Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 09:22   #1
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Jeg vil gjerne ha litt sol og varme i årets sommerferie. Fikk lite av begge deler i fjor. Så jeg kunne tenke meg et eller annet sydensted som er tilrettelagt for barn, men mannen mener vi ikke vil få så mye ut av det i og med barna legger seg tidlig og vi ikke kan gå ut og spise osv på kveldene.

Det plager ikke meg så mye, jeg vil heller ha fine dager enn middag ut på kveldene. Og jeg nekter en sommerferie til hvor vi er enten hjemme eller hos svigermor.

Hva er dine erfaringer med sydenferie og småbarn? Er det verdt kostnadene? Er flyturen et mareritt? Får man som voksen slappet av litt, eller blir det bare å fly etter barna? Hvordan er det best å bo?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:31   #2
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Vi elsker Sunwing. Lollo og Bernie er favoritter og ungene gleder seg til å reise ned til dem igjen. Når de ble store nok til å være med på "utfluktene" som arrangeres for barna fra de er 3 år har det bare vært kos.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:32   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Sydenferie med småbarn har vært helt topp. Vi har ikke hatt noen dårlige opplevelser. Nå har vi bare ett barn, men vi har vært på mange sydenturer med henne, fra hun var 6 mnd. Vi har stort sett bodd på anlegg a'la Sunwing Resort. Det fungerer veldig greit, da alt er tilrettelagt for barnefamilier.

Den mest slitsomme perioden var da LilleVenn var ca 1,5 år og hverken ville sitte i ro eller sove i vogna. Da sprang vi mye etter henne Ellers har vi alltid fått til å slappe av og kose oss. Hun var ikke vært noe særlig med på Bamseklubb eller liknende.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:38   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Vi har vært på ferie a la Sunwing to ganger nå, og konkludert med at for oss er det optimal ferie med små barn. Alt er tilrettelagt for unger og da vi trenger ikke stå for all aktiviseringen. Snuppa mener at årets ferie på Sunwing Alcudia var den beste hun noen gang hadde vært på.

Vi har barn som evner å tilpasse sovetider, så vi har spist middager ute på restauranter i nærheten. Enten med sovende barn i vogn eller så har de fått delta i måltidet. Med få unntak har dette fungert alldeles supert. Og så kan mor og far ta et glass vin på terrassen etter at ungene er lagt.

Jeg har egentlig vært svært nedlatende om charterferier, men må konkludere med at det har noe for seg for småbarnsfamilier.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:43   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Jeg synes i alle fall det har vært supert og dra med ungene. Det blir jo en del flying og passing, men vi er jo to voksne og bytter litt på hvem som har ansvaret sånn at den andre vet at den ikke trenger og følge med. Vi har unger som gjerne dingler oppe på kvelden så de legger seg sjelden før kl. 22 på ferie. Har tatt enkelte tidligere kvelder etter behov. De sover lenger om morgenen og når de fortsatt sover på dagen har vi passet på og ha med god sovevogn sånn at de får seg lenger lur enn vanlig på dagen også. Det er utrolig deilig og ha måltider inkludert på hotellet når en reiser med unger, for det blir pes så lenge vi på på resturant eller på rommet og ordne mat selv til hvert måltid. Buffet er genial når en reiser med barn. En får maten servert med en gang uten venting, de voksne kan spise lenge mens ungene ser på underholdning rett ved siden av.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:46   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Helt ideelt for småbarnsfamilier!
Vi lot alltid ungene sove litt ekstra lenge på dagen sånn at de holdt ut litt om kvelden.
Til og med sist hadde vi siesta med dem, de var da 5 og 4år og sov
halvannen time på dagen, blir trøtt av varmen.
Så jeg synes vi fikk mye ut av kveldene også
Ellers så kan man jo sitte på terrassen eller verandaen og nyte et glass vin,
øl eller brus, spille kort eller Yatzy, vi er slitne selv når klokka nærmer seg
22 så da legger vi oss heller da og får mye av morgenen dagen etter.

Mannen her har syntes det har vært veldig fint, vi har leid bil sånn at man kommer
seg litt rundt og ikke bare er i de typiske turistområdene.


Sist redigert av Guttemammis : 04-01-10 kl 12:09.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:50   #7
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Vi var på Sunwing iår, og det frister til gjentagelse.
Lillemann sov en litt sen dupp og orket derfor litt senere kvelder, veldig deilig.
Også er alt tilrettelagt for unger, ikke noe pes, helt perfekt for små unger.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:14   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Vi har dratt på diverse turer med gutta fra de har vært 9 uker gamle. Familievennelige steder ala Sunwing er veldig bra for vår del. Vi har aldri praktisert så sene kvelder, men fulgt ungenes sovemønster. Dvs at vi spiser middag ute ganske tidlig, i allefall ikke veldig sent. Vi er opptatt av å ha leiligheter med balkong/terrasse slik at vi kan sitte der etter at ungene har lagt seg. Helt perfekt for oss.

