Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 09:32   #81
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Nesten ferdig med et par Bellavotter. Må bare feste trådene og det er så kjedelig.

Jeg er snart ferdig med venstre vott i par nr to, denne gangen i rosa Drops Andes.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 09-09-12, 09:34   #82
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Bomull, det der blir bra!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 09-09-12, 09:35   #83
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg er ferdig med Mariusgenser og har begynt på jakke. Nok et prosjekt til meg selv...

Denne jakken fra Drops, tykke pinner så den er rask å strikke.

Tror jeg må legge denne til strikkeønskelista mi.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 09-09-12, 12:57   #84
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

VM genseren var jo ganske fin. Nesten så jeg lurer på om jeg må strikke en til meg selv om det blir VM-tur i vinter. :håper:

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 09-09-12, 14:23   #85
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jau, ikke så gale til å ha startet opp i ettermiddag:

Hvordan i hule heite får du til å strikke to ermer på en pinne?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 09-09-12, 15:47   #86
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Denne:

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 09-09-12, 17:59   #87
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hvordan i hule heite får du til å strikke to ermer på en pinne?

Magic loop vel! Cluet er så lang wire som mulig, akkurat nå bruker jeg 120 cm, så kan man bøye og tøye i alle retninger uten at det tuller til noe. Bruker således fire nøster, et par på venstre side av meg og et par på høyre, og så har jeg full kontroll. Veldig kjekt når man bare "knekker nøtta".

Jeg strikker aldri votter, sokker eller ermer én og én lenger, jeg strikker utelukkende med magic loop - genialt, så slipper man det kjedelige arbeidet med å strikke akkurat det samme en gang til (er gjerne her mine UFO-er blir til), og så kommer alle fellinger/økinger etc. på nøyaktig samme sted. Når man så er ferdig, så er man helt ferdig!!


(Kilde: youtube.com)



(Kilde: youtube.com)

(Kilde: youtube.com)

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 09-09-12, 20:10   #88
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Fantastisk! Genialt! Endelig skal jeg få like langer ermer.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 09-09-12, 20:22   #89
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg kan magic loop med en ting om gangen, jeg har bare ikke prøvd meg på to enda. Det står på planen for neste votte/sokke/pulsvarmer-par. Men første forsøk bør det definitivt være med ensfarget, for å ikke ha for mye å holde styr på.

Ja, også må jeg bli bedre på mønsterstrikk generelt....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 10:22   #90
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg må alltid "brekke" tidkrevende/større prosjekter med noen små og raske, så i går satt jeg meg ned og strikket en Space Invaders lue uten å røre VM-genseren. Jeg er i gang med lue nummer to nå, så starter jeg på VM-genseren med ny giv igjen når pågående lue er ferdig!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 14:07   #91
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg er straks ferdig med Arne og Carlos genseren og skal i gang med VM genseren.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 15:04   #92
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg er (fortsatt) en strikkeamatør, så nå strikker jeg ei spirallue. Den blir fin, da.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 15:06   #93
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker Noras bolero fra pickles. Til Virvelvindens bursdagskjole.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 20:46   #94
kakklanes
Diabetesspl
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
Innlegg: 63
kakklanes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Er akkurat ferdig med min første monsterbukse..... ikke helt fornøyd, men et fint grunnlag til enda finere buse til neste gang.... vet hva jeg gjorde feil og hva jeg kan gjøre slik at jeg blir fornøyd!

kakklanes er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 20:52   #95
small
ny
 
small sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 24
small har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV



denne til gutten... Dørgendes kjedelig å strikke...

Bildet stjlt herfra.

__________________
Vestlending, samboer og mamma til 2005-gutt
small er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 22:37   #96
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg skal strikke en genser til 9-åringen - helst med raglanfelling. Men jeg klarer ikke å finne ut hvordan den skal se ut.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 22:45   #97
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg skal strikke en genser til 9-åringen - helst med raglanfelling. Men jeg klarer ikke å finne ut hvordan den skal se ut.

Denne er kul.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 23:05   #98
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker lapper som skal sys sammen til luer. Ja, også bukse til Imre.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 23:18   #99
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Denne er kul.

Fy fader, helt konge!! Men jeg får litt panikk når mønsteret er på engelsk...

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 23:24   #100
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Fy fader, helt konge!! Men jeg får litt panikk når mønsteret er på engelsk...

Bare å klikke på linken så får du opp Ravelry-linken. Oppskriften er gratis. Det er ikke vanskelig med oppskrifter på engelsk. Lover! Engelske oppskrifter er mer detaljerte og inneholder ikke vendinger som: Strikk 20 cm glattstrikk. Så strikker man 20 cm glattstrikk også leser man videre i oppskriften: Samtidig som du feller 2 m på hver 5 omgang. og dermed rekker man opp 20 cm glattstrikk. Bruk ordliste for å oversette uttrykkene. Finnes både på Drops sine sider og på Pinnsvindesign sine sider. Ellers er det bare å spørre meg og andre her.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no