Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Klassetur 10. klasse

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-20, 08:54   #121
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Jeg vil selvfølgelig delta hvis det legges opp til dugnad, men jeg synes det er å strekke det langt å "pålegge" oss dette. At 14-åringene jobber selv er supert, men noen må finne disse jobbene også.

Hvor viktig er en sånn tur? Jeg mener at fellesskapsfølelsen like gjerne kan skapes innenfor andre økonomiske rammer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 09:00   #122
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.034
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vil selvfølgelig delta hvis det legges opp til dugnad, men jeg synes det er å strekke det langt å "pålegge" oss dette. At 14-åringene jobber selv er supert, men noen må finne disse jobbene også.

Ja, det krever organisering og det er jo relativt dette med å "pålegge". Det er sikkert ingen som fotfølger dem som ikke melder seg, men de fleste vil nok føle at de må bidra på et eller annet vis. Så er det alltid mulig å være mer eller mindre aktiv i organiseringen (jeg er en aktiv organisator for håndballaget og har med god samvittighet inntatt en noe mer passiv rolle på klasseturen, men man ender jo med å gjøre det som forventes som normalen selvsagt. Dog tror jeg ingen ville sagt fra til meg/oss om det ikke skjedde).

Jeg tror ikke det er nødvendig å dra til Polen for å få fellesskapsfølelsen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 09:29   #123
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vil selvfølgelig delta hvis det legges opp til dugnad, men jeg synes det er å strekke det langt å "pålegge" oss dette. At 14-åringene jobber selv er supert, men noen må finne disse jobbene også.

Hvor viktig er en sånn tur? Jeg mener at fellesskapsfølelsen like gjerne kan skapes innenfor andre økonomiske rammer.

Har ikke klassen en turkomite som finner/organiserer jobbene? Vår klasse har som sagt jobbet mye i halvannet år og virkelig fått en fellesskapsfølelse. Turen finner sted i starten av 10.for å få mest mulig fellesskapsfølelse siste året også (anbefalt av skolen).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 09:35   #124
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.034
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har ikke klassen en turkomite som finner/organiserer jobbene? Vår klasse har som sagt jobbet mye i halvannet år og virkelig fått en fellesskapsfølelse. Turen finner sted i starten av 10.for å få mest mulig fellesskapsfølelse siste året også (anbefalt av skolen).

Turkomiteen må jo også jobbe på dugnad. Hos oss er det en turkomite som organiserer selve turen. I tillegg er alle andre med i ulike dugnadskomiteer som er ansvarlige for å organisere dugnader innenfor ulike felt (for eksempel salg, flaskepant, arrangement etc) og innkalle de andre. Det er et stort apparat. At det tar mye tid, er det ikke tvil om, men penger for den enkelte koster det ikke og det opparbeides penger felles som kommer alle jevnt til gode.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 09:39   #125
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.425
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har ikke klassen en turkomite som finner/organiserer jobbene? Vår klasse har som sagt jobbet mye i halvannet år og virkelig fått en fellesskapsfølelse. Turen finner sted i starten av 10.for å få mest mulig fellesskapsfølelse siste året også (anbefalt av skolen).

Det er vel gjerne foreldre som utgjør disse tur-/dugnadskomiteene også, så det krever at klassen har foreldre som er engasjerte nok og har kapasitet til å ta det på seg.

I år skal fotballaget til 9.klassingen på relativt kostbar utenlandstur, så det er masse dugnader i den forbindelse (i tillegg til den vanlige klubbdugnaden vi er pålagt med salg av dopapir med mulighet for frikjøp i form av en pengesum). Det er sikkert ikke den eneste fritidsaktiviteten med høyt dugnadstrykk, så det gjelder garantert flere av elevene, og elevene har også en tendens til å ha søsken, som også har aktiviteter og skal på turer. Kjenner jeg er glad for at de ikke har masse dugnader for klassetur i tillegg, selv om det skulle være ungdommene som gjorde jobben. Det må uansett til voksne frivillige for å organisere det, og ungdommene har heller ikke ubegrenset med kapasitet. Det er ungdommene som har gjort mye av dugnadsjobben for fotballaget også, i tillegg til treningene de selvsagt har, skolearbeid, og, dette året, også konfirmantundervisning for de fleste. Skal de ha dugnadsarbeid for klassetur oppå dette igjen blir det ikke mye tid til overs, med mindre dugnadene foregår i skoletiden selvsagt. Det hadde for så vidt vært greit, men da måtte det i tilfelle organiseres og driftes av lærere, som en del av, og ikke på bekostning av undervisningen.

