Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-20, 09:21   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Lille meg, få se sokkene du strikker på hjul? Høres kult ut.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er med på en strikkalong på Facebook, så i morgen kommer det ny oppskrift på et par sokker. Jeg synes det er gøy å strikke sammen med andre, men jeg har nå VELDIG mange par med hjemmestrikka ullsokker.

Og så har jeg kjøpt en bok med votteoppskrifter, så det blir nok votter som julepresanger i år. (Både min mor, min far og begge deres respektive er klare på at de ønsker seg strikkeprodukter fra meg.)

Det skjønner jeg godt, for sokkene jeg fikk er nydelige!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg holdt på å kjede meg ihjel av teppe og vesker så jeg startet på nok en genser til jentungen.



https://dalegarn.no/oppskrift/dg415-...-loshals-brun/

Så fin den var. Den må jeg lagre.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har ikke klart å strikke på lenge, og begynte på Caramel Sweater fra Petite Knit, ble sint, og strikker nå Louisiana Sweater for å varme opp litt (også fra Petite Knit).

Burde jo egentlig ha strikka vest for jeg hater ermene.

Hehe, min bohuslän-kofte ble vest.

Jeg er snart ferdig med isladsgenser til Hiawata. Denne, men med lys natur/beige bunnfarge, og rød/rust/oransj mønster, valgt av ham selv. Den har ligget brakk noen måneder nå, men nå må jeg få den ferdig.

https://www.garnmani.no/produkt/31-13-jon/

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-10-20, 12:25   #62
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er så og si ferdig med festdrakten, bare litt småtteri med montering igjen.

Nå strikker jeg på et par sokker fra klassiker-katalogen til Sandnes. Julegave til niese.

Det som er på vent er et par sokker til, til niesens lillesøster og et par votter til nevøen min og så en genser til broren min som har bursdag på nyåret.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 20-10-20, 12:48   #63
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg gadd ikke dra med meg kofta på høstferie, så tok en liten pause og har strikket ullsokker til meg selv, nå er jeg tilbake på kofta. Har maskinsydd stolper og holder på med forkantene. Ikke mye igjen nå.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 24-10-20, 00:58   #64
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hva jeg har på pinnene nå?
- Tusseladden polar
- Garntopia flettejakke
- sokker til mannen

(Ufoer: Trondheimsvotter, selbuvotter, oslohue, genser til mellomste +++)

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 24-10-20, 01:43   #65
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

April cardiganen mangler bare kant rundt hals og front. Siden det ikke var noe jeg gadd å bruke fredag på, har jeg nå en Terrazzo sweater på pinnene. Og garn til en Sunday cardigan nr 2 på vent.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 24-10-20, 01:58   #66
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Årets overdel for meg er ullgenserene til Jenny Skavland (Pierre Robert), så har jeg strikket meg 2 vester:

Naturhvit

Wow, den hvite vesten var fin. Hvor er mønsteret fra?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå  
Gammel 24-10-20, 15:19   #67
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Septembergenser til niese. Og for å forberede meg på patentstrikk har jeg håndklestrikk som er ekstrastrikking når jeg er på besøk/på tur osv.
Ved siden av det har jeg et par pledd jeg holder på med, en driftwoodgenser som jeg har fått rekt opp og må starte på påny, et adventskjerf fra Bittami som er fem år gammelt tror jeg, samt noen lester...

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 24-10-20, 17:16   #68
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn;

(Ufoer: Trondheimsvotter, selbuvotter, oslohue, genser til mellomste +++)

.

Ufo?

Jeg holder på med Selbusokker.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 24-10-20, 17:24   #69
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

.

Ufo?

Jeg holder på med Selbusokker.

Uferdige oppgaver/uferdige objekt.

