Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-17, 23:28   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Det eneste jeg klarer å tenke på er den kreolske krydderblandingen Acsa anbefalte. Hva mer?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 23:32   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Til min far kjøpte jeg alltid baconbiter og parmesanost fra Kraft.

Flytende paracet med tyggissmak, til barn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 23:34   #3
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Denne tråden tenkte jeg også på å lage! Jeg lurer nemlig også veldig på hva som er lurt/gøy/smart å handle med seg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 23:35   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Man måste ingenting. :antishopper:

Men OK, det er umulig for meg å reise fra USA uten å ta med noen pakker Jolly Rancher hard candy i kofferten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 23:36   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Jeg har ingenting "må ha med" fra USA. Men jeg fikk med meg en flaske med Rudy's barbeque sauce fra Austin i mars. Den er utrolig god.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 00:03   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Swedish fish og Starburst (originals) er det eneste jeg må ha med hjem fra USA, forutenom klær.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 00:09   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

C-vitamin. 1000 mg i store bokser, shampoo og balsam i 1 liters flasker, DayQuil og NyQuil. Klær, sko og vesker (amerikanske merker).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 00:38   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Nå etter at dollaren gikk i taket synes jeg ikke det er noe spesielt poeng i å handle noe, egentlig.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 00:38   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Syns man får tak i det meste jeg liker i Norge nutildags, heldigvis og dessverre. Jellybeans, peanutbuttercups og sånn. Vi kjøpte morsomme kakemikser, blå gele og sånt. og Karo syrup til baking, men det får man på enkelte innvandrerbutikker her, fant vi ut etterpå.

Det gøyeste var å gå på ulike dollar-stores og outlets, og vi fant en diiiger hobbybutikk som var morsom. Alt er større i Amerika

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 10:56   #10
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Alt er større der ja. Og jeg skal være en hel dag på Mall of America...

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 11:40   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

En hel dag der? Stakkars deg. Jeg syntes det var et utrolig slitsomt sted å være.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 11:43   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

De har gode kakemikser og frostings til kaker.

Jeg hadde nok kjøpt joggesko og klær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 13:08   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Passet ditt...?





Neida. Jeg skjønte at det var kjøpetips, altså. Har ingen av den sorten.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 13:15   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Forkjølelsesmedisin.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 13:48   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Tylenol Cold.

Vitaminer til barna.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 14:21   #16
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Jeg kjøper med meg Baby Ray bbq saus. Den finnes her nå, men en brøkdel av prisen der borte. Krutonger, og diverse dressinger, zip lock bags finnes i alle størrelser, så det må jeg også ha. Krydder, kakepynt og konditor farge. Sikkert flere ting som jeg kommer på etterhvert også.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 15:37   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Er det noen vits nå, med dollarkursen? Vi vurderer en outlet mall i dag, til Nikesko, jeans og sånt, men er veldig usikker på om vi gidder...

Vi hater shopping, da. Men gutta trenger seriøst litt nytt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 16:30   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det noen vits nå, med dollarkursen? Vi vurderer en outlet mall i dag, til Nikesko, jeans og sånt, men er veldig usikker på om vi gidder...

Vi hater shopping, da. Men gutta trenger seriøst litt nytt!

Hvis du kjøper amerikanske merker er det uansett mye rimeligere på outlets. Levis, Nike, Michael Kors og Tommy Hilfiger er alle merker som var superbillig når vi var der for noen år siden, og som fremdeles vil være billig med dagens kurs.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 17:17   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Polyanna, det er uansett rimeligere, men dollarkursen merkes veldig godt. Nå vet hi hvor vi skal dra for å finne steder med ekstra rabatter (som regel steder dit ikke turister drar) og det kan være kjekt å søke etter coupons på butikkene man skal besøke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 18:27   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva MÅ jeg ha med meg hjem fra USA?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det noen vits nå, med dollarkursen? Vi vurderer en outlet mall i dag, til Nikesko, jeans og sånt, men er veldig usikker på om vi gidder...

Vi hater shopping, da. Men gutta trenger seriøst litt nytt!

Ja, det er mye penger å spare hvis dere drar på outlet. Vi har nettopp kommet hjem fra New York og frøkna gikk bananas og handlet en koffert full av Nike, Adidas, Abercrombie osv. til under halv pris fra Norge (inkludert de nye typene trainers). Selv ble jeg helt uvel av hele stedet, folk dro dit med svære kofferter og handlet i et omfang som nesten var kvalmende. Men det var jo veldig billig, type 40-50 dollar for nye Nike og Adidas som lett koster 1400 her hjemme. 80 dollar for 3 par Levis, osv. Vi var på The Mills at Jersey Gardens. Veldig billig, nesten helt uvirkelig billig og mye penger å spare for de som er opptatt av merker vel å merke. :-S

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 16-04-17 kl 18:58.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no