Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-18, 19:52   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Vi skal på bilferie igjen! Turen rundt Island for to år siden ga mersmak og nå vil vi ta Nordland og Troms. Jeg har en ide om en del plasser jeg vil innom, men området fra Trondheim og til Bodø kjenner jeg ikke og vil gjerne ha tips om fine plasser/natur, morsomme opplevelser for ungene (10 og 13) og slikt. jeg har lyst å kjøre kystriksveien en av strekningene. Er det noen som har tatt den? Hvor mange dager bør man beregne for å også ha tid til å gjøre ting?

Fra Bodø er planen Lofoten og Senja og deretter Steigen (mulig jeg snur på rekkefølgen avh av hva som passer for de vi skal besøke). og mulig vi drar så langt nord som Tromsø, i hvertfall hvis været er veldig dårlig når vi er på Senja, for der er tanken å stoppe en uke.

Vi pakker med telt og soveposer, men jeg planlegger mest overnattinger som innebærer en seng.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 20:06   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Det er fryktelig fint på Andøya, og der kan dere besøke rakettsenteret og dra på hvalsafari. Og så går det båt over til Gryllefjord når dere skal videre nordover.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 20:07   #3
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Jeg kan ikke linke, men det er en tråd her inne som heter «Fortell meg om Helgelandskysten». Jeg refererer til mine egne (og andres) fantastiske tips der. :knegg»

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 20:51   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Jeg søker opp Helgelandskysten tråden!

Ferge til Gryllefjord var et godt tips, kontra å kjøre rundt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 20:54   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Er den ferga skrekkelig dyr? Mener å ha lest noe om det.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 21:00   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Er den ferga skrekkelig dyr? Mener å ha lest noe om det.

Den kan i hvert fall være forskrekkelig når det er dårlig vær, men prisen vet jeg ikke noe om.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 21:09   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Er den ferga skrekkelig dyr? Mener å ha lest noe om det.

Priser og seilingsperiode er ikke klar, står det på Tromskortet.
Tror nok det lønner seg å skaffe Tromskortet eller Troms Mobillett for mest mulig rabatt, det fikses på nettsida jeg linket til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 22:42   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Det er et handelssted nord i Lyngen, du kommer dit med ferge fra E6 et stykke sør for Langslett sør i Nordreisa. Det er et av de få handelsstedene som er noenlunde autentisk. I tillegg ble det ikke brent i 1944/45, tyskerne stoppa omtrent der. Jeg kan søke det opp.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 22:46   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Jeg fant jeg fant: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Havnnes

Kystveien forbi polarsirkelen, i steden for over Saltfjellet liker jeg også godt. Der er det mange kriker og kroker å ta en titt på, av typen koselig og pent.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 22:51   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Jeg har muligens notater fra Kystriksveituren vi tok fra forbi Namsos og til Bodø for tre år siden, da gjorde vi en del rart og vanlig og hyggelig. Kommer tilbake med ev. mer info.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 23:11   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nord Norge turne i sommer (Nordland/Troms) trenger tips!

Nussfjord er utrolig koselig, Midnattssol ser man utmerket på Stranda i Laukvika, Svolvær har blitt en fin liten småby, tur på moloen, tur opp til Svolværgeita, Kabelvåg og Henningsvær er fint.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 01:24   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Enig med Tjorven, Andøya er verdt et besøk. I tillegg til Aurora spaceship og hvalsafari så er alveland og nordtun gård verdt et besøk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 09:10   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Vi har booket en natt på Andøya, det gleder jeg meg til!
Ellers er planen kystriksveien og bruke 5 dager på den. Så jeg vil gjerne ha tips om morsomme ting å se og gjøre!

I Lofoten var det smått med overnatting igjen (not suprising, når vi er så sent ute) men får en natt i Flakstad og deretter to i hhv Henningsvær og Svolvær. Tror det blir fint.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 10:18   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

I fjor var det skikkelig vanskelig å finne overnatting på Senja, men for denne sesongen er det kommet flere steder. Bl.a. er det bygget et nytt hotell,Senja Fjordhotell, og gode, gamle Tranøybotn camping har fått nye eiere og nytt navn. Det skjer mye spennende på den øya mht turisttrafikken.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:24   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

I fjor var det skikkelig vanskelig å finne overnatting på Senja, men for denne sesongen er det kommet flere steder. Bl.a. er det bygget et nytt hotell,Senja Fjordhotell, og gode, gamle Tranøybotn camping har fått nye eiere og nytt navn. Det skjer mye spennende på den øya mht turisttrafikken.

Svigermor bor på Senja, så der er overnattingen i boks! Og kjenner jeg mannen rett så skal vi ha et par netter i telt ved noen fiskevann også.
Senja fjordhotell er blitt kjempefint, veldig spennende prosjekt!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:28   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Åja, sånn var det. Men da går tipset til andre som evt tenker å legge ferien til eventyrøya.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:30   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi har booket en natt på Andøya, det gleder jeg meg til!
Ellers er planen kystriksveien og bruke 5 dager på den. Så jeg vil gjerne ha tips om morsomme ting å se og gjøre!

I Lofoten var det smått med overnatting igjen (not suprising, når vi er så sent ute) men får en natt i Flakstad og deretter to i hhv Henningsvær og Svolvær. Tror det blir fint.

Flakstad er fint, Ramstadstranda er jo fantastisk! Vi gikk opp på en liten topp som heter Nubben, rett over Ramstad. Kort tur, fantastisk utsikt!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:38   #18
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Åja, sånn var det. Men da går tipset til andre som evt tenker å legge ferien til eventyrøya.

Det er også bygget en del hytter i Skrolsvik som ser veldig fine ut! Tror de har planer om å bygge 50 hytter der i området rundt fortet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-18, 11:42   #19
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Vi overnattet her da vi dro oppover for en god del år siden:
http://www.oscarbrygga.no/
Veldig fint.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 01:26   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nord-Norge-turne i sommer (Nordland/Troms), trenger tips!

Det er på tide å finne senga når jeg leste Nord-korea.... Ble nysgjerring på tipsene.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no