Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør dere med spagettien?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-07, 17:10   #21
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Æsj, eg tek alltid pastaen fleire minutt før oppgitt koketid, så vi har aldri problem med pastapotensen.

Samme her.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 17:10   #22
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Jeg gjør som HI, men har smør istedet for olje.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 17:16   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Heller av vannet, spagettien tilbake i kasserollen og en klatt med margarin oppi for å hindre at den klebrer.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 17:25   #24
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Har den over i dørslag, så tilbake i kjelen med smør eller olje.

Det skrives spaghetti. I alle fall på italiensk.
Og så er det koketiden som avgjør om pastaen blir al dente eller ei, ikke hvorvidt man har på kaldt vann eller ikke.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 17:34   #25
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Olje og smør gjør at sausen sklir av spaghettien, så det bruker jeg ikke.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 17:44   #26
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Jeg bruker ikke olje eller smør, for jeg synes det samme som daffy. Men kommer jo litt an på hvordan saus jeg skal ha til, hvis jeg bruker en enkel saus med bacon, cherrytomat og krydder, har jeg olje på.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 18:15   #27
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Heller av vannet og blander det med kjøttsausen. Spagettig og kjøttsaus skal blandes i en kjele.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 20:35   #28
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Koker spaghetti i en kjele med en "intergrert" dørslag, som egentlig er til å dampe grønnsaker.

Tar den av før forventet koketid tømmer ut vannet og tar smør i og rører rundt.
Smør har vi i også for å få litt mer smak, da vi ikke blander allt med sausen, ikke bare for å unngå klebring.
Olje kunne ikke falt meg inn å helle oppi, smaker jo sure gummisokker.
Ungene ville heller ikke ha det.
Nei, ekte meierismør må til.

Kjøttdeig, saus i hver sin skål. Ikke alle ungene spiser sausen.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 20:38   #29
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Kaster den i taket og spiser den etterhvert som den faller ned. A la KatjaKai og BenteBent.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 08:05   #30
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Kaster den i taket og spiser den etterhvert som den faller ned. A la KatjaKai og BenteBent.


Urfestlig.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 08:09   #31
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Heller av vannet og setter den på bordet? Eventuelt har den i form med saus etc. Har aldri opplevd klebete spaghetti - har olje i vannet før det koker opp.

Sånn gjør jeg også.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 08:10   #32
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Kaster den i taket og spiser den etterhvert som den faller ned. A la KatjaKai og BenteBent.

Ungene hadde hvert fall elsket den varianten.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 08:37   #33
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Koker alltid noen minutter over tiden.
Heller av vannet, kaster den tilbake i kjelen og spiser.
Bruker alltid litt smør/olje i vannet så vi har heller ingen problemer med klebrig pasta.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 08:47   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Dette var skikkelig oppklarende altså!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 08:50   #35
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Jeg lar spagettien (eneste tillatte skrivemåte) renne av i et dørslag og skyller kjapt av med litt kaldt vann. Jeg bruker verken smør eller olje i. Hvis jeg skal blande saus rett i pastaen, dropper jeg skyllingen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 08:59   #36
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Tar den over i et dørslag, skyller den kjapt med kaldt vann. Opp i gryta igjen, rører inn litt smør og serverer.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:04   #37
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Jeg likte ikke helt definisjonen til Bokmålsordboka; Makaroni i form av av tynne strenger.

Hva skjedde med pastaen, lissom?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:07   #38
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Spiser den?

Altså, jeg koker den alltid litt lengre enn det som står på pakken, for jeg liker den myk. Så heller vi av vannet. Og stort sett serveres den direkte, og blandes på den enkeltes tallerken med kjøttsausen. Det hender jeg slenger oppi en klatt med margarin etter at vannet er helt av, men det er sjelden.

Spaghetti skal forresten være litt klebrig!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:13   #39
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Heller av vannet, spagettien tilbake i kasserollen og en klatt med margarin oppi for å hindre at den klebrer.


Samme her

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:50   #40
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Jeg lar vannet renne av i et dørslag, putter en klatt meierismør i kjelen, heller spaghettien tilbake og rører litt.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

(…) spagettien (eneste tillatte skrivemåte) (…)

Den Flyvende Spaghettimonsterkirken har en jurist på saken for å se om blasfemiparagrafen kan benyttes mot dette. Hvis det ikke går, kan vi jo be om at Det Flyvende Spaghettimonsteret endrer alle ordbøker med pastafingrene sine.

Ben "RAmen" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no