og fastboende utlendinger og turister der. Der er det også norsk legekontor som holder høy kvalitet, om det kan være utslagsgivende.

Puerto Mogan er også fint, men der har jeg bare vært på dagsturer, og så synes jeg veiene er litt i overkant utover dit (bratt ned til sjøen)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:01   #23
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Jeg hadde ikke lest hele tråden, bare skummet over og så at BF ble nevnt, ville egentlig bare si at vi syntes det var kjedelig der Og er det bare jeg som synes Mogan er litt oppskrytt?? Vi hadde lest masse om denne koooselige lille fiskelandsbyen, men da vi så endelig dro dit, var det jo bare nok en turistby. Ble litt skuffet...
Har ikke vært i Arguineguin, har en spansk svigerinne som skryter sånn av den byen bare.

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:04   #24
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dette er ikke lett å finne på GC, men jeg tror kanskje Mogan er det nærmeste man kommer. Bortsett fra skandinavene, da. Og at det muligens er litt lite og litt for turistifisert, både butikker og restauranter.

Synes det var MEGET turistifisert der. Hjalp kanskje ikke at det i tillegg var marked den dagen vi var der

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:06   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Bahia Feliz må man bare holde seg unna om vinteren. Det er usikkert nok som det er været der i julen - så da må en i hvertfall sikre seg så godt som en kan. Arguineguin til Puerto Mogan pleier å ha det beste været.

Jeg synes dette er så merkelig. Jeg har hørt om Kanariøy-fenomenet, og vet at forskjellene er store. Og i Las Palmas er været ofte helt annerledes. Men mange snakker om best vær i Puerto Rico og dårlig i Bahia Feliz. Jeg skjønner ikke dette. Det er snakk om svært korte avstander, bare noen km, egentlig, og ja, sydspissen av øyen kan nok ha en del å si for vinder og vannstrømninger, men det er da snakk om veldig korte avstander uansett. De gangene vi har vært der har vi reist rundt i området mellom Bahia Felix og Puerto de Mogan flere ganger, nærmest hver eneste dag, og vi har aldri noensinne merket at været forandret seg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:07   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Synes det var MEGET turistifisert der. Hjalp kanskje ikke at det i tillegg var marked den dagen vi var der

Ja, det er det, men det er verre de fleste andre stedene på sydkysten. Som jeg skrev, så tror jeg ikke man finner noen bedre steder langs kysten enn PdM.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:10   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Jeg hadde ikke lest hele tråden, bare skummet over og så at BF ble nevnt, ville egentlig bare si at vi syntes det var kjedelig der Og er det bare jeg som synes Mogan er litt oppskrytt?? Vi hadde lest masse om denne koooselige lille fiskelandsbyen, men da vi så endelig dro dit, var det jo bare nok en turistby. Ble litt skuffet...
Har ikke vært i Arguineguin, har en spansk svigerinne som skryter sånn av den byen bare.

Men det ER jo ingenting i Arguineguin?
Mogan er kanskje oppskrytt, men jeg synes som sagt ikke man finner bedre steder. Med mindre man reiser litt. Det finnes mange autentiske og mer "ekte" landsbyer i innlandet. Las Palmas er også fin. Jeg synes GC er en fin øy, men det man man aktivt oppsøke for å finne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:11   #28
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Jeg er enig med iBam. Puerto Mogan er fin å se på, fine kulisser om en vil - men det er jo masse masse turister der også. Arguineguin kan vel knappest kalles fin, men her finner du små spanske barer med lokalbefolkning, ikke bare turistsjapper.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:12   #29
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Nei, men 14 dager i Thailand til min. 83 000,- på **-hotell er jo HEILT SINNSYKT det også ...og jeg må muligens tilstå at et cruise i Karibien frister sååå langt mer når vi snakker slike summer, selv om det ikke er vi som skal betale.

Finnes helt sikkert rimeligere turer altså, Hyacinth, men det var prisene jeg fikk på ST akkurat nå - ble litt sjokkert ja, selv om jeg skjønner at julen er tiden for å virkelig melke folk for penger når de vil sydover!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:13   #30
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men Arguineguin var øde og hadde et forlatt preg, selv om det var lettere å finne gode restauranter. Men det var steinete og goldt i hele området rundt, ingen strender og ikke noe grønt. Jeg må skryte av flotte hotellansatte, det må jeg, men ellers var det ikke noe mer enn middelmådig. :kresen:

Åh. Vi skal dit i vinter. :medkresen:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:17   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes dette er så merkelig. Jeg har hørt om Kanariøy-fenomenet, og vet at forskjellene er store. Og i Las Palmas er været ofte helt annerledes. Men mange snakker om best vær i Puerto Rico og dårlig i Bahia Feliz. Jeg skjønner ikke dette. Det er snakk om svært korte avstander, bare noen km, egentlig, og ja, sydspissen av øyen kan nok ha en del å si for vinder og vannstrømninger, men det er da snakk om veldig korte avstander uansett. De gangene vi har vært der har vi reist rundt i området mellom Bahia Felix og Puerto de Mogan flere ganger, nærmest hver eneste dag, og vi har aldri noensinne merket at været forandret seg.

Senest nå i sommer opplevde vi dette. Jeg hadde en venninne som bodde på BF og jeg bodde i Arguineguin. Det blåste så parasollene flagra veggimellom der. Hos oss var det pent sommervær. Skillet går et eller annet sted litt bortenfor Mas Palomas. Jeg var hos tannlegen i Tablero som er mellom Arguineguin og Mas Palomas, eller litt lenger unna sjøen enn Mas Palomas. Der var det helt flott vær, og et lite kvarter senere var det full storm i BF.

Forøvrig er det det jeg liker godt med Arguineguin at det ikke sker så mye der. Jeg får god mat, og jeg får sol og det er stort sett det jeg søker. Nå har jeg familie der, så det er en helt annen ferieform enn å reise på hotellferie så klart. For oss kan det vel mer sammenlignes med å reise på hytta på en måte.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:18   #32
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Bahia Feliz er jo kjent som et surfested fordi det alltid blåser der.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:18   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanariøyene i julen - hvor?

Jaja, det blir nok bra. Vi hadde en kjempeflott ferie og trengte sårt litt familietid nå. Sol og varme på denne årstiden er uansett fantasisk! Og vil drar gjerne til GC om vinteren igjen. Ikke om sommeren. Lei en bil, så kan dere dra hvor dere vil og dere får nok en herlig ferie! Litt sol, litt strand, dra til Amadores for å bade, dra til Las Palmas for å suge atmosfæren, dra oppover Fataga og Tejedas for å se det "virkelige" Gran Canaria. Vi hadde en flott ferie. Hotellet var ok, det. Ikke noe gale, men heller ikke noe fantasisk.

Og spis middag på Cueva Pirata, ligger noen hundre meter vestover langs hovedveien.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no