Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-07, 18:41   #61
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Søvndyssende kan man vel ikke kalle det. Jeg synes hun framstår som ravgal og blottet for evnen til sammenhengende tenkning. Men jeg skjønner at jeg ikke er i målgruppa, akkurat.

Da er vi flere.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg synes hun er tøff som tør å stå frem som så pass alternativ, og jeg vil si at kongeparet står frem som veldig ok mennesker i denne sammenhengen. Jeg har tro på at de fleste andre konger og dronninger ville sett på dette som en stor skandale og avvist det, og prøvd å nekte henne å gjøre det osv.

Jeg er ikke enig. Jeg synes virkelig de skulle ha gjort sitt aller beste for å stoppe henne i dette her. Nekte henne, hvis mulig. Folk må få tro på hva de vil for meg, selvfølgelig må de det, men prinsessen representerer på mange måter Norge, selv om hun har sagt fra seg tittelen Kongelig høyhet aldri så mye. Dette betyr for meg at Norge og nordmenn fremstår på en måte som jeg overhodet ikke er komfortabel med å assosieres med. Så jeg synes definitivt at Slottet burde ha stoppet dette her.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 18:44   #62
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er ikke enig. Jeg synes virkelig de skulle ha gjort sitt aller beste for å stoppe henne i dette her. Nekte henne, hvis mulig. Folk må få tro på hva de vil for meg, selvfølgelig må de det, men prinsessen representerer på mange måter Norge, selv om hun har sagt fra seg tittelen Kongelig høyhet aldri så mye. Dette betyr for meg at Norge og nordmenn fremstår på en måte som jeg overhodet ikke er komfortabel med å assosieres med. Så jeg synes definitivt at Slottet burde ha stoppet dette her.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 18:46   #63
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da er vi flere.



Jeg er ikke enig. Jeg synes virkelig de skulle ha gjort sitt aller beste for å stoppe henne i dette her. Nekte henne, hvis mulig. Folk må få tro på hva de vil for meg, selvfølgelig må de det, men prinsessen representerer på mange måter Norge, selv om hun har sagt fra seg tittelen Kongelig høyhet aldri så mye. Dette betyr for meg at Norge og nordmenn fremstår på en måte som jeg overhodet ikke er komfortabel med å assosieres med. Så jeg synes definitivt at Slottet burde ha stoppet dette her.

Her er jeg veldig enig med Nenne. Prinsessen kan faktisk ikke si og gjøre akkurat hva det passer henne. Ikke av hensyn til seg selv, men av hensyn til sin familie. Hennes bror skal bli konge. Han skal være det formelle overhodet for Norge. Man kan synes at det er en dårlig ide. Jeg er blant dem som helst skulle ha avskaffet monarkiet, men det er nå en gang den styreformen vi har i Norge. Denne historien kommer til å farte verden rundt og den kommer til å gjenspeile dårlig på resten av hennes familie, altså på vår kongefamilie.

Jeg vet ikke om hun skjønner at hun skader Håkon med dette, men det gjør hun og det burde hun holde seg for god til.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:02   #64
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Jeg klarer ikke helt å engasjere meg, merker jeg. Om prinsessen tar ekstrajobber som Tupperwarekonsulent kunne ikke brydd meg mindre. Jeg er ikke spesielt opptatt av kongehuset.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:14   #65
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.



Jeg håper bare at hun er modig nok til å melde seg ut av statskirken. Men det tviler jeg på at hun er. Så vidt jeg ser det, så har kristendommen en trosbekjennelse, en bibel, og det hun gjør (uansett hva man måtte mene om det) er veldig vanskelig til å forene med kristendom.

Er det?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:23   #66
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg klarer ikke helt å engasjere meg, merker jeg. Om prinsessen tar ekstrajobber som Tupperwarekonsulent kunne ikke brydd meg mindre. Jeg er ikke spesielt opptatt av kongehuset.




