Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - ja eller nei?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-13, 17:05   #141
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Vi var på caldera Bach for noen år siden! Ungene storkoste seg! Vi hadde all inklusive siste uken, var 14 dager. Mye variert mat og frukt, kokker stekte pannekaker, sjokoladefondant og buffet!

Fordelen var at vi kunne ha frokost, bade i bassenget, hente toast og frukt i bassengbaren, spise lunsj "i restauranten i midten av bassenget", bade mer, ungene drakk brus kalde bokser som stod i kjøleskap rundt på anlegget, og kunne spise gratis is (i emballasje). Barnedrinker ble bestilt i baren på kvelden osv.

På kvelden spiste vi i restauranten på hotellet. Satt ved scenen, fikk med oss showene og stupte i seng.

Vi hadde nesten 40g hele ferien, gjorde ingenting utenom å bade i bassengene! Herlig og avslappet!

Andre sydenturer er vi på mer sentrale steder og opplever litt mer. Men skal du ha avslapping så er AI veldig bra! Stress å gå fra bassenget for å kjøpe lunsj og det går endel penger i vann, is og brus.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 17:35   #142
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.965
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Altså, det er ikke likhetstegn mellom charter og AI. Vi har reist charter flere ganger de siste årene, det har vært enkelt og trygt. Vi har aldri hatt AI, vi har spist ute på forskjellige restauranter eller laget mat hjemme. Å gå på Mercadonas og kjøpe spennende og billig mat er kjempegøy, og nærmeste supermarked ligger sjelden lengre unna enn at man klarer å bære hjem så mye vann og brus som man trenger. For oss har det vært viktig at ungene skal lære seg å bruke penger i annen valuta, å traske gatelangs mens vi ser på kule hus eller rare biler, å sitte i ro ved et restaurantbord under et måltid. Riktignok er det lav terskel for å få lov å spille DS, men det er en grei pris å betale. Og ikke minst har det vært et poeng at det ikke skal være fri tilgang på is og brus 24/7.

I påsken bodde vi på et hotell der 2/3 av gjestene hadde AI. Vi kjøpte lunsj på buffeten en gang, og det gav ikke mersmak til å spise der flere ganger. I tillegg til all maten som må ha blitt til overs, var det helt motbydelig å se på hvordan noen unger fråtset i gratis ting. Flere ganger var det barn som hentet slush som de kylte nedover rutsjebanen på lekeplassen, det fløt av halvspiste is rundt bassenget, og tomme plastglass lå alle veier.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 17:54   #143
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Caldera beach er et veldig fint og rent og ok hotell i hvertfall, jeg er sikker på at dere kommer til å kose dere. Ett tips: Bestill bord ved scenen eller i det minste ute! Det er ganske kjipt å sitte inne når det er show ute. Showet begynner typisk i 18-tiden og varer i praksis det meste av kvelden. Fint for både små og store. Ferie på boks, ja, men veldig bra sådan. Maten er bra, køene ikke avskrekkende og det er rent og fint der.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 17:55   #144
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Nå har jeg skummet gjennom tråden, ikke lest alt nøye, men våger meg likevel på et innlegg.

For meg fins det to typer ferier - opplevelsesferier og avslappningsferier. Noen har behov for det ene, andre har behov for det andre, og det fins sågar mennesker som fint klarer å kombinere disse to.

Vi har ikke hatt en skikkelig ferie på to år, på grunn av en kneoperasjon og massivt oppussingshelvete med påfølgende regninger. Vi velger å legge ferien til et veldig familievennlig hotell i Tyrkia i år. Vi betaler for frokost begge ukene, men utover det så tar vi det litt som det kommer.

At det å være på ferie og legge igjen penger hos store multinasjonale selskaper er et onde, betyr det at vi ikke skal ta med barn i Legoland og Disneyworld også, men heller oppsøke lokale små tivoli og andre aktiviteter?

Ja, det er supert å spise på lokale restauranter og å støtte det lokale næringslivet, problemet er ofte at middagstid på lokale restauranter gjerne krasjer litt med leggtid på utladete barn som er høye på sol og bading. Når barna ikke lenger bruker vogn, så er det noen problematiske år før de og har glede av å sitte lenge og kose seg på restaurant på et fortau innerst i et smug, eller ved havet med en vakker solnedgang.

Vi velger det enkle, som sikrer oss maksimal avslapping for en pris vi får til med så gode garantier for sol (D-vitamin) som er mulig å få.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 18:06   #145
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Når man har AI, bor man på et avgrenset område, gjerne med ekstra bra beliggenhet, på stranden. Jeg har hatt AI ved to anledninger, i karibien og på gran canaria. Man er jo på hotellområdet hele tiden, går med armbånd som man må vise for å ha tilgang på området og restaurantene. Jeg synes det var litt ille å sitte på disse flotte anleggene og ha ferie i et fmmed land hvor bare jeg og ikke de som faktisk bodde der hadde tilgang. Det føltes ikke bra i det hele tatt.

