Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kebab?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-11, 21:21   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kebab?

Noen som kan si meg hvordan man lager "gatekjøkken-kebab" i pitabrød? Hva slags dressing osv osv.. Takk.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:40   #2
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kebab?

Er det noen på FP som vet hvordan en gatekjøkken kebab ser ut eller smaker da?



Neida, man kan jo lage riktig så gode og "sunne" kebaber. Jeg vet ikke helt hvordan en gatekjøkken kebab ser ut men jeg kan i alle fall dele at jeg har funnet en veldig god kebab sause som er i en svart flaske med grønn skrift. Finner ikke bilde men jeg fant den på Meny på Ringes Park.

:sjikkli hjelpsom:

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:54   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kebab?

Hmmm.. Det var det da. Uansett, noen må vel ha smakt? El kan lage en god sunn variant?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 00:28   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kebab?

Man får kjøpt Kebabkjøtt, både vanlig og kylling, og dressing på Meny.
Blir ganske godt og nesten som gatekjøkkenkebab.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 08:19   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kebab?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Man får kjøpt Kebabkjøtt, både vanlig og kylling, og dressing på Meny.
Blir ganske godt og nesten som gatekjøkkenkebab.

Eller på rema. De har og.
Og i Sverige

På Rema så har de store kebab pitabrød og hjemmelaget kebab brød.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 09:41   #6
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kebab?

Jeg kjøper også kebab på rema eller kiwi i sånne esker som man varmer opp sjøl. Vi bruker lefser, ris og salat til. Og mais og løk. Kiwi selger også en kebab saus som smaker bra. Litt sterk..

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:06   #7
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kebab?

Jeg liker gatekjøkkenkebab godt. :står frem:

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:10   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kebab?

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Jeg liker gatekjøkkenkebab godt. :står frem:



Vi har laget selv et par ganger av lammekjøttdeig. Jeg har i salt, pepper og garam masala (?), legger kjøttdeigen flatt på et brett i ovnen en stund, og skjærer opp i terninger når den er gjennomstekt. Smaker ikke det samme, men de er godt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:11   #9
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kebab?

Jeg har kebabkrydder, og så kjøper jeg strimlet kjøtt som jeg steker sammen med kebabkrydderet og olje. Har hvitløksdressing, salat, store lefser eller pitabrød og kebabsaus (chillisaus).

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:22   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kebab?

Jeg synes gatekjøkkenkebab er kjempedigg. Fra den ved siden av Spaceworld. Med masse jalapenos.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:50   #11
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Kebab?

vi hadde kebab til middag i går. Laget av en pakke kjøpt på Kiwi med kebab-kjøtt og kebab-dressingen de også selger. Utrolig kjapt og enkelt og faktisk passe godt.
og det viktigste - ungene elsket det!

hadde pita-brød med masse grønt oppi sammen med kjøttet og dressingen. Står at den er sterk, men jeg mener den var mild+. Savnet litt jalapenos.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:00   #12
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kebab?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes gatekjøkkenkebab er kjempedigg. Fra den ved siden av Spaceworld. Med masse jalapenos.

Falafel. Fra Niga/Charlie ved Stortorvet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:29   #13
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kebab?

Storebror blir overlykkelig hvis jeg lager noe ligner på kebab til middag. Det har skjedd to ganger foreløbig, den ene gangen med kebabkjøtt fra Sverige. Og så igår:

Jeg fant noe som het Shih Kebab-krydder på Joker, heromdagen. Det var i denne serien, skulle blandes med feks kjøttdeig:

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:41   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kebab?

Nesten alle gatekjøkken bruker idun og stabburet sine sauser. De er ikke så lett å få tak i alltid, men ser rema har begynt å ta de inn. Vi har kjøpt de på Storcash.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:15   #15
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kebab?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Nesten alle gatekjøkken bruker idun og stabburet sine sauser. De er ikke så lett å få tak i alltid, men ser rema har begynt å ta de inn. Vi har kjøpt de på Storcash.

Jeg kjøper dem og på storcash, sammen med kebabkrydderet.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no