Dugnadsjobbingen og fotballturen gir felleskapsfølelse for laget, dugnadsjobbing og skoletur gir felleskapsfølelse for klassen, dugnader for foreldre gir felleskapsfølelse for foreldregruppen, konfirmantundervisningen og tur der gir felleskapsfølelse for konfirmantgruppen, studietur med jobben gir felleskapsfølelse med kollegaer, og det blir felleskapsfølelse på kryss og tvers bortsett fra i familien, som aldri har tid til å gjøre noe sammen, fordi alle må på dugnader og treninger og turer i hver sin retning hele tida.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-01-20 kl 10:04.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 09:48   #126
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Turkomiteen må jo også jobbe på dugnad. Hos oss er det en turkomite som organiserer selve turen. I tillegg er alle andre med i ulike dugnadskomiteer som er ansvarlige for å organisere dugnader innenfor ulike felt (for eksempel salg, flaskepant, arrangement etc) og innkalle de andre. Det er et stort apparat. At det tar mye tid, er det ikke tvil om, men penger for den enkelte koster det ikke og det opparbeides penger felles som kommer alle jevnt til gode.

Jada, hos oss er "alle" med, også komiteen (som jeg er en del av siden jeg følte at jeg nå hadde kapasitet). Vi fører selvsagt ikke regnskap, godt mulig at noen få ikke har deltatt, men tror 99% har i alle fall. Det tar tid, ingen tvil om det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 09:52   #127
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skal de ha dugnadsarbeid for klassetur oppå dette igjen blir det ikke mye tid til overs, med mindre dugnadene foregår i skoletiden selvsagt. Det hadde for så vidt vært greit, så sant det kunne gjøres på en slik måte at det involverte skolefag, slik at det ikke gikk ut over undervisningen.

Hos oss har vi i høst hatt en varetellejobb en søndag (fire timer), en basar en søndag ettermiddag (to timer) og to lørdags formiddager med vedhogging (vil tro omtrent halve klassen møtte opp på vedhoggingen).

Dette halvåret blir det en varetelling igjen (fire timer), en søppelplukking en ettermiddag (et par timer) og det er nok det.

Men, ja, det krever tid og organisering. Vi er heldige i vår klasse.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 10:55   #128
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Jeg sendte brev til ledelsen med kopi til FAU på min skole og ba om retningslinjer rundt klassetur. Jeg pekte på nettopp sånne ting som merbelastning på foreldre med enda en dugnad, at klasseturen dermed konkurrerte med mer inkluderende aktiviteter som korps og idrett, at kapasiteten, både økonomisk og på tid, varierte enormt, at det kunne være barn som ikke hadde utreisetillatelse, ikke pass, og at det er mange (økonomiske) usikkerhetsmomenter ved klasseturer. Hva gjør de om noen må sendes hjem fra Warszawa og foreldrene ikke har råd til flybilletten? Hva om noen ikke har råd til lommepenger? Og ikke minst: hva er målet med en slik tur? Er det læring argumenterte jeg for at skolen burde betale, er det samhold må det være en form som gjør at alle kan delta.

Så nå er det ingen fler utenlandsreiser, turen skal skje på vårsemesteret, være «økonomisk fornuftig», og maks tre overnattinger som kan nås med miljøvennlig transport.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 20:09   #129
Vestlendingen
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2020
Innlegg: 15
Vestlendingen bør skjerpe seg
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Hiver meg på denne siden ingen har nevnt at det i dag finnes veldig klare regler for slike klasseturer.

Landets fylkesmenn fikk inn diverse forespørsler vedrørnede saken og tok opp temaet med departementet. Departementet har talt og noen av fylkesmennene har gjengitt talen ulike steder på sine nettsider, bl a fylkesmannen i Nordland - som har det fineste bildet - på https://www.fylkesmannen.no/nn/Nordl...t-av-foreldre/

Kort oppsummert:
Som man ser opereres med en liste på 11 spørsmål saken prøves etter, og som fylkesmennene skriver: “Dersom svaret på et eller flere av disse spørsmålene er ja, er det sannsynlig at Fylkesmannen vil vurdere at det reelt sett dreier seg om en skoletur, som skal være gratis.” At turen ligger i skoletiden (utover EN skoletime) er første signal om at ethvert avvik fra gratisprinsippet gjør turen ulovlig og noe fylkesmannen vil sette foten ned for dersom ett eneste foreldrepar ønsker dette.