Jeg er sikkert en snobb, men å reise i mange timer for å utelukkende oppholde seg inne på et område sammen med andre som er ute i samme ærend uten å bevege seg utenfor hotellområdet i særlig grad føles bare ikke bra, rett og slett.

Og selv om de store hotellene ansetter lokale, så er de drepen for små lokale bedrifter. Og de store buffetne tre ganger om dagen må jo medføre utrolig mye sløsing?

Helt enig. Man kunne jo ha vært hvor som helst. Men jeg synes det var perfekt for en todagers firmatur, hvor vi skulle slappe av og ha det gøy sammen. Tidligere har vi hatt storbytur og da er det lett at alle forsvinner til hver sin kant.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 18:27   #146
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

De hotellene jeg har vært på ville jo vært åpent for lokalbefolkningen også hvis de hadde betalt for å bo der eller spise der. Kanskje med unntak av sunwing resort. Eller er det bare stuerent å spise på en restaurant dersom lokalbefolkningen får spise gratis der? Det er ikke det dere mener?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 18:30   #147
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De hotellene jeg har vært på ville jo vært åpent for lokalbefolkningen også hvis de hadde betalt for å bo der eller spise der. Kanskje med unntak av sunwing resort. Eller er det bare stuerent å spise på en restaurant dersom lokalbefolkningen får spise gratis der? Det er ikke det dere mener?

Nå har jeg tenkt på dette svaret en god stund, og jeg kan ikke med min beste vilje få til å forstå hvordan i alle dager du kom fram til den konklusjonen. Hvem skulle ment det, liksom?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 18:34   #148
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå har jeg tenkt på dette svaret en god stund, og jeg kan ikke med min beste vilje få til å forstå hvordan i alle dager du kom fram til den konklusjonen. Hvem skulle ment det, liksom?

Det var pøblis som sier dette:

Sitat:

Jeg synes det var litt ille å sitte på disse flotte anleggene og ha ferie i et fmmed land hvor bare jeg og ikke de som faktisk bodde der hadde tilgang. Det føltes ikke bra i det hele tatt.

Og mkj som var enig og jeg forstår det ikke helt fordi det er jo ikke noe lokalbefolkning forbudt?

Jeg regner ikke med at de mener det jeg skrev altså, men jeg skjønner ikke helt hva de mener.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 20:18   #149
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Det er ko ikke forbudt med lokalbefolkning, men lokalbefolkning tar da ikke inn på AI-hotell. De bor jo rett i nærheten, derav benevnelsen LOKALbefolkning.

Jeg synes det er hyggeligere å være på et 'ekte' sted hvor det bor folk. Det hotellet jeg var på med jobben nettopp, kunne egentlig ha vært hvor som helst i verden. Vi koste oss, men følte vel ikke akkurat at vi hadde vært i Tyrkia.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 20:21   #150
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Men det at man bor på et hotell med AI, utelukker da overhodet ikke at man løfter runpa vekk fra bassengkanten og stikker nesa utenfor hotellgjerdet?

Den ene gangen vi har bodd på AI, var på Mallorca, og vi rakk å reise store deler av øya rundt på de to ukene vi var der. Jeg har all følelse av at jeg har vært på Mallorca, til tross for at vi valgte spise middag på hotellets buffeteestaurant.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 20:35   #151
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er ikke helt enig med deg, Milfrid. Ja, altså, jeg mener altså at de skal få lov til å dra på AI. Tross alt. Men jeg mener altså (åpenbart) at det også er lov å si at det er noe som er bedre, objektivt sett, for miljøet og lokalsamfunnet - og til og med at det er bra for Verden(TM) hvis folk så litt mer av hverandres kulturer.

Og sånn av mer egoistiske grunner, så er det jo som Toffskij sier et spørsmål om tilbud og etterspørsel. Hvis det var enklere å finne semipakketurer til Hellas, der belastningen ble spredd til drypp og ikke flodbølger, så hadde det vært lettere for meg å finne en god reise dit som ikke krevde for mye arbeid akkurat der (der er det nettopp det enorme mangfoldet som overvelder meg litt, samtidig som jeg absolutt ikke har lyst på charter).

Og hvis flere hadde hørt på ROX 90.1 i stedet for P4, hadde vi kanskje fått flere kanaler som spiller musikk jeg liker.

Det var akkurat en artikkel i VG tror jeg om charter som ikke er chartercharter.
Altså hvor man kjøper reisen gjennom typ Ving, men selv tar båt til sin greske øy, og hvor man er overlatt til seg selv, uten guider og slikt. Men man har sikkerheten i denne loven, hva heter den igjen, pakkereiseloven eller noe?

Her er artikkelen: charter, for charter-hatere.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10116572

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 20:47   #152
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.252
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jepp, jeg så den. Jeg håper den typen ferier kommer mer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 20:48   #153
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg synes også det er mer sjarmerende med autentiske steder med cafeer der man kan se på livet og snakke med de som bor der og høre andre språk enn sitt eget. Men jeg synes slett ikke det er galt med ferie hvor hele formålet er å slappe av heller, og jeg greier ikke å synes det er ille at det ikke er lokalbefolkning inne på hotellet egentlig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 22:24   #154
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men det at man bor på et hotell med AI, utelukker da overhodet ikke at man løfter runpa vekk fra bassengkanten og stikker nesa utenfor hotellgjerdet?

