Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Gaming-PC?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-19, 14:53   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaming-PC?

Når (ved hvilken alder) kjøper man seg dette? Har en sønn på straks 11 som er begynt å mase....

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 14:58   #42
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Min er jo like gammel, millact, og har drømt i et par år allerede - men har måttet nøye seg med gamingtastatur og -mus så langt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 15:14   #43
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Min drøymer også om gaming-pc. Han meiner ein god pc vil koste mellom 15 og 20 tusen.

Han har spart peng i fleire år, og har ca 10 000. Men å bruke så mykje på ein pc??

I tillegg kjem det jo skjerm (som han har kjøpt til PS), tastatur og mus. Og gaming-stol, sjølvsagt. Den fekk han til jul i fjor. Så det er fryktelig dyrt! Og enormt bråkete hobby å ha i hus.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 15:36   #44
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Når (ved hvilken alder) kjøper man seg dette? Har en sønn på straks 11 som er begynt å mase....

Min kjøpte egen stasjonær gamingpc da han var 11 år, bærbar var rett og slett ikke bra nok.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 16:02   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Min drøymer også om gaming-pc. Han meiner ein god pc vil koste mellom 15 og 20 tusen.

Han har spart peng i fleire år, og har ca 10 000. Men å bruke så mykje på ein pc??

Det krever ganske mye mer av en PC når man spiller, enn når man driver med tekstbehandling. Men min helt vanlige laptop koster også et stykke over 10.000.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 16:06   #46
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Det finnes alltid bra nok bærbare, men de er en del dyrere enn stasjonære og vanskeligere å oppgradere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 16:14   #47
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det finnes alltid bra nok bærbare, men de er en del dyrere enn stasjonære og vanskeligere å oppgradere.

Ja, jeg tror podens gaming laptop kostet rundt 28.000,- Han hadde kommet unna med langt rimeligere ved å oppgradere sin stasjonære (men den tok heller resten av familien over). Han måtte ha en som han enkelt kunne frakte, samt at han ikke har plass til en stasjonær på hytta (hvor vi er mye).

Å kjøpe en rimelig gaming laptop byr fort på problemer (de blir trege og kan ikke oppgraderes). Poden har flere kompiser som har falt i den fellen, og endte med at Izzi-mannen bygde stasjonære for de. Så jeg ville nok anbefale stasjonær hvis man skal kjøpe gaming pc på budsjett Da kan den håpefulle ønske seg diverse oppgraderinger til fremtidige bursdager, jul etc. hvis det er ønskelig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 00:02   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Min kjøpte egen stasjonær gamingpc da han var 11 år, bærbar var rett og slett ikke bra nok.

Hvor mye koster en ok stasjonær?

Han har bursdag på mandag og ønsker seg kun penger, til pc. I tillegg ønsker han å bruke sparepenger.

Jeg har fått med meg to skjermer fra jobb.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 00:08   #49
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Man må ikke opp i veldig mye. Men 8000 ca for en gaming laptop. Stasjonær kan man få billigere. Et barn i den alderen trenger ikke det beste, men et skjermkort som faktisk er laget for spill, ikke bare streaming.

Våre gutter på 8 og 12 har laptoper som er laget for gaming. Vi flytte mye på oss og de brukes mye over alt. 12åringen startet med stasjonær men det ble for slitsomt. Hjemme har han ekstra skjerm, tastatur og mus og bruker laptoper som skjerm nr 2 (diskord brukes denne skjermen til.) 8åringen får ikke eie PCen selv eller flere skjermer. Skikkelig urettferdig i følge han.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 05:21   #50
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor mye koster en ok stasjonær?

Han har bursdag på mandag og ønsker seg kun penger, til pc. I tillegg ønsker han å bruke sparepenger.

Jeg har fått med meg to skjermer fra jobb.

Det kommer nok helt an på hva man spiller blant annet, min hadde først en vanlig PC arvet fra jobben til pappaen,som ikke fungerte noe særlig til spilling.
Han kjøpte egen gamingpc etterhvert , mener den normalt kostet 15000 men var på tilbud til 9000. Skjerm fikk han av oss.
Det er helt vanlig at de tar de med seg når de er på besøk i flere timer eller overnatter, aldri vært noe problem selv om den er stasjonær.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 05:24   #51
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det finnes alltid bra nok bærbare, men de er en del dyrere enn stasjonære og vanskeligere å oppgradere.