Tjorven spør også i #121: “Hvor viktig er en sånn tur? Jeg mener at fellesskapsfølelsen like gjerne kan skapes innenfor andre økonomiske rammer.” Det mener skolen her også. Tradisjonen her er en “en (skole)uke en dagsmarsj inn i villmarken”-tur som er obligatorisk og etter opplegg “speideren anno 1950” (selvfølgelig med mobiltelefonforbud, de som måtte prøve oppdager raskt at dekningen unntatt på to fjelltopper er fraværende likevel...) Skolen bestiller skolebussen til/fra utgangspunktet, kommunen låner ut telt + stormkjøkken + kart/kompass, selv stiller man liggunderlag/sovepose/egnet turtøy (liggeunderlag og turstøvler kan ved behov lånes mot depositum) og mat besørgespr fiskestang + medbringes ut fra prinsippet “mat må til enten du er her eller der”. Prosjektet har vist seg å ryste elevene veldig godt sammen og gi dem høy grad av “vi”-følelse.

Vestlendingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 20:35   #130
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Kom med de beste tipsene deres for hva som er OK for 10. klasse i Oslo. Vi tenker:
Freialand
Stortinget
NRK omvisning

Hva mer er gøy?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 20:57   #131
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

I går jobbet mannen og minsten på messe for å tjene penger til tur i 9. klasse. På skolen han går så drar de til Polen og Tyskland en uke eller hva det er. Vi må spare 7500 kr i løpet av det neste året som skal dekke turen. Det er helt sinnsykt opplegg, men vi kommer ikke til å nekte ungen vår å dra. Vi har ikke hatt noe foreldremøte om dette enda, men det er blitt opprettet komite som ordner med dugnader og annet som vi kan delta på.

Jeg vet ikke om de drar på noe tur i 10. klasse på denne skolen, eldste gikk på en annen ungdomsskole som bare hadde endags overnattinger i skog og mark.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:32   #132
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.034
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kom med de beste tipsene deres for hva som er OK for 10. klasse i Oslo. Vi tenker:
Freialand
Stortinget
NRK omvisning

Hva mer er gøy?

Det kommer jo litt an på hva dere vil gjøre og hva de liker, men det er jo gøy med bowling for eksempel. Ikke at de ikke har bowling hjemme . Men for å finne på noe. Det er også en innendørs minigolfbane her. Jeg har ikke prøvd den.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:34   #133
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det kommer jo litt an på hva dere vil gjøre og hva de liker, men det er jo gøy med bowling for eksempel. Ikke at de ikke har bowling hjemme . Men for å finne på noe. Det er også en innendørs minigolfbane her. Jeg har ikke prøvd den.

Det bør være både faglig innhold og sosialt. Hvor ligger minigolfen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:39   #134
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.034
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Det er rett ved Youngstorget.

https://www.campingen.no/oslo

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:50   #135
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.472
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Nasjonalmuseet, er det åpnet når dere skal dit. Vår ungdomsskoleklasse var der før det stengte.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:53   #136
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nasjonalmuseet, er det åpnet når dere skal dit. Vår ungdomsskoleklasse var der før det stengte.

Ser ut som det ikke åpner før 2021.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:53   #137
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er rett ved Youngstorget.

https://www.campingen.no/oslo

Takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:55   #138
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Ok spisesteder? En nabo var på klassetur i høst. De hadde spist en middag på Hard Rock kafe.

Finnes det andre ok steder, dvs tips?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 10:24   #139
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Hard Rock Cafe er ikke et ok sted. Det er ekstremt overpriset for ganske kjedelig mat. Hvis de ønsker seg god burger bør dere heller gå på Kverneriet eller Døgnvill. Fjortisbudsjettene tilsier vel egentlig at dere burde spise på Munchies, men der er det vel ikke plass til alle på en gang.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 10:27   #140
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.472
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Hva med å gå på det streetfood-stedet i Torggata, tidligere Torggata Bad? Husker ikke hva det heter, men der har de mye forskjellig mat til en rimelig penge.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no