Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2012

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-12, 21:48   #41
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Ellers har jeg knapt lest en bok på flere år. Men har tenkt å følge med litt i år.
Innledet med Jan Wiese: Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede.

Åh, likte du? Det er en av mine favorittbøker. Fikk lyst til å lese den om igjen.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 21:54   #42
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Jeg fortsetter for tredje året på rad å skrive ned bøker som jeg leser gjennom ett år:
1.Orhan Pamuk: Det tause huset
2. Heidi Linde: Nu, javlar
3. Dennis L Smith: Miraklene i Santo Fico
4: Jørn Lier Holst: Vinterstengt
5. Lars Kepler: Hypnotisøren
6. Cecilie Enger: Kammerpiken
7. Jan Mehlum: Straffen
8. Terje Melaas: Improvisasjonsblikk i barnehagen - støtte til lekende samspill
9. Mats Strandberg/Sara B. Elfgren: Sirkelen
10. Henning Mankell: Minnet om en skitten engel
11. S.J. Watson:Før jeg sovner
12: Roald Dahl: Heksene


Sist redigert av astrid_d : 08-04-12 kl 23:13.
astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:21   #43
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Jeg har ikke oversikten over hva jeg har lest hvert år. Men får prøve å henge med på denne for 2012.
Må man ha et mål også? Jeg leser i perioder mye. Det siste året har jeg lest veldig mye, men jeg aner ikke hvor mange bøker det ble. Så tror ikke jeg kan sette meg noe mål der..

JANUAR
1. Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant -Jonas Jonasson.
Grei bok, men ikke så morsom som alle sa.. Jeg var ikke videre imponert over alle skrivefeilene heller.


Sist redigert av Husfruen : 08-01-12 kl 16:28.
Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:34   #44
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Grei bok, men ikke så morsom som alle sa.. Jeg var ikke videre imponert over alle skrivefeilene heller.

Var det i den svenske boka skrivefeilene var, eller i den norske oversettelsen?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:48   #45
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Var det i den svenske boka skrivefeilene var, eller i den norske oversettelsen?

Norske oversettelsen..
Det mangler små ord som "at" o.l. Noen ord står dobbelt.. flere ord mangler siste bokstav.. Dårlig!

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:17   #46
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Hittil lest i år:

januar

1. Darkfever - Karen Marie Moning - lettlest fantasyserie.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:20   #47
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Endelig kan jeg også hive meg med her.

1. Camilla Läckberg - Ulykkesfuglen. Lettlest krim, og den 4 boken i rekken av bøker om Erica Falk og livet i Fjällbacka.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:23   #48
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg fatter ikke hvordan dere klarer å lese så mye. Jeg leser hver dag, men stort sett i transportetapper (når jeg ikke kan sove) og litt på senga. Men jeg klarer likevel maks. noen og tjue bøker i året.

Det kommer jo litt an på hva man leser også, da. Noen skriver jo også opp barnebøker som leses for barna, mens du jo har vært igjennom noen enormt lange bøker de siste åra, så vidt jeg husker. Jeg er feig og orker ikke slike seigpininger (med mindre forfatteren heter Karl Ove, selvsagt. )

For min del har lesingen fått seg en liten knekk det siste halvåret, noe som også skyldes at jeg leser jobbpapirer på toget i stedet for skjønnlitteratur. Trening har også vært prioritert høyere. Det blir en stund til jeg kan melde meg med årets første bok, ettersom jeg holder på med Knausgårds sjette bind.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:33   #49
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

2011 var antagelig mitt livs dårligste leseår, så jeg tror nesten jeg har overgått 2011 allerede nå i 2012.
1. Bok nr 1 i Den gamle antikvitetsbutikken av Dickens, skal låne nr 2 på biblioteket i morgen. Likte godt språket og følelsen i boka!
2. Saras nøkkel av Tatiana de Romaney - utrolig bra bok! Begynner i 1942, andre verdenskrig i Frankrike. Anbefales!!
3. Marions slør av Roy Jacobsen, norsk krim, men ikke på sitt beste. En bok jeg kan gi videre uten noen gang å ønske den i bokhylla!
4.Harens år av Arto Paasilinna, begynte bra, men korte bøker er ikke noe for meg, jeg trenger info og her flyter en bare oppå.