Opprinnelig lagt inn av Mim

Eller de fordomsfulle sitter på sidelinjen og ler litt, mens de sukker oppgitt over manglende kritisk sans.




lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:23   #67
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er det?

Ja, det er det faktisk.

Alle får lov å tro på hva de vil, men det er ikke sånn at man kan tro på hva som helst og si "jeg mener det hører kristendommen til". Det finnes faktisk mer eller mindre klar definerte regler på det. Det går ikke an å si at man er jøde, men ikke vil vedkjenne seg det gamle testamentet og heller "tro på det nye".

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:34   #68
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153599

Der ble det sagt mye fornuftig, men han "mobber" nok prinsessen og hele alternativ-mainstreamen han og.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:50   #69
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, det er det faktisk.

Alle får lov å tro på hva de vil, men det er ikke sånn at man kan tro på hva som helst og si "jeg mener det hører kristendommen til". Det finnes faktisk mer eller mindre klar definerte regler på det. Det går ikke an å si at man er jøde, men ikke vil vedkjenne seg det gamle testamentet og heller "tro på det nye".

Eh, ja...
Men jeg lurer på HVA det er Märtha tror på som står i et motsetningsforhold til kristendommen?

Meg bekjent har hun hverken avskrevet det nye- eller gamle testamentet eller erklært seg i ledtog med djevelen...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:00   #70
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Eh, ja...
Men jeg lurer på HVA det er Märtha tror på som står i et motsetningsforhold til kristendommen?

Meg bekjent har hun hverken avskrevet det nye- eller gamle testamentet eller erklært seg i ledtog med djevelen...

Nei, men hun har hatt tett kontakt med holistisk forbund. Det er jo på mange måter en sånn "anything goes"-forening, som hverken avskriver reinkarnasjon (forretningspartneren hennes snakker jo om det, og det er i hvert fall ikke kristen), engletalk og som fokuserer mye på å finne gud i seg selv. Det er så vidt meg bekjent ikke noe som er opplest og vedtatt innenfor kristendommen, snarere tvert imot.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:06   #71
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Fornøyelig.
Jeg vurderer for øvrig å opprette en Hogwarts-avdelig i Oslo, dersom et passende lokale skulle dukke opp. Mim får jobben som Defence Against the Dark Arts lærer, hvis hun vil ha den.

Ja! Det hadde vært noe!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:11   #72
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Jeg synes faktisk ikke at det er mobbing å være kritisk til en utdannelse hvor man skal lære å komme i kontakt med engler og som koster 12.000 kroner i halvåret. Jeg skjønner ikke helt hva det har med janteloven å gjøre heller. At prinsessen velger å starte en slik skole gjør hun av fri vilje, at noen (inkludert meg selv) da ser på henne som sprute gal fordi skolen står for det den gjør er ikke unaturlig.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:12   #73
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg vurderer for øvrig å opprette en Hogwarts-avdelig i Oslo, dersom et passende lokale skulle dukke opp. Mim får jobben som Defence Against the Dark Arts lærer, hvis hun vil ha den.

Jeg vil også ha jobb der!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:17   #74
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nei, men hun har hatt tett kontakt med holistisk forbund. Det er jo på mange måter en sånn "anything goes"-forening, som hverken avskriver reinkarnasjon (forretningspartneren hennes snakker jo om det, og det er i hvert fall ikke kristen), engletalk og som fokuserer mye på å finne gud i seg selv. Det er så vidt meg bekjent ikke noe som er opplest og vedtatt innenfor kristendommen, snarere tvert imot.

Kristne mystikere har et slikt perspektiv på den kristne tro.

Jeg er holist. Men begge mine barn er døpt i kirken. Om man ikke legger all vekt på kristne dogmer og trange, menneskeskapte retningslinjer innenfor kristendommen, er det ikke noen motsetning mellom å være kristen og holist. Tvert imot. Om man er en holistisk kristen, er man blant de kloke kristne ( som f.eks Helge Hognestad).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:19   #75
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Dette var det første som kom opp ved et kjapt søk på "astarte"

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:21   #76
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Er holismen mindre menneskeskapt enn kristendommen?

