Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Matmuffins!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 21:21   #21
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matmuffins!

Hvorfor i helvete ble mine dårlige!?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 22:27   #22
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Matmuffins!

Googlet meg fram til denne gamle tråden idag, lagde Mandarins versjon med litt ekstra ost og soltørkede tomater i tillegg.
Yummi! :sikle:

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 11:49   #23
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Matmuffins!

Jeg har laget idag, halvblandet hvetemel og grovere mel.

Et spørsmål, kan man bruke mais i? Alle i vår husstand er veldig glad i mais. De jeg laget idag ble for kjipe for storesøster. Blandet bare skinke og krydder med ost på toppen.

Puttet oliven og vårløk i noen til meg selv og de ble hakket bedre.

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 18:21   #24
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Matmuffins!

Jeg lagde i går, med ost, skinke, revet gulrot, mais og tacosaus i. Hadde gjerne hatt oppi løk av noe slag også, men det er bare jeg som liker det her i huset. De ble veldig gode og saftige!

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 18:29   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matmuffins!

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

100 g marg smeltes

Smeltet marg!???












Skjønner at det er margarin altså, men plutselig hørtes det fryktelig uappetittelig ut allikevel ....marg!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:49   #26
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matmuffins!

Denne skal prøves ut. Dette kan fint brukes til alle måltid, altså du kan bruke det som middag, lunsj eller kvelds akkurat som du selv ønsker?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:50   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matmuffins!

Bare unntaksvis brukt som middag, men lunsj, kvelds, niste, nødproviant, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:44   #28
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matmuffins!

Kan man tilsette hva man vil i disse muffinsene? Det trenger ikke være purre, paprika og skinke?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:50   #29
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matmuffins!

Jeg gjør det på Fru Superkvinne-måten, en pk grovbrødblanding til deigen, lag deigen og kjevl ut som til kringle, og inni pizzasaus m. kjøttdeig, små pølsebiter el.l. Kan rett og slett lage ekstra stor porsjon saus når man lager kjøttsaus til pasta f.eks( og husk at bolognese-saus inneholder gulrot i små biter... ). Drysser på revet ost før jeg ruller til en pølse, skjærer opp i snurrer.

Bruker muffinsformer i muffinsbrett under steking, syns sausen lett flyter ut på brettet ellers.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:45   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matmuffins!

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Kan man tilsette hva man vil i disse muffinsene? Det trenger ikke være purre, paprika og skinke?

Neida. Kylling og fetaost er f eks. veldig godt i!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:17   #31
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matmuffins!

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ingredienser
8 dl hvetemel (evt. halvparten sammalt)
1 ss bakepulver
1/2 ts salt
100 g smør
4 dl melk
2 dl revet, lagret ost
1/2 - 1 Bogskinke i terninger
Presset hvitløk etter smak
Paprika i biter
Evt. et halvt glass tacosaus i røren, det blir snaddergodt
Linfrø, solsikkefrø, sesamfrø ...
Fetaost?

Jeg bare har oppi akkurat det jeg vil. Har laget med feks. fetaost og chili, og mer barnevennlig med mild tacosaus, skinke, paprika og ost. Bare bruk fantastien.

Has i store muffinsformer (blir 6-8 store ca.) og stekes til de er ferdige, ca. 20 minutter (jeg bruker aldri tid, ser det bare an).

namnam, denne var god

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:23   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matmuffins!

dagensmuffin.se

oppi 1000 muffinsoppskrifter, hvorav 114 matmuffinsoppskrifter (dvs oppskrifter med treff på søk etter matmuffin)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:31   #33
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matmuffins!

Her er oppskriften jeg bruker:
1 boks Kesam vispes sammen med 4 egg
Bland i 3 dl hvetemel og 3 dl sammalt hvete grov, 1 ts salt og 1 1/2 ts bakepulver.
Hakk 1 paprika, 10 cm purreløk, litt ost og litt skinke, og bland dette i deigen.
Fylles i store muffinsformer (det blir ca 15 store muffins) og stek ved 200 grader i ca 20 min.


Fyllet kan selvfølgelig erstattes med annet snadder.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 13:05   #34
kjerstisin
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
Innlegg: 227
kjerstisin er litt kul
Standard

Sv: Matmuffins!

Inspirert av denne tråden slang jeg sammen min egen versjon i dag til lunsj og de ble faktisk gode...dette brukte jeg:

4 egg
4 ss sukker
2,5 dl vann
2 dl rømme
1 dl olje
2 ts bakepulver
1 ts natron
1 dl havregryn
2 dl sammalt hvete (grovt mel)
Litt salt
Hvetemel til passe deig

Lage noen med skinke , ost og purre- til barna og noen med soltørket tomat, fetaost og salami til voksne...mmmm

Stekt på 200 grader i ca 13-15 min

Ble nok til 22 små muffins..

__________________
Leder av monsterfabrikken, bestående av to store fire små en hund og x-antall hybelkaniner....
kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no