__________________
Jente -96, gutt -04

Sist redigert av turi : 08-01-12 kl 11:35. Årsak: Fikk ikke helt til..
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 16:30   #50
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

JANUAR
1. Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant -Jonas Jonasson.
Grei bok, men ikke så morsom som alle sa.. Jeg var ikke videre imponert over alle skrivefeilene heller.
2. Sirile gentlemen søkes -Karin Brunk Holmqvist
Veldig koselig bok! Likte denne også

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:57   #51
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Reserverer plass

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:46   #52
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Jeg fatter heller ikke hvordan dere får lest så mye. Jeg leser kun på senga og leser alt fra etpar sider til noen kaptiler og sovner... neste kveld må jeg bla tilbake for jeg husker ikke at jeg har lest til der jeg er..
Jeg har som mål å få lest 5 bøker i år.

1. Noen kjenner mitt navn av Lawrence Hill. Utrolig flott. Kunne ønske at den aldri tok slutt.
2. Her blir det krim, Nøkkelvitnet av Jørn Lier Horst..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:22   #53
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar:
Bram Stoker: Dracula. Lest på norsk i en særdeles dårlig språkvasket norsk oversettelse. Med unntak av små blaff av litt action, var denne boka kjedelig fra a til å. Jeg klarer ikke helt å se klassikermaterialet i den.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:24   #54
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar
1. Elin Hilderbrand - Sommerøya.
2. Margaret Atwood - Alias Grace.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 07:47   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

1. Ulovlig norsk av Maria Amelie

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 08:44   #56
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar:
1. Siri Østli: Det søte liv. Norsk "feelgood"-roman. Ikke bra. Leste den forrige av henne, og likte den forsåvidt. Denne var ikke bra. Men fullførte likevel.
2. Camilla Läckberg: Snøstorm og mandelduft. Kortroman, "lukket rom"-mysterium. Litt lettvint, synes jeg.
3. Gudny I. Hagen: Storm og Jentungen. Julelektyre som ble ferdiglest nå. Datteren liker denne godt, så den har vi lest flere ganger.
4. Kathy Helidoniotis: Hestegal ferie. Jepp. Bok nr. 2 for den hestegale datteren unnagjort. Heldigvis er det bare 6 bøker i serien. Greit nok om hester, men dårlig oversatt og ikke minst veeeeeldig dårlig korrekturlest. Bla. har den samme hesten byttet navn fra bok 1 til bok 2.... Way to go, Cappelen Damm.
5. Jonas Jonasson: Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant. Jeg likte denne veldig godt, humret og koste meg gjennom hele. For meg ble dette en veldig god leseropplevelse. I motsetning til noen over her, ble jeg ikke veldig forstyrret av manglende ord eller bokstaver histen og her.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 09:01   #57
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar
1. Bokhandleren i Kabul. Åsne Seierstad
2. Enslige utsikter, dikt. Kolbein Falkeid
3. Gulldronning, perledronning. Margaret Skjelbred

Begynt på Juleskrinet av Richard Paul Evans

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 10:51   #58
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar
1. Elin Hilderbrand - Sommerøya.
2. Margaret Atwood - Alias Grace.
3. Helga Flatland - Alle vil hjem. Ingen vil tilbake.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:09   #59
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

2011 var antagelig mitt livs dårligste leseår, så jeg tror nesten jeg har overgått 2011 allerede nå i 2012.
1. Bok nr 1 i Den gamle antikvitetsbutikken av Dickens, skal låne nr 2 på biblioteket i morgen. Likte godt språket og følelsen i boka!
2. Saras nøkkel av Tatiana de Romaney - utrolig bra bok! Begynner i 1942, andre verdenskrig i Frankrike. Anbefales!!
3. Marions slør av Roy Jacobsen, norsk krim, men ikke på sitt beste. En bok jeg kan gi videre uten noen gang å ønske den i bokhylla!
4.Harens år av Arto Paasilinna, begynte bra, men korte bøker er ikke noe for meg, jeg trenger info og her flyter en bare oppå.
5. Sannheten om Sonia av Elizabeth George, ikke den beste boken hennes jeg har lest, endte vel ut sånn midt på tre. Litt skuffet.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:32   #60
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Det ble 35 bøker i fjor, fornøyd med det


1. Slakteren - Øystein Wik. Bra krimbok

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no