Den ene gangen vi har bodd på AI, var på Mallorca, og vi rakk å reise store deler av øya rundt på de to ukene vi var der. Jeg har all følelse av at jeg har vært på Mallorca, til tross for at vi valgte spise middag på hotellets buffeteestaurant.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes også det er mer sjarmerende med autentiske steder med cafeer der man kan se på livet og snakke med de som bor der og høre andre språk enn sitt eget. Men jeg synes slett ikke det er galt med ferie hvor hele formålet er å slappe av heller, og jeg greier ikke å synes det er ille at det ikke er lokalbefolkning inne på hotellet egentlig.

Det hotellet jeg har vært på så har det ikke vært noe annet enn andre AI-hotell rundt. Altså ikke noe som skjer utenfor resorten, derfor følelsen av at det ikke er et ekte sted.

I noen tilfeller er det jo et ekte sted rett ved, men i de tilfellene liker jeg det virkelig ikke. For det er veldig vanskelig å få restauranter til å gå rundt når alle bare spiser på hotellet.

Men for all del, jeg ser jo at det kan være OK for noen, men tilhenger av det må det jo være lov å ikke være.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 22:52   #155
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Vi skal på skikkelig AI ferie i år. I 2 uker! Jeg må si jeg er litt spent. Vi har vært på det samme hotellet før, men da i bare en uke. På dette hotellet går det ikke an å velge annet enn AI, så da blir det sånn. Men det hindrer jo oss ikke fra å gi litt tilbake til samfunnet vi besøker. Det er jo ikke sånn at man er nødt for å kun holde seg på resorten altså. Man er greit blåøyd om man tror det.

Det tar oss ti minutter å komme inn til Side by, som er en by med lang historie og masse spennende å se på. Som bymuren, Apollos tempel og ruinene etter et stor utendørs teater fra romertiden.

Klart vi skal slange oss på solsenger, slikke sol og bade en hel masse! Men vi klarer finfint å kombinere det med litt kultur også. Dette er foreløpig en ferieform som passer oss bra. Mann og barn er strålende fornøyd med valget, mor noe mer skeptisk. Men jeg skal da få sett litt kultur, trent litt og diverse. Og lest! Så du skal se mor er fornøyd når ferien er omme også.

Jeg synes det er ganske mange bastante meninger ute å går her. Lite rom for å akseptere at andre velger annerledes, og setter pris på andre ting når de har ferie. Min mann hadde fått sammenbrudd om vi skulle ha fikset alt selv tror jeg. Han synes det er helt perfekt at han VET at alt er i orden til enhver tid. At alt er lagt opp. Jeg ville likt å tatt det mer som det kommer, men da ville ikke vi fått noen ok familieferie. Sønnen er som mannen, snuppa mer som meg. Vi jentene velger å føye oss i familieferien, også tar heller vi en helg i en eller annen storby senere. Da blir det hyggeligere for alle parter. Alle er ikke like, så alle liker ikke de samme tingene. Sånn er det bare.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 23:01   #156
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Det var akkurat en artikkel i VG tror jeg om charter som ikke er chartercharter.
Altså hvor man kjøper reisen gjennom typ Ving, men selv tar båt til sin greske øy, og hvor man er overlatt til seg selv, uten guider og slikt. Men man har sikkerheten i denne loven, hva heter den igjen, pakkereiseloven eller noe?

Her er artikkelen: charter, for charter-hatere.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10116572

Vi har dratt på mange slike charterturer og for meg ER dette charter.

Vi har dratt på slikt fordi det ofte er billigere for oss og fordi vi kan fly direkte da. Vi har aldri bodd på resorter, hatt AI, bodd med en bråte andre turister og hatt guide i bussen. Vi har faktisk ofte bodd på små, familiedrevne hoteller. Og altså charter alt sammen. Hadde ikke merket forskjell om vi hadde bestilt det selv. Men flyturen hadde altså blitt vesentlig lenger og dyrere.

Jeg er så naiv at jeg har trodd at folk skjønner at charter ikke bare er innegjerdede resorter utenfor allfarvei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 23:06   #157
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg har også vært flere ganger på sånn charter som Hyacinth. Den eneste praktiske forskjellen fra å kjøpe flybilletter og hotell hver for seg, har vel egentlig vært at bussen mellom hotellet og flyplassen er med i pakka.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 23:10   #158
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Hvem er det som tror at charter=AI?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 23:17   #159
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Vet ikke akkurat når det gjelder AI, men jeg leste den artikkelen Trixie linker til for en stund siden, og da tenkte jeg akkurat det Hyacinth skrev - det er jo ikke noe nytt at en kan dra på charter uten å gå rundt med guide på grisefest.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 23:19   #160
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Vi har også vært på charter med lokal seilbåttur uten en eneste skandinav og lite familiehotell. For meg er det like chartrete som store resort, hver til sitt bruk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no