Helt sikkert, men ikke til en pris vi er villig å betale og derfor blir ikke bærbar bra nok for min.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 08:50   #52
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Min straks niåring får denne til bursdag nå. Han betalte 2000kr selv. Jeg synes det er for dyr, men denne kan man spille minecraft på i «riktig» versjon.
Det kan nok kjøre Fortnigt, om enn litt langsomt. Men det skal han ikke spille.....


https://www.elkjop.no/product/data/b...2-i-1-pc-sort#

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 10:13   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Min straks niåring får denne til bursdag nå. Han betalte 2000kr selv. Jeg synes det er for dyr, men denne kan man spille minecraft på i «riktig» versjon.
Det kan nok kjøre Fortnigt, om enn litt langsomt. Men det skal han ikke spille.....


https://www.elkjop.no/product/data/b...2-i-1-pc-sort#

Det går mest i minecraft og fortnite her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 11:14   #54
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gaming-PC?

Da min gamer kjøpte i fjor betalte han 14.000,-. Gaming-stasjonær er dyre saker. Han solgte den dog etter en stund og kjøpte seg en iPad Pro istedet.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 11:23   #55
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaming-PC?

Herremannen kjøpte stasjonær gaming-PC for 3,5 år siden. Mener han brukte nesten 20 000, og bygde selv med hjelp fra fetteren. Det var mye penger, men han har virkelig ikke hatt noen problemer, og den er fortsatt like god. Han spiller spill som krever mye mer enn Minecraft og Fortnight, da. Den bærbare han hadde fram til da, som slett ikke var noen billig-laptop, holdt ikke i det hele tatt.

Jeg tror planen er å selge den før han flytter hjemmefra for å studere. Enn så lenge bruker han den fortsatt litt nå som det blir høst og etter hvert vinter, selv om den knapt har vært på i vår og sommer. Tror han regner med å få litt for den, men vet ikke hvor mye.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 12:14   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaming-PC?

Tror neppe min skal bruke slike summer. Han blir 11 i morgen og trenger ikke noe fryktelige avanserte greier.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 17:13   #57
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Minsten her fikk stasjonær gaming-pc av besteforeldre og onkler/tanter i 12-årsgave. Egentlig aner jeg ikke hvorfor jeg svarer, for jeg vet ikke hva den koster. Alt jeg vet er at den hadde vært svinedyr å kjøpe, men min bror har bygd den selv. Mye hadde han liggende (skjerm og kabinett fx), mens noe nok er kjøpt nytt. I tillegg hadde de flaks og kom over et kult gamingsett med tastatur/mus/headset som noen bare hadde åpna men ikke brukt og solgte til en brøkdel av prisen. Så da er det bare stolen som mangler.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-19, 22:39   #58
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaming-PC?

Kastet sammen en pc på komplett nå, bare for å sjekke hvor mye det koster og havnet på 6 267,- for en stasjonær (kun pc, ikke tast/mus/skjerm) som er bra til Roblox og Minecraft, klarer Fortnite og har fordelen av å være lett oppgraderbar.
Pluss på et anstendig skjermkort når behovet melder seg, så klarer den hva som helst av spill.
Hvor lett det er å oppgradere er viktig å ha med i beregningen, en pc som er akkurat bra nok nå, men vanskelig å oppgradere er en dyr dørstopper om et par år.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 16:16   #59
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gaming-PC?

Guttungen i huset her bruker en stasjonær PC som i utgangspunktet er fra 2012 (arvet etter meg i 2014). Riktignok endyr sak den gang (16-17K antar jeg - uten skjerm, tastatur, mus, høyttalere), men gjør fortsatt jobben godt - riktignok med at 2k ble brukt på nytt grafikkort for et par år siden, samt en ekstra SSD (sistnevnte ikke en "kritisk" oppgradering).

Og det er også mer krevende spill enn CSGO, Fortnite, Overwatch og Minecraft som brukes; bl.a. CoD BO4, PUBG, Forza Horizon 4 m.m, samt multitasting med streaming, chats etc. mens det spilles.

Har egentlig vært overrasket over hvor lenge pc-en har gjort jobben. Samtidig ser jeg for min egen del - PC-en fra 2014 gjør fortsatt en svært god jobb, også i spill etter en grafikkortoppgradering. Men ja, det var en dyr PC i utgangspunktet.

Har vært "konsulent" for en del når det gjelder det å kjøpe spill-pc-er til ungene, og der det har vært et ønske om å holde forbruket til et minimum. Her har man fort sett at det er tilfeller der man bare hadde brukt et par tusen ekstra, kunne pc-en hatt betydelig lengre levetid - eller kunne blitt oppgradert relativt rimelig etter hvert.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-19, 15:37   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror neppe min skal bruke slike summer. Han blir 11 i morgen og trenger ikke noe fryktelige avanserte greier.

Foreløpig endte han opp med å kjøpe seg et stilig tastatur til PS4 og gaming matte og er strålende fornøyd med det. Grei løsning for en stund.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no