Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-15, 09:11   #961
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Strikker denne genseren - har nr. 2 på pinnene.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 05-01-15, 09:58   #962
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Et lite spørsmål: jeg ble overtalt til å bytte ut mini alpakka med alpakka silk (Sandnes) til genseren jeg viser vilde av over her. Men jeg oppdager at jeg ikke liker resultatet - det er et fint garn, men jeg ville ha en mykere mer fuzzy overflate enn det blanke silkealpakka-garnet. Damen i butikken sier at mini alpakka mister fasongen, men det er jo det garnet oppskriften er laget for? Er det noen av dere som har noen erfaringer med å strikke genser/tunika/kjole med alpakka eller minialpakka fra Sandnes (eller Dale) som har erfaringen med hvordan fasongen holder seg? jeg må bytte garnet, men er usikker på hva jeg skal bytte til (pinne nr. 3).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 05-01-15, 10:04   #963
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Mange er så skeptiske til alpakka, men jeg liker at den flyter litt ut. Blir et mye finere resultat på mange strikkeplagg. På en genser som var designet for garnet hadde jeg forventet at mønsteret var tilpasset garnet.

Ta foreksempel Marius-genseren. I smart blir den hard og ekkel, og i Alpakka myk og god. To helt forskjellige resultat der alpakkaresultatet garantert er best. Jeg har brukt en del minialpakka til babyklær og har ikke angret.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 05-01-15, 12:56   #964
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Mitt favoritt sjal er strikket i Minialpakka, det er fremdeles like lekkert og det er brukt mye opp igjennom årene. Men sjal slites kanskje ikke på lik linje som gensere. Jeg har Pulsvarmere i silkalpakka, de syntes jeg har mistet fasongen mer enn sjalet og leggvarmerene mine..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 13-01-15, 20:38   #965
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Nå strikker jeg et Marius vognteppe og er begynt på dåpskjole :-)

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 13-01-15, 21:23   #966
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Prinseteppe til ei venninne som snart skal ha baby.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 14-01-15, 10:36   #967
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg holder på med min første Oslo-anorakk!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv  
Gammel 14-01-15, 11:54   #968
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Bøvertunkofta i gul og grå.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 14-01-15, 11:56   #969
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker Eilas festtopp i ferskenrosa. Halsåpningen ble dessverre for trang så jeg måtte rekke opp litt og prøve på nytt, men nå ble den heldigvis passe. Så har kun sommerfuglermene igjen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 14-01-15, 22:04   #970
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.551
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Eilas festtopp som jeg strikket ble også trang i halsåpningen, kokosbolle. Jeg løste det enkelt med å hekle en kant og klippe åpningen større bak. Tror det er litt feil mål i oppskriften rett og slett.
Toppen er nydelig på! Jeg strikka i en dueblå farge og satte på sløyfebånd bak i stedet for snorer.

Nå strikker jeg enkel genser fra Nøstebarn og Slalåm/Senje-genser fra Kofteboka.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 15-01-15, 15:54   #971
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Nå går det i kluter og sokker, garnslanking Akkurat nå er det tå-opp sokker til yngstemann. Jeg hater å strikke sokker så da er det greit å prøve litt forskjellige teknikker

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 19-01-15, 11:54   #972
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Nå strikker jeg denne, bare i naturhvit. Driver med garnslanking, men jukset litt siden jeg måtte kjøpe halvparten nytt (har to typer garn sammen).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 19-01-15 kl 12:07.
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 19-01-15, 12:05   #973
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg holder på med disse.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 19-01-15, 17:46   #974
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Så fin, kokos!
Hva heter den og hvilket garn bruker du? Jeg strikker en del jeg også, men plaggene mine er så minimale sammenlignet med dine

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 20-01-15, 10:05   #975
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Så fin, kokos!
Hva heter den og hvilket garn bruker du? Jeg strikker en del jeg også, men plaggene mine er så minimale sammenlignet med dine

Takk, jeg er veldig spent! Kommet forbi vrangborden og driver med vendinger for å få den lenger bak. Ser lovende ut. Jeg har lagt Drops Vivaldi sammen med Du store alpakka Fin og strikket vrangborden med 3,5 og resten med 4 (egentlig skal det være 4,5 og 5, men der stemte ikke strikkefastheten og genseren skal være litt oversized så da strikker jeg den heller på mindre pinner for å sikre at det ikke blir et telt). Modellen heter Dagmar og finnes på Ravelry.

Her ser du min spede start.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_4738.jpg (546,3 KB, 23 visninger)
__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 20-01-15, 12:15   #976
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Åh, jeg må strikke en løs enkel genser i mykt garn på tykke pinner. Jeg bare må. :tvangstanker: Og den må være grønn.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 20-01-15, 12:47   #977
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Åh, jeg må strikke en løs enkel genser i mykt garn på tykke pinner. Jeg bare må. :tvangstanker: Og den må være grønn.

Jeg holder på med denne til Frøkna, i en lys grønn farge:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 20-01-15, 13:42   #978
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Den var fin.

Hvilket garn er det?

Jeg tenker enda løsere, noe slikt:

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 20-01-15, 15:12   #979
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Det heter Påfugl, er fra Dale garn.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 25-01-15, 16:19   #980
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker genseren på vedlagte bilde, som er så godt som ferdig med unntak av at nederste ribbestrikkede bord må tas opp og strikkes om igjen med mindre pinne slik at den ikke ruller seg opp. Den har en lang historie. Garnet fikk jeg til bursdagen min i 2009. Genseren ble påbegynt i februar 2010. Den ble ferdig i 2011. Og rekket opp igjen rett før sist jul (2014), etter å ha ligget i fire år. Er altså snart ferdig for siste gang. Også er den for trang for meg. Jeg var redd for det. Jeg får holde øynene åpne etter en verdig mottaker.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCN5381.jpg (229,7 KB, 62 visninger)
banana er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no