Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Listhaug og hennes unnskyldning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-18, 13:13   #341
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Selv om jeg ikke er tilhenger av Sylvi, klarer jeg ikke å le av all denne harseleringen fra andre politikere som burde vite bedre. De taper alt på å senke seg ned på dette nivået.

Jepp, helt enig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 13:21   #342
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Formen kunne vært annerledes, men jeg synes det er viktig og greit å understreke at ingen har kneblet Sylvi Liisthaug, samme hva hun selv sier.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 13:24   #343
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.429
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Formen kunne vært annerledes, men jeg synes det er viktig og greit å understreke at ingen har kneblet Sylvi Liisthaug, samme hva hun selv sier.

Ja, budskapet er greit, og står godt som det er, helt uten latterliggjøring.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 13:30   #344
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Jeg klarer ikke helt se at det er latterliggjørende? Annet enn at situasjonen er ganske latterlig, men den valgte jo Listhaug selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 13:34   #345
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.341
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer ikke helt se at det er latterliggjørende? Annet enn at situasjonen er ganske latterlig, men den valgte jo Listhaug selv.

Jeg snakker om å harselere, ikke om å latterliggjøre.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 13:43   #346
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.429
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer ikke helt se at det er latterliggjørende? Annet enn at situasjonen er ganske latterlig, men den valgte jo Listhaug selv.

Ja, akkurat denne var vel ikke latterliggjørende kanskje. Men jeg har sett mange andre som går lenger, særlig med barnehagereferansen. Og uansett er vel denne formen for kommunikasjon relativt useriøs.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 14:31   #347
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Jeg synes det er på sin plass å harselere med hennes påstand om å være kneblet.
Ellers enig i at man ikke trenger å senke seg ned på et lavmål, men det er ikke lett å alltid holde seg seriøs når det er såpass mye galskap å ta tak i.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 14:35   #348
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Man skal ikke kimse ad gjennomslagskraften til litt god politisk satire, men jeg foretrekker absolutt at det ikke er politikerne selv om deler den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 14:36   #349
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.429
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man skal ikke kimse ad gjennomslagskraften til litt god politisk satire, men jeg foretrekker absolutt at det ikke er politikerne selv om deler den.

Ja, det er nettopp dette.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 14:43   #350
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer ikke helt se at det er latterliggjørende? Annet enn at situasjonen er ganske latterlig, men den valgte jo Listhaug selv.

Einig. Eg synest memen understreker det same poenget som veldig mange andre kommentarar gjer - at å skrike om ytringsfrihet her, bare er tull.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 15:00   #351
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.461
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Humor er voksnes måte å bearbeide kjipe ting på. Så det syns jeg vi skal fortsette med. Men jeg er enig i at politkere ikke er den beste avsendere av politsk satire. Gleder meg til Nytt på Nytt på fredag. For et år de har hatt til nå!

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 15:05   #352
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.429
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Einig. Eg synest memen understreker det same poenget som veldig mange andre kommentarar gjer - at å skrike om ytringsfrihet her, bare er tull.

Jeg er enig i innholdet, men synes fortsatt at formen, det vil si posting av memes om andre, navngitte politikere med bilde, er noe vi ikke trenger i offentlig debatt. Det aller beste hadde vært om de holdt seg til å snakke om de politiske sakene de selv mener er viktige, og hva de selv står for, framfor å legge seg på denne linja. Sylvi Listhaug gjør det hele tida, det er jo det som har kjennetegnet hennes måte å kommunisere på, og det beste ville være om de andre holdt seg for god for å gjøre det samme. Det er en hårfin balansegang der, mellom kommentarer som understreker et godt poeng, og latterliggjøring av personer. Og mellom der har du også det enorme minefeltet, der det er avvik mellom hvordan noe var ment, og hvordan det blir oppfattet.

Som sagt, det er stor forskjell på en partileder eller en minister, og en privatperson eller en satiriker på TV.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 16:11   #353
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Enig med My.

Jeg begynner å bli drittlei memes, vitser og endeløs repetisjon av samme poenger.
Jeg vil se politisk arbeid nå. Det er massevis av dyktige politikere her til lands som gjør en kjempejobb og viktige saker som knapt blir omtalt fordi underholdningsverdien er for lav sammenlignet med dette.

Gi meg politikk uten show!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 16:21   #354
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Enig med My.

Jeg begynner å bli drittlei memes, vitser og endeløs repetisjon av samme poenger.
Jeg vil se politisk arbeid nå. Det er massevis av dyktige politikere her til lands som gjør en kjempejobb og viktige saker som knapt blir omtalt fordi underholdningsverdien er for lav sammenlignet med dette.

Gi meg politikk uten show!

... Erna, er du her?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 16:29   #355
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av him, her.

... Erna, er du her?

Jeg vil ha Dørum!!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 18:09   #356
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Men jeg er skuffet over Erna, og hvordan hun har svart ut hele saken. Hun tør jo ikke stå opp og være tydelig i det hele tatt? Er det fordi hun er redd for at samarbeidet med FrP er i litt i ubalanse og hun vil vise hun støtter de? Jeg skjønner det ikke. Jeg synes hun har vært utydelig og veik som statsminister, og det skuffer meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 21:52   #357
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Kåre Willoch sir ofte mye jeg er enig i. Jeg mener han underdriver Listhaugs språkbruk og hennes uttalelser, men er enig i mye av det han sier om Erna Solberg.

https://www.dagsavisen.no/innenriks/...isen-1.1118157

Vg hadde ett sitat fra Erna som jeg likte godt:
Spissformuleringer finnes det mye av i politikken. Hvis Ap og Frp ønsker å diskutere på den måten, får det være deres sak. Jeg er selv en dønn kjedelig politiker, som ønsker saklig politisk debatt. Kampen for den kjedelige debatten kommer jeg nok ikke til å vinne, sier hun.

Jeg er enig med henne. I dette sirkuset som det er nå rundt politikken trenger vi de kjedelige politikerene, ikke flere dramatikere.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 22:49   #358
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Jeg synes det er interessant at hun sa det der og så etterpå løy på talerstolen på Stortinget for å kunne hevde at at Listhaug blir utsatt for trusler om vold.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 22:58   #359
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Løy når og om hva?

Listhaug har da blitt utsatt for ganske omfatttende voldstrusler, den jeg nevnte over om gjengvoldtekt og kule i panna var ikke hypotetisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 06:27   #360
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Hun løy jo da hun sa at innlegget om heksebrenning var fra helga. Hun burde klare å finne faktiske eksempler.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no