Jeg skal strikke ferdig denne i dag:
6E626509-FEF3-42C2-AA2D-1A958973B416.jpg

007 er ikke aktiv  
Gammel 24-10-20, 22:02   #70
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

UFO er ikke det UFerdige Objekter?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 24-10-20, 22:10   #71
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker kosegenser fra Rauma til frøkna. https://www.raumagarn.no/oppskrifter/332-1-vargenser-1

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 25-10-20, 02:26   #72
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

UFO er ikke det UFerdige Objekter?

Jepp. Prosjekter som ligger i posen sin og venter på å bli ferdig, men som det tar svært lang tid å få ferdig for det er så mye annet morsomt å strikke...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 25-10-20, 15:00   #73
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder på med siste innspurt på en kort jakke til meg selv, og har mottatt garnpakke på en genser til storesøster.

Vært litt strikketørke pga sykdommen min her i det siste, så det går trått. Mye mønster på ermene på jakken min, og det krever et våkent hode. Noe ikke mitt har vært den siste tiden. Men det kommer seg, så da blir det vel!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 20:30   #74
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå strikker jeg Sweater no 9. Har akkurat blitt ferdig med en grå Sunday Sweater.

Lurte på å strikke luer i gaver til noen tanter og onkler, noen tips til en lue som kan passe? Må være enkel å strikke!

Isa er ikke aktiv  
Gammel 30-10-20, 07:45   #75
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Nå strikker jeg Sweater no 9. Har akkurat blitt ferdig med en grå Sunday Sweater.

Lurte på å strikke luer i gaver til noen tanter og onkler, noen tips til en lue som kan passe? Må være enkel å strikke!

Oslolua er enkel og fin.

Jeg har så lyst å strikke Zip Sweater fra Petite Knit, men den er så tykk! Vet at den hadde blitt minimalt brukt i den tykkelsen. Strikket Sunday cardigan i en tynnere versjon, Arwetta og Tilia, men til og med den ble i tykkeste laget. Grensa ser ut til å ligge på pinner 3.5.

Nå går det i sokker som skal bli julegaver. Foreløpig i fanamønster, så skifter jeg når jeg er lei.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 30-10-20, 10:40   #76
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Konglelua er lett å strikke, men ser vanskelig ut. Vinn-vinn



Jeg holder på med votter til min hestegale niese

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 30-10-20, 10:45   #77
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker denne:
A0FBC89E-50B5-464B-99A0-1E35755FFAD0.jpeg

007 er ikke aktiv  
Gammel 30-10-20, 11:23   #78
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så nydelig, 007!

Nå er det ingen småttiser som trenger en sånn hos meg akkurat nå, men jeg skal ta vare på tanken. Snuppa har nordlandsbundad, og det er kanskje lov til å håpe på noen brukere av en sånn bunad om 15 års tid? (Men i så fall må jeg strikke den i blå.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 30-10-20, 11:31   #79
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Så nydelig, 007!

Nå er det ingen småttiser som trenger en sånn hos meg akkurat nå, men jeg skal ta vare på tanken. Snuppa har nordlandsbundad, og det er kanskje lov til å håpe på noen brukere av en sånn bunad om 15 års tid? (Men i så fall må jeg strikke den i blå.)

Jeg strikker til grandniesen min, og mammaen til knøttet har grønn nordlandsbunad. Det er litt rare størrelser, enten 3-6 mnd eller 6-9 mnd. Knøttet er 7 mnd på 17.mai, men hun var kun 2600 gr da hun ble født, så jeg velger 3-6 og så legger jeg til noen cm på skjørt og over ryggen.

007 er ikke aktiv  
Gammel 30-10-20, 11:34   #80
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har fått hangup på Petiteknit, og er nettopp ferdig med Louisiana Sweater (og har brukt den siden den kom av pinnene!), er snart ferdig med halsen på Caramel Sweater ( ) og holder femåringen fornøyd med å ha en Bamse Sweater på pinnene også.

Lurer på om jeg må lære meg å strikke sokker. Ungene ønsker seg hjemmestrikkede sokker til jul.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no