Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-20, 20:27   #21
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg er innstilt på at vi fortsetter som nå frem til sommerferien.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:27   #22
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg tror kanskje de åpner noe etter påske, men håper ikke det...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:30   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg har veldig lite tro på at det blir rett over påske, tenker tidligst mai. Vi forbereder oss mentalt på at det blir sånn ut skoleåret, og planlegger så smått hvordan vi skal løse det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:32   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg har veldig lite tro på at det blir rett over påske, tenker tidligst mai. Vi forbereder oss mentalt på at det blir sånn ut skoleåret, og planlegger så smått hvordan vi skal løse det.

Hvis det blir langvarig må jeg nok trå til som lærer for yngste og være mer på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:36   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg aner ikke. Jeg syns det er litt rart om de slipper 1-4 løs først. De har ingen forutsetninger for å holde avstand. Jeg syns egentlig det hadde vært mer naturlig om de slipper ungdomstrinnet inn først.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:36   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvis det blir langvarig må jeg nok trå til som lærer for yngste og være mer på.

Ja, det er litt der vi også er, at vi da må se på om vi kan ta ut noe fri for å bruke mer tid på ungene, både undervisning og oppfølging ellers på dagen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:37   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg aner ikke. Jeg syns det er litt rart om de slipper 1-4 løs først. De har ingen forutsetninger for å holde avstand. Jeg syns egentlig det hadde vært mer naturlig om de slipper ungdomstrinnet inn først.

Eller videregående først, kanskje.

Vi vet mer 8. april.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:40   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, det er litt der vi også er, at vi da må se på om vi kan ta ut noe fri for å bruke mer tid på ungene, både undervisning og oppfølging ellers på dagen.

Mine to har måttet klare seg selv til nå selv om jeg har hjemmekontor. Jeg har mye å gjøre på jobb for tiden og det forventes 100% innsats. Ingen andre gjør den om jeg ikke yter. Men i verste fall må jeg heller skyve noe til kveldstid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:45   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg har veldig lite tro på at det blir rett over påske, tenker tidligst mai. Vi forbereder oss mentalt på at det blir sånn ut skoleåret, og planlegger så smått hvordan vi skal løse det.

Jeg tror det samme. Tipper de vil løse opp litt etterhvert, og håper de starter med barnehagen og småskolen. Jeg tror de sårbare barna som lever under dårlige hjemmeforhold, har det verst i denne aldersgruppen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:57   #30
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Hvis de skal slippe opp for noen i skolen, så må det jo være til hjelp. Å slippe ungdommen inn har ingenting å si - de skal ikke ha eksamen, og det er ingen som må være hjemme for å passe på dem. Tvert imot er det en del ungdomsskolelærere som vil få det vanskelig iom at de må være hjemme med egne, yngre barn. Så å samle alle over 13 og deres lærere skaper bare en smittemulighet uten at fordelen ved å gjøre det er spesielt framtredende.

Ved å åpne opp for kun 1.-4. kan de spres over et større areal når de ikke er andre på skolen. I tillegg kan det jo bli sånn at SFO ikke åpner, men bare skolen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 20:58   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg savner ungene «mine» noe så inderlig og håper veldig vi kan åpne igjen etter påske.

Jeg er dog redd for at en forelder jeg prata med her om dagen får rett, da hen kom med et hjertesukk om at ungen antakelig begynte rett på stor avdeling når barnehagen åpna igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:11   #32
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg tror den største utfordringen med å åpne 1-4 blir avstand. På vår skole er klasserommene så utrolig små, så de klarer vel maks 0,5 meter mellom elevene for 4. trinn.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:12   #33
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Det mest logiske for meg er å starte å åpne opp for de yngste, dvs barnehage og småskole - de som trenger tilsyn av voksne og hvor det nå er store utfordringer både med å ha hjemmekontor eller ikke klare jobbe for man må passe unger i stedet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:12   #34
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Tror nok det blir lengre enn til rett etter påske, kurvene flater ikke ut enda, og jeg tror vi må få til det før man kan slippe opp igjen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:42   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mine to har måttet klare seg selv til nå selv om jeg har hjemmekontor. Jeg har mye å gjøre på jobb for tiden og det forventes 100% innsats. Ingen andre gjør den om jeg ikke yter. Men i verste fall må jeg heller skyve noe til kveldstid.

Ja, men husk at mine er 7 og 81/2 og minste har en diagnose, hun har ikke sjangs i havet til å gjøre skolearbeid på egenhånd. Eldste trenger også en del hjelp. Vi bruker noen timer midt på dagen nå, men i lengden tror jeg ikke det blir bra nok, derfor ser vi på løsninger. Vi jobber fullt begge to, og ingen gjør jobbene våre heller. Så selv om det er uttalt at det ikke forventes å ta igjen tid brukt med barna, blir det jo til at en gjør det. Så hvis vi kan bruke av feriedager en dag hver i uken eller noe tenker jeg det kan være fint for alle.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:50   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, men husk at mine er 7 og 81/2 og minste har en diagnose, hun har ikke sjangs i havet til å gjøre skolearbeid på egenhånd. Eldste trenger også en del hjelp. Vi bruker noen timer midt på dagen nå, men i lengden tror jeg ikke det blir bra nok, derfor ser vi på løsninger. Vi jobber fullt begge to, og ingen gjør jobbene våre heller. Så selv om det er uttalt at det ikke forventes å ta igjen tid brukt med barna, blir det jo til at en gjør det. Så hvis vi kan bruke av feriedager en dag hver i uken eller noe tenker jeg det kan være fint for alle.

Ser den og var ikke ment slik. Mente egentlig at særlig min yngste nok burde hatt mer hjelp enn han har fått. Neste uke må jeg i alle fall sjekke mer hva han leverer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:54   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ser den og var ikke ment slik. Mente egentlig at særlig min yngste nok burde hatt mer hjelp enn han har fått. Neste uke må jeg i alle fall sjekke mer hva han leverer.

Jeg leste sikkert med "jobbet alt for mange timer i dag"-briller Full forståelse for det, tror det er mange som trenger tettere oppfølging, også av de litt større barna.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 22:01   #38
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Her har for øvrig ordføreren uttalt at det ikke er sikkert at kommunen åpner opp etter påske selv om regjeringen åpner opp for det. Vi er foreløpig i fase 1 og jeg tror man ønsker å være det så lenge som mulig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 22:27   #39
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Av egoistiske grunner håper jeg innen 1 mai, men redd det ikke blir før til høsten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 22:29   #40
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg håper virkelig at ting kan begynne å komme tilbake til normalen etter påske, men jeg frykter at det ikke blir før uti mai

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no