Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-22, 21:54   #561
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Genseren vokser. Nå prøver jeg å lage mønster på overkroppen. Spent på hvordan den blir til slutt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg F8CC8063-DC9D-49C5-8F6C-39E049D83F9F.jpg (20,3 KB, 66 visninger)
__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 07:32   #562
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Genseren vokser. Nå prøver jeg å lage mønster på overkroppen. Spent på hvordan den blir til slutt.

Oh - bra start!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 08:15   #563
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den tror jeg blir fin Blånn.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 06-09-22, 10:47   #564
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Lurer på hvordan dere vasker gensere som er strikket i Double Sunday / tynn silk mohair. (Ingrid Sweater)
Ullvask i maskin eller håndvask?
Sentrifugering eller ikke?

Penelope er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 09:49   #565
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Fugloy-vanter fra Kit couture
Skjønne saker.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 09:52   #566
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er godt i gang med en Monday sweater i perlegrå KFO merino og silkmohair

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 10:10   #567
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tovede mariusvotter i barnestørrelse. Må ha noe å strikke når jeg ser serier. Og strikker Karisokker med stjernemønster på pinne 2,5 når jeg ikke ser på noe.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 11:16   #568
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdige prosjekter: Garntopia flettejakke og krokustopp.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 0A44B6BC-C0BE-4D61-A629-6C1ED90C424C.jpg (19,5 KB, 27 visninger)
__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-

Sist redigert av Blånn : 07-09-22 kl 16:54.
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 13:59   #569
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker:
Ribbebukse til 3-åringen, jakke til 6-måntingen, resteskjerf til meg selv-


Har veldig lyst til å starte på Robinia, men må vente til barnehagestrikken er ferdig. 😅

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er aktiv nå  
Gammel 07-09-22, 14:04   #570
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Lurer på hvordan dere vasker gensere som er strikket i Double Sunday / tynn silk mohair. (Ingrid Sweater)
Ullvask i maskin eller håndvask?
Sentrifugering eller ikke?

Jeg har ikke strikket den, men med garntypene du nevner.
Jeg har en såpe fra Garntopia som ikke behøver skyldes ut, høres rart ut men det funker.
Lager lunket vann, heller i minimalt med såpen og rører det ut, legger oppi plagget og lar ligge i 10 minutter, tar ut vannet og forsiktig klemmer ut det meste av vannet før jeg hiver det i sentrifuga

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 14:06   #571
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Driver med raggsokker til podens kjæreste og Marseillesweater fra PK.

Gikk på en liten , delvis planlagt garnsmell, på lørdagagens strikkemarked i Oslo i helgen.
300G håndfarget silkmohair fra LilleRille Design..

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 14:25   #572
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har ikke strikket den, men med garntypene du nevner.
Jeg har en såpe fra Garntopia som ikke behøver skyldes ut, høres rart ut men det funker.
Lager lunket vann, heller i minimalt med såpen og rører det ut, legger oppi plagget og lar ligge i 10 minutter, tar ut vannet og forsiktig klemmer ut det meste av vannet før jeg hiver det i sentrifuga


Er det denne du bruker? https://www.garntopia.no/collections...ion-liten-90ml

Den tror jeg at jeg må teste

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 14:45   #573
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Men hva inneholder den? Skeptisk ...

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 16:25   #574
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Er det denne du bruker? https://www.garntopia.no/collections...ion-liten-90ml

Den tror jeg at jeg må teste

Nei, denne.
https://www.garntopia.no/products/eu...3278de22&_ss=r

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 10:02   #575
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Grått i Setesdal i bursdagsgave til ei venninne.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 11:11   #576
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med the valley cardigan. Den var veldig gøy å strikke, men det er jo sånn at jeg egentlig ikke bruker ull så mye da...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 11:14   #577
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Fin, Nenne!

Jeg starter snart på denne i beige:
62722593d4970.jpg

007 er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 11:16   #578
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

å, den var fin, 007!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 12:18   #579
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Lurer på hvordan dere vasker gensere som er strikket i Double Sunday / tynn silk mohair. (Ingrid Sweater)
Ullvask i maskin eller håndvask?
Sentrifugering eller ikke?

Har vaska Sunday/tynn silk Mohair på ullprogram 30 grader uten problemer. Har i hvert fall fire plagg i den komboen. Har ikke erfaring med Double Sunday, men det er vel samme garn, bare tjukkere?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 12:28   #580
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Flere som har strikket Olive cardigan og synes ermene blir litt vel vide? Jeg vurderer å rekke opp det ermet jeg har strikket og strikke på nytt med et hakk mindre pinne, men ermene vil jo da bli annerledes og tettere strikket enn resten av jakken. Er det andre som har endret på ermene og hva gjorde dere i så fall?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no