Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

LilleRosins kreative tråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-10, 09:59   #221
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Søt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 10:59   #222
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd



Søt kjole med raglanermer, str. 4-5 år. Det svarte stoffet er babycord, det mønstrede har hatt et tidligere liv som gardin. Den røde knappen er fra mormors knappeboks.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 11:04   #223
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Nydelig! (Er så imponert over at du greier å sy bånd i slike looper. Jeg sydde min første kjole i forrige uke. Og det båndet rundt kanten! Det ble alt annet enn fint, i alle fall.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 11:22   #224
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd




Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke har sydd disse luene før! Günthers 70-talls- mønster er jo aldeles strålende. De er enkle å sy, sitter godt på hodet, ser superkule ut, og så får man brukt opp stoffrester.

Det siste er et stort poeng, da jeg har MYE rester liggende. Jeg er ikke spesielt økonomisk i klippinga mi, og når jeg i tillegg klipper feil og herjer og styrer, blir det en del rester kan man si.

Her er Punktum modell for første forsøk. Jeg tror jeg muligens skal gjøre noe med klaffene, ellers ble jeg riktig fornøyd. Det svarte stoffet er cord, mens stripa på midten er restestoffer i bomull. Fora med fleece, slik at den er varm og god.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08

Sist redigert av LilleRosin : 29-11-10 kl 16:12.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 15:34   #225
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Åh, den blomstrete kjolen fikk jeg nesten klump i halsen av og ønske om en liten pike å ha den på.

Og tøff lue!

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 18:14   #226
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Fiin kjole og herlig lue!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:04   #227
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Åh!

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 09:33   #228
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Tusen tusen takk for hyggelige kommentarer!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 21:14   #229
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Man trenger ikke bare dele sine suksesshistorier, sant? Det er lov å komme med alt det knotet man gjør. Kan jo hende noen har tips og triks!

Jeg strikker ikke prøvelapp, og syr ikke prøveting. Alt jeg lager går jeg på med ett mål for øyet - umiddelbar suksess. Gidder ikke bruke tid på å sy i stygge stoffer eller strikke lapper som ikke skal bli til noe.

Så da jeg så en fiiin kjole i et blad fra Ottobre, var det ingen nøling. Frem med det vidunderlige stoffet fra Tamo, og off we go. Som vanlig skulle jeg gjøre det litt annerledes. Kjolen i mønsteret hadde knepping hele veien ned i ryggen, men jeg ville lage en kjole med bærestykke og knapper.

Som sagt så gjort. La dobbelt, klippet og herjet, knotet med en hempe, og sim sala bim.... noe så UTROLIG stygt! Klumpete og fælt; bildene fanger virkelig ikke hvor j*** det ble.








Dette var i HVERT fall ikke måten man lager et bærestykke med knapper nei. Det ble en ufrivillig prøvelapp, med et stoff som fortjente en bedre skjebne.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 21:19   #230
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Jeg vet ikke helt hvordan det kan gjøres bedre, men stoffet kan du jo fremdeles bruke til applikasjoner.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 22:49   #231
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Av og til går det bare ikke, og det er det vi lærer av.... desverre. Vi har jo alle vært der. hehe
Dette stoffet har jeg også, og jeg holder på å planlegge kjole i det. Fantastisk herlig.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 08:18   #232
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Det er da du prøver igjen. Fantastisk stoff, hvertfall.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:07   #233
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Joda, jeg skal prøve å få gjort noe med stoffstykket altså. Når jeg en gang klarer å bestille riktig vlieslin fra Stoff og Stil.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:16   #234
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Jeg gir meg ikke, og her er neste forsøk på kjole med bærestykke og knapper. Jeg droppet denne gangen å ha det dobbelt, og tenkte jeg kunne gjøre noe ala de fine kjolene som Miss Iris syr.

Klippet ut bærestykke, beregnet rikelig med stoff, og sydde i vei. Knappestolpen er rett og slett bare stoffet brettet dobbelt. Så sydde jeg skjørt og forstykke sammen.

Skjønner ikke riktig hva som skjedde med det jeg trodde var rikelig med stoff, men det ble i hvert fall knappere og knappere. Til slutt ble det så knapt, at jeg bare fikk plass til en knapp. Da måtte halsen reguleres, slik at et hode i ca 3 år (opprinnelig var det tenkt å være 4 år, som vanlig) kunne få den plass. Jeg klippet og klippet, og følte meg helt som Lille Jensemann.

Da omsider halsåpningen var (mer enn) stor nok, skulle jeg sy knapphull. Autsjjjj!Ikke så lett når det er litt trangt med plass og en kant der stoffene er sydd sammen.

Jaja. Verdens styggeste knapphull har nå sett dagens lys, og er heldigvis skjult av en veldig fin knapp.





Men altså - sånn alt i alt er jeg ganske fornøyd. Kjolemodellen er veldig søt - nydelig snitt som sitter pent på. Men bærestykkeproblematikken er ikke over.

Er heller ikke så begeistra for skråbånd i halsen egentlig. Synes ikke jeg får til fine (nok) avslutninger. Og så blir det av og til litt... slarkete på en måte.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:18   #235
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Så tøff du er som syr uten mønster! Jeg likte veldig godt effekten du skaper her med to forskjellige stoff i samme fargetone. Gleder meg til å se flere varianter av denne modellen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:24   #236
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Den kjolen er jo kjempesøt, da!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:36   #237
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Veldig søt kjole!

Et tips; om du vrangsyr(rette mot rette i halsringingen og knappestolpen) så slipper du skråbånd og får en pen stolpe som er lett å sy knappehull i.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 01:15   #238
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

JEg syns du er helt fantastisk herlig, som i tillegg lager kjempesøte klær!
Denne kjolen ble jo supersøt!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 07:37   #239
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Nydelig

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 08:48   #240
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Takk takk, for ros og trøst.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Så tøff du er som syr uten mønster! Jeg likte veldig godt effekten du skaper her med to forskjellige stoff i samme fargetone. Gleder meg til å se flere varianter av denne modellen.

Ja de stoffene er kjempefine sammen; særlig det på bærestykket er fint. Bildene ble desverre litt lyse, men sånn IRL er den ikke så blass.

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Et tips; om du vrangsyr(rette mot rette i halsringingen og knappestolpen) så slipper du skråbånd og får en pen stolpe som er lett å sy knappehull i.

Øhum. Det skjønte jeg ikke. Da må jeg klippe en egen knappestolpe? Og sy den fast...???

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no