Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-10, 09:59   #941
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mangler bare blomster og hette så er alliumkåpa klar.

Den er så skitlekker altså, den kåpa. Men jeg vet ikke helt om jeg skal sette den i kø eller ikke - køen min på Ravelry er liksom lang nok fra før. Akkurat nå holder jeg på med Seascape Stole, et par vanter, et skjerf (vist tidligere) og en offwhite veske som skal toves og stasjes. Ja, og en dekkebrikke som også skal toves. Ingen manko på strikkeprosjekter...

Seascape Stole - bilde tatt i skyggen, så det ble en smule blått i tonene.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 04-06-10, 10:00   #942
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Malama strikker du det sånn "øke halvparten og felle halvparten"?
Lykke til med resten i allefall. Det er litt kjedelig og jeg strikket bare med 150 gram garn nå. Holdt på en mnd og syns jeg strikket hele tiden!

Jupp, jeg strikker sånn øke først og felle siden ja. Var vel oppe i over 220 masker på det meste, bruker antakelig totalt litt i underkant av 200 gram, jeg ga meg før jeg hadde brukt opp alt rett og slett fordi det var over en meter langs kantene, og altså stort nok. Det var ikke mye garn igjen da altså, men litt mer enn sånn "bruk opp nesten hele første nøste" som det pleier være når jeg gir meg. Det var inspirerende å bytte farge (halve er mørkelilla, halve er lyselilla, skal se om jeg får tatt bilde i kveld) og begynne å felle. Det er på et vis litt kjedelig ja, men samtidig liker jeg det. Føler dog likevel at jeg tror jeg skal ta fatt på noe annet enn et teppe etter dette... Det er det 4 teppet (pluss det ene til min sønn i 2008 da) jeg har strikket siden i høst, så det blir litt ensformig. Men det passer fint til å strikke når man egentlig gjør noe annet, for man slipper å tenke da!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 04-06-10, 10:09   #943
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker en tunika til meg selv. Kan ikke huske sist jeg strikket noe jeg skal bruke selv, så jeg gleder meg til resultatet.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 04-06-10, 10:52   #944
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Oj 4 sånne ja det står det respekt av! jeg strikket ett nå i 100x100 cm, og så sydde jeg det sammen så det ble en bolero til meg selv! Det ser litt "teppe slengt over skuldrene" ut, men det er jo det det er Nå vil jeg strikke meg en til men da med et eller annet mønster og da må jeg få aktiv opplæring, jeg kan bare lage hullrad og ribbestrikk.
Mye bedre og øke og felle synes jeg og, å legge opp hundretusen masker er grusomt kjedelig.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 04-06-10, 12:45   #945
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker også Andrea`s shawl, som Saint,
bare i et helt annet garn (mellomtykk alpakka som mannen kjøpte til meg i New Orleans):

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 04-06-10, 12:51   #946
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Appelsin, det så helt nydelig ut. Skjønne farger!

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 04-06-10, 12:53   #947
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Appelsin, det så helt nydelig ut. Skjønne farger!

Takk. Ja, kan du skjønne at mannen var så flink til å kjøpe garn helt på egenhånd?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 04-06-10, 13:03   #948
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Oj 4 sånne ja det står det respekt av! jeg strikket ett nå i 100x100 cm, og så sydde jeg det sammen så det ble en bolero til meg selv! Det ser litt "teppe slengt over skuldrene" ut, men det er jo det det er Nå vil jeg strikke meg en til men da med et eller annet mønster og da må jeg få aktiv opplæring, jeg kan bare lage hullrad og ribbestrikk.
Mye bedre og øke og felle synes jeg og, å legge opp hundretusen masker er grusomt kjedelig.

Jepp, det første strikket jeg på den andre måten, al opp 180 masker eller noe sånn... dørgkjedelig. Øke og felle er bedre!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 08-06-10, 22:39   #949
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med nummer en av fem av denne luen. Skal bli avskjedsgave til de ansatte i barnehagen til guttungen når han slutter. De skal få hver sin farge så de ikke blander sammen

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 08-06-10, 23:22   #950
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Lilla babyteppe er ferdig. Satser på å ta bilder i morgen.

Så svaret er altså egentlig at jeg ikke har noe strikketøy for tiden...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 09-06-10 kl 08:36.
Malama er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 06:58   #951
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker grønn kortbukse i ull til poden. Tenkte den kunne gå ned til knærne omtrent, slik at den kan brukes på litt kjølige dager tidlig høst og vår uten å bli for varm.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 14:42   #952
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker vaskekluter i patentstrikk. Holder på med et digert uteteppe i bomull til meg selv i bølgestrikk,men må ha noe smått på pinnene innimellom.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 15:08   #953
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg strikker vaskekluter i patentstrikk. Holder på med et digert uteteppe i bomull til meg selv i bølgestrikk,men må ha noe smått på pinnene innimellom.

Patentstrikk, hva er det? når man vrir masken?

Pelen er aktiv nå  
Gammel 09-06-10, 15:11   #954
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Patentstrikk, hva er det? når man vrir masken?

Nå fant jeg det ut selv gjennom å søke på you tube på Brioche stitch. Er det denne måten du gjør det på?


(Kilde: youtube.com)


Bruker du bomullsgarn til vaskekluter? Hvor tykt og hvilke pinner?

Pelen er aktiv nå  
Gammel 09-06-10, 22:13   #955
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå fant jeg det ut selv gjennom å søke på you tube på Brioche stitch. Er det denne måten du gjør det på?



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)


Bruker du bomullsgarn til vaskekluter? Hvor tykt og hvilke pinner?

Det er patentstrikk hun gjør der ja, helpatent ser det ut til. Jeg bruker 100% bomullsgarn, Mandarin naturell er supert, 22 masker til 10 cm. Pinne 3,5

Anbefalt pinnestørrelse 3,5,men jeg ville gått for 4 til vaskekluter. Har laget en på 4,5 nå og den ble akkurat litt for løs. Bruker rundpinner.
Det går litt mer garn til patentstrikk enn til vanlig rettstikking, men det gir bedre oppsugingsevne. Til en standard vaskeklut legger du opp 40 masker.
Du må alltid ha et antall masker som kan deles på 2 til patentstrikk.

Grønn mandarin strikket på 3,5


Gul mandarin på 4,5

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 22:18   #956
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ikke så lett å se selve mønsteret i strikken på bildene av en og en, her synes det bedre

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 22:20   #957
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

No strikker eg sokkar til meg sjølv til ein foranding, og så prøver eg å hekla ein bikinitopp. Er veldig spent på resultatet, spesielt siden eg ikkje akkurat har eit lite frontparti. Men planen er å bruka den under andre topper på veg heim frå stranda når favoritten er våt. Så får me sjå....

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv  
Gammel 10-06-10, 21:08   #958
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så mye lekkert Har mye jeg har begynt på men ikke gjort ferdig. Har startet med å få ferdig alt jeg har startet på nå, er bare litt igjen på alt.

Butterfly er ikke aktiv  
Gammel 10-06-10, 22:23   #959
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Bilder av det lilla strikketeppet.

Og jeg er altså offisielt uten strikketøy igjen. Må snart lære å begynne å tenke på det FØR jeg er ferdig, eller gjerne ha flere prosjekter samtidig, så jeg ikke går tom...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 11-06-10, 17:55   #960
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Her er kjolegenseren jeg fortalte om tidligere i tråden, straks ferdig med bolen:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 003.jpg (36,0 KB, 346 visninger)
__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no