I motsetninge til den ene broren min som på død og liv skal ha egentid med kona når de er på tur så koser vi oss med gutta. Egentiden er etter at de har sovnet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:34   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Sunwing er perfekt for barnefamilier, signerer de over. De kveldene ungene var for "gira" til å spise ute, bestilte vi mat fra restaurantene på hotellet og spiste på terrassen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:35   #10
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Egentiden er etter at de har sovnet.

Sånn tenker jeg også. Så lenge vi kan legge opp dagene slik at vi kan finne på ting som alle synes er hyggelige er det egentlig nok for meg.

Mannen kunne sikkert gjerne tenke seg å reise til foreldrene sine, for han innbiller seg at vi får så mye avlastning der. Det er ikke helt min oppfatning.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:55   #11
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Sunwing er supert!
Vi la Lillegutt på rommet om kvelden og flyttet han over i vogn da han hadde sovnet. Så dro vi ut og spiste, han sov hele tiden. Dette gjorde vi fra han var 1-3 år.

Hvis barna ikke vil sove i vogn er det unasett mulig å spise tidligere og ha kvalitetstid på balkongen.

Vi har reist fra Lilleugtt var 1 år og det har vært suksess hvert år. Vi har dratt til Mallorca og da er flyturen bare 3,5 timer.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:02   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Jeg har også vært litt fordomsfull, men gjorde litt research bl.a her inne og ble raskt overbevist om at dette er riktig ferie for oss nå, fordi vi koser oss når barna har det topp, og når det er så tilrettelagt kan vi også slappe mer av. Så i helgen booket jeg på Sunwing Spa & Resort på Kypros, og jeg gleder meg mye mer enn ungene!

Det er bare å sette igang og overtale mannen.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:09   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Vi har vært på flere sydenturer med poden, både i privat leilighet og på Sunwing. Jeg synes begge deler er kjempekos, og gleder meg til å dra igjen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:19   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg har også vært litt fordomsfull, men gjorde litt research bl.a her inne og ble raskt overbevist om at dette er riktig ferie for oss nå, fordi vi koser oss når barna har det topp, og når det er så tilrettelagt kan vi også slappe mer av. Så i helgen booket jeg på Sunwing Spa & Resort på Kypros, og jeg gleder meg mye mer enn ungene!

Det er bare å sette igang og overtale mannen.

Jasså så du tar det i den rekkefølgen, kanskje det funker bedre?

Jeg har vært på Sunwing på Kypros og det kan anbefales!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:19   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

At ungene legger seg tidlig er et dårlig argument synes jeg

Begge våre blir med ut for å spise om kvelden, og blir det for "gæli" har vi hatt med vogn, slik at de kan sove i den når de var så små som dine ja. Trilles tilbake til hotellet og sover søtt videre i sengene sine.
Nå som de er 4 og 6 år (i fjor også forsåvidt, da de var 2,5 og 4,5) var de med ut om kvelden, og vi var vel hjemme i leiligheten sånn ca. 22.00 - 22.30 og det gikk helt fint. Så tok mor og far et lite glass vin på verandaen før de også fant sengen. Nyyyyydelig!
Sunwing Resort er så tilrettelagt for barn, at mor og far også faktisk får litt ferie, så vi skal ha en slik ferie i år. Helt klart.
Vi skal mest sannsynlig til Side i slutten av mai - O du salige

  Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:38   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jasså så du tar det i den rekkefølgen, kanskje det funker bedre?

Jeg har vært på Sunwing på Kypros og det kan anbefales!

Ja, det er bare å booke, vise bilder og fortelle om alle som sier det er en fantatsisk familieferie - og setter han seg helt på bakbeina (men det gjør han ikke) så er det bare å avbestille.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:06   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Amelie:

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:08   #18
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Vi synes SunWing er en veldig behagelig ferieform. Så kan vi ta opp de mer spennende feriene når barna er større.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:54   #19
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Sunwing er faktisk veldig greit også for dem som har flere små barn. Greit å bare slikke sol og varme uten å måtte dra ut av hotelle hele tiden og finne på masse ting.
Man kan leie vogn for 3 euro pr døgn. Så det er jo bare supert.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 16:05   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydentur (ala Sunwing Resort) med småbarn - kos eller pes?

Vi har vært på Sunwing 2 ganger, en gang da S var 2 år og den andre da han var 4. Begge gangene har det vært utrolig deilig. Vi har spist ute, men tidlig (dvs i sommer spiste vi litt senere noen ganger, da kunne han jo være oppe litt mer fleksi) - så har vi kost oss med vin og potetgull på verandaen etterpå. Jeg synes det er helt perfekt. Veldig avslappende, veldig behagelig og deilig. Og S har stortrivdes, etter i sommer bare maser han om at vi skal dra igjen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no