Alle religioner og overbevisninger er vel skapt av mennekser?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:25   #77
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da er vi flere.



Jeg er ikke enig. Jeg synes virkelig de skulle ha gjort sitt aller beste for å stoppe henne i dette her. Nekte henne, hvis mulig. Folk må få tro på hva de vil for meg, selvfølgelig må de det, men prinsessen representerer på mange måter Norge, selv om hun har sagt fra seg tittelen Kongelig høyhet aldri så mye. Dette betyr for meg at Norge og nordmenn fremstår på en måte som jeg overhodet ikke er komfortabel med å assosieres med. Så jeg synes definitivt at Slottet burde ha stoppet dette her.


Det er mange som representerer landet sitt på verre måter en Märtha synes jeg. Jeg tror ikke at folk rundt omkring i verden tror alle nordmenn har samme syn på engler som prinsessen pga dette.

Er vel ikke bedre med prinser som er på fylla og graver strippere både her og der heller, som vi ser titt og ofte av i mediene fra andre land

Jeg synes det vitner om et Norge og et kongehus som tør være litt annerledes , og det liker jeg.
Tror forøvrig ikke dette vil ha noe å si for broderen, vår kommende konge.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:52   #78
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Fordi det er ingen noensinne som har klart å vise det. Det er aldri noen synske som forutser katastrofer, det er aldri noen som har klart å bevise en pøkk.

Det er derfor svært lite sannsynlig at dette er reelle evner, og jeg tror dem rett og slett ikke. Jeg har vært til synske og til spåkoner og er nøye med å ikke si noe om meg selv eller komme med bekreftende kroppsspråk. Jeg tar nuven av dem og de treffer aldri på noe som er riktig.



Det er din erfaring. Men hva med om andre har erfart noe annet? Er det bare tull det de har opplevd da? Bør man ikke ha respekt for det andre tror på? Man trenger ikke tro på det selv....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:53   #79
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Dette var det første som kom opp ved et kjapt søk på "astarte"

Hjelp!! Kanskje hun ER i ledtog med selveste djevelen?!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er holismen mindre menneskeskapt enn kristendommen?

Alle religioner og overbevisninger er vel skapt av mennekser?

Ja, selvfølgelig.
Klønete og for raskt formulert av meg.

Det jeg mente å si, er at selve essensen i kristendommen ( tro på det guddommelige, nestekjærlighet, de ti bud, liv etter døden etc.) slett ikke er uforenelig med et holistisk livssyn. Holisme er et åndeelig livssyn som mener det er mange, likeverdige veier til det guddommelige ( hvorav den kristne er inkludert). Men et holisme tar avstand fra den fordømmingen av andre som er en del av dogmene i mange religioner.

Man kan fint være kristen og holist samtidig. Ihvertfall utfra et holistisk perspektiv.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 24-07-07 kl 20:58.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:56   #80
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hjelp!! Kanskje hun ER i ledtog med selveste djevelen?!



Ja, selvfølgelig.
Klønete og for raskt formulert av meg.

Det jeg mente å si, er at selve essensen i kristendommen ( tro på det guddommelige, nestekjærlighet, de ti bud, liv etter døden etc.) slett ikke er uforenelig med et holistisk livssyn. Holisme er et åndeelig livssyn som mener det er mange, likeverdige veier til det guddommelige ( hvorav den kristne er inkludert). Men et holisme tar avstand fra den fordømmingen av andre som er en del av mange religioner.

Man kan fint være kristen og holist samtidig. Ihvertfall utfra et holistisk perspektiv.

Det var da ingen bombe heller.

Jeg ser selvsagt ting mer fra et kristent perspektiv.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no