Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-08, 11:31   #121
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det skal du selvsagt få lov til å synes. Jeg sier bare at jeg opplever det annerledes, og at jeg misliker å bli stemplet som intolerant. Jeg ser også flere som jeg synes kommer med intolerante uttalelser i diskusjoner, men synes at det kommer fra personer med ulik politisk overbevisning.

Det skjønner jeg godt og det var ikke meningen å virke så generaliserende. Det stemte mye bedre i hodet mitt enn på papiret. Det jeg mente var at i diskusjoner om politikk, utpeker gjerne sosialistene seg ved å være de som roper høyest og synes best. Mim kaller meg hårsår, men jeg vil heller kalle det farget. Klart jeg tenker at sosialisten ikke respekterer meg som person ved å være imot alt jeg står for.

Opprinnelig lagt inn av him, her.



Jeg antar at Frp velgerne er de som er lettest å "ta". Frp har en veldig ufullstendig (og i noen tilfelle motstridene) politikk. Det er heller ikke så veldig rart i og med at partiet startet som et særparti. Senterpartiet er jo et annet parti som startet på denne måten (de var "bøndenes parti"), og noen hevder de er det enda. Men det går ikke an å komme forbi at SP er et mye mer "helhetlig" parti enn feks Pensjonistpartiet eller Demokratene. (Jeg er forresten sosialist, og har egentlig ikke lagt merke til det du beskriver, men det kan godt hende det skyldes at vi har vært i forskjellige diskusjoner.)

Jada, jeg er enig med deg her, him. FRP-velgerne er gjerne de som uttaler seg før de får tenkt seg om, men inntrykket mitt (og da baserer jeg meg også på egne uttalelser) er at det blir lite nyansert hvis jeg mot formodning skulle uttale meg om sosialistene som gruppe, gjør jeg det med FRP-velgerne er det på en måte helt greit. Sosialistene skal være for likhet og åpen for det meste, men mange opptrer i diskusjoner som snobbete elitister.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 12:16   #122
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Dette er en utbredt og beklagelig misforståelse, en klassisk ting vi på venstresiden blir beskyldt for å mene uten at vi mener det. Ingen på venstresiden ønsker at idealtid eller at de som er flinke skal holdes tilbake.

Det var betryggende å høre. Jeg regner med at alle lærere og skolepolitkerne fra venstresiden jeg hadde direkte eller indirekte kontakt med da jeg gikk på skolen er byttet ut, og at de nye er helt anderledes.

Ben "veldig lettet" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 13:57   #123
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.497
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jada, jeg er enig med deg her, him. FRP-velgerne er gjerne de som uttaler seg før de får tenkt seg om, men inntrykket mitt (og da baserer jeg meg også på egne uttalelser) er at det blir lite nyansert hvis jeg mot formodning skulle uttale meg om sosialistene som gruppe, gjør jeg det med FRP-velgerne er det på en måte helt greit. Sosialistene skal være for likhet og åpen for det meste, men mange opptrer i diskusjoner som snobbete elitister.

Personlig tror jeg det finnes sosialistiske idioter og kapetalistiske kjernekarer (ja, kanskje noen damer også, men jeg fant ikke et positivt kjønnsnøytralt ord i denne sammenhengen ). Jeg er også helt sikker på at det finnes masse flotte FrP folk - husk hvor stor andel av befolkningen som stemmer på FrP, jeg nekter å tro at alle er idioter.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 14:00   #124
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.497
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det var betryggende å høre. Jeg regner med at alle lærere og skolepolitkerne fra venstresiden jeg hadde direkte eller indirekte kontakt med da jeg gikk på skolen er byttet ut, og at de nye er helt anderledes.

Jeg vil tro at en del ting har endret seg nå. Personlig har jeg tydeligvis hatt en ekstremt innovativ lærer ettersom vi hadde ukesplaner, stasjonsundervisning og tilpasset undervisning allerede da. (Vi var bare seks elever fra første til sjette trinn, dette var nok et viktig moment, men vi hadde en veldig dyktig lærer også.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 14:18   #125
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil tro at en del ting har endret seg nå. Personlig har jeg tydeligvis hatt en ekstremt innovativ lærer ettersom vi hadde ukesplaner, stasjonsundervisning og tilpasset undervisning allerede da.

Det har det nok. Det tror jo jeg også. Men akkurat ukeplaner var forsåvidt et av virkemidlene som ble brukt for å hindre noen i å lære for mye gjennom å pålegge enorme mengder bortkastet arbeid på de som var i stand til å få det gjort da jeg gikk på skolen. Og det var naturligivs ikke alle lærerne på venstresiden som var udugelige den gangen heller, men tendensen var der helt klart. Og det er i den sammenhengen en enorm kontrast mellom disse to utsagnene (med mine uthevinger) fra denne tråden:

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Noen personer på begge sider kan gå langt i å mene ting som i praksis tilsvarer dette, men det dreper enhver saklig debatt å insinuere at et slikt karikert bilde gjelder for alle.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ingen på venstresiden ønsker at idealtid eller at de som er flinke skal holdes tilbake.

Det første er rimelig og balansert og gir grunnlag for å diskutere hva man kan gjøre i den grad «karikaturene» er et problem, det andre er ansvarsfraskrivelse.

Ben "denial and repression make problems go away" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 14:23   #126
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det var betryggende å høre. Jeg regner med at alle lærere og skolepolitkerne fra venstresiden jeg hadde direkte eller indirekte kontakt med da jeg gikk på skolen er byttet ut, og at de nye er helt anderledes.

Ben "veldig lettet" Murphy

Jepp. Hadde det ikke vært slik ville det ikke blitt offentlig skole på Lille. Og det jobbes i hvertfall i Oslo SV med å finne en bedre formidling (og kanskje noen bedre formuleringer) på skolepolitikken.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 19:02   #127
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Personlig tror jeg det finnes sosialistiske idioter og kapetalistiske kjernekarer (ja, kanskje noen damer også, men jeg fant ikke et positivt kjønnsnøytralt ord i denne sammenhengen ). Jeg er også helt sikker på at det finnes masse flotte FrP folk - husk hvor stor andel av befolkningen som stemmer på FrP, jeg nekter å tro at alle er idioter.

Ja, det er jeg (igjen) enig i. Mine uttalelser gikk ikke på befolkningen generelt, men FP.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 19:05   #128
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Stemmer du og partneren på samme politiske parti? Snakker dere mye om politikk hjemme?

Ja og ja. Vi snakker en del om politikk og har samme politiske (eller ideologiske) grunnsyn. Vi stemmer også på samme parti.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no