Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 18:39   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg skal ha ny sykkel som primært skal brukes til transport av barnehagebarn og sykling til og fra jobb på asfalt og noe grus. Er det noen sykkelkyndige der ute som kan fortelle meg hva jeg vil ha. Jeg syns det er en jungel der ute...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 00:10   #2
Lissann
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 22
Lissann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Dbs Logic 374. En fantastisk sykkel med skivebrems og godt girsystem. Lett og behagelig å sykkle på.

Lissann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 07:02   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg vet ikke helt om det bør være hybridsykkel til det bruket? Jeg har brukt en helt vanlig asfalt-sykkel til det formålet samt turer i marka i årevis. Hybridsykler er vanligvis litt tyngre og triller ikke like godt, skjønt ikke så ille som off-road-sykler. Ellers har jeg ikke noe tips til sykkel. Min eldgamle DBS Street Track, som har tjent meg godt og lenge, er nok moden for utskiftning snart. Den har hatt så mange reparasjoner at det nok bare er ramma som er original på den.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 07:34   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.888
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Hybridsykler triller vel godt? Er de ikke helt vanlige asfaltsykler, da? Jeg vil i alle fall kalle min scott det. Hard Rocx var det jeg oftest fikk anbefalt da jeg var ute i samme ærend i fjor. (Men kjøpte jeg det? Neeei, da! )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 08:03   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg har hatt hybrid før, og den hadde tykkere og grovere hjul enn en vanlig bysykkel. En del har også demping, noe som også demper fremkommelighet og øker vedlikeholdet. Men det er jo smak og behag.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 08:11   #6
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.061
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Det meste som selges hos kjedebutikkene er bra. En sykkel med lettest vedlikehold vil være en med v-bremser.

Du skal ha en sykkel som passer deg og da må du nesten bare ut og prøve.

Min hybrid veier rundt 11 kg, med baggasjebærer. Kjøpte den i fjor og er strålende fornøyd.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 08:18   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg har fått meg en BMC sport elite terreng sykkel som er glimrende.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 09:18   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.888
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har hatt hybrid før, og den hadde tykkere og grovere hjul enn en vanlig bysykkel.

Hm, da tror jeg ikke jeg ser for meg hva du mener med bysykkel. Min hybrid har i alle fall "finere" hjul enn en sykkel av city/classic-typen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 09:41   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Veldig fornøyd med min Hybrid, Fuji heter den og kjøpt på Birk sport. Dekkene på min er tykkere enn racer og tynnere enn by-sykkel.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 10:03   #10
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg har en Nakamura Nitro Advance, som jeg er veldig fornøyd med:
http://www.nakamura.no/hybrid-296.as...PROD1686&tab=2

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 10:20   #11
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.324
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg har Hard Rocx, er veldig fornøyd med den

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 12:28   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg hadde hybrid før, men har nå byttet til en "bysykkel", som er lettere og har smalere hjul. Forskjellen er merkbar, og jeg er så glad for at jeg byttet. Den nye sykkelen er lettere, raskere, triller bedre på asfalt og jeg klarer mye lengre og brattere bakker enn jeg gjorde med hybriden.

Jeg har en Hard Rocx Cross Machine C3 SL Disc (pris ca. 8000,–)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 17:22   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hm, da tror jeg ikke jeg ser for meg hva du mener med bysykkel. Min hybrid har i alle fall "finere" hjul enn en sykkel av city/classic-typen.

Hvis du med city/classic-type mener sånn damesykkel med netting over hjulene og ferdig påmontert handlekurv, så kan jeg være enig. Jeg mente sånn som Teo viser frem.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 21:20   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg er jo veldig glad i Hard Rocx terrengsykkelen min (som er rimelig sliten etter å ha tjent meg godt i mange år).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 21:38   #15
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Ny hybridsykkel - hva vil jeg ha?

Jeg har Diamant photon 30 som tar meg til og fra jobb daglig . Ganske like spesifikasjoner som theo og jålebeinet . Min fungerer i allefall yppelig til og fra jobb , hjem og i lett terreng . Jeg merker godt forskjell på denne og den gamle vintersykkelen ( MTB Killemanjaro )

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no