Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når og hvor skal jeg tine pinnekjøttet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 17:09   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når og hvor skal jeg tine pinnekjøttet?

Saken er:

1. Pinnekjøtt i frysen
2. Skal spises 2. juledag i 14-15-tiden
3. Bør antakelig tines i god tid, når?
4. Vi har altfor lite kjøleskap.


What to do? Og når tar jeg det opp? Og MÅ jeg tine det i kjøleskapet?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 17:27   #2
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når og hvor skal jeg tine pinnekjøttet?

Uhm.. Kan jeg spørre hvordan pinnekjøttet havnet i frysen? (eventuelt hvorfor )

Det skal vel helst kjøletines ja, men tror ikke det er et must. *prøver å huske om jeg noen gang har vært borti frosset pinnekjøtt*
Bare pass på at det ikke blir liggende fuktig.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 17:29   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når og hvor skal jeg tine pinnekjøttet?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Uhm.. Kan jeg spørre hvordan pinnekjøttet havnet i frysen? (eventuelt hvorfor )

Ja, det kan du, men jeg har ikke noe godt svar. Leste i en annen tråd at det ikke skulle dit, ja. Jeg vet ikke hva jeg tenkte jeg, men jeg pleier liksom å fryse kjøtt som det er lenge til jeg skal spise....

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 17:31   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når og hvor skal jeg tine pinnekjøttet?

Hehe, ja det er fort gjort.
Men du har ikke ødelagt kjøttet i alle fall!
Jeg vrir hjernen for å finne svar til deg ang tining, men kjenner at hormontåka stopper den litt mer rasjonelle tankegangen for tiden.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 17:35   #5
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når og hvor skal jeg tine pinnekjøttet?

Gjør vel ingenting at det ligger i fryseren? Kvaliteten blir like bra.
Legg kjøttet fra frossen tilstand i vannet på morgenen 1 juledag og gjerne la det stå på benken i romtemperatur over natta.
Garantert bra.

__________________
ja jeg er en mann en mann som er imot alt av posemat!
Pappa til Oskar 3 år.
Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 22:42   #6
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når og hvor skal jeg tine pinnekjøttet?

Tror nok Hunters tips holder stikk. Altså; du behøver ikke fryse pinnekjøtt, men det skader ikke. Pinnekjøtt skal vannes ut i ca ett døgn, så bløtlegging tidlig på dagen 1.-dag burde slå to fluer i en smekk Du tiner kjøttet i vannet, samtidig som du vanner ut saltet (forutsetter 'ikke gryteklart' kjøtt)

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 23:09   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når og hvor skal jeg tine pinnekjøttet?

Tusen takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no