Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmen Sjel/Soul

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-20, 20:40   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Jeg elsket den Jazzen var null problem, og kledde filmen godt. Som flere nevner var den egentlig ikke en spesielt fremtredende del av filmen. Den er i samme leia som de mer voksne og sentimentale filmene til Pixar, som Wall-E, Up og til dels også Innsiden Ut, men jeg synes balansen var bedre i denne enn f.eks. Up. Jeg lo masse, men noterte meg at Izzi-mannen og Minsten på 8 ikke lo på langt nær så mye som meg. Minsten synes den var litt kjedelig, og det har jeg aldri opplevd at han har sagt om Pixar-filmer før. Men han koste deg også altså. Det var ikke snakk om å ikke se den ferdig f.eks.

Jeg liker dybden og kompleksiteten i historiene til Pixar. Jeg hadde lave forventninger til denne, kanskje fordi det er den første Pixar-filmen Poden (16) og Eldste (18) ikke har ønsket å se. Det må jeg rett og slett fikse opp i, for jeg tror definitivt at de vil like den.

Soul havner ikke på min Pixar topp 5 liste (det skal nesten et mirakel til å karre seg inn på den), men den var aldeles nydelig på alle måter

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 21:04   #22
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Likte den godt, får deg til å tenke.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-20, 00:21   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Eg likte den. Åtteåringen og. Vi fekk ein fin samtale etterpå og begge likte musikken.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-20, 01:58   #24
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Så den sammen med de tre yngste (11, 11 og snart 13), og de syntes den var ok. Jeg synes den var ujevn.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-20, 12:02   #25
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

13-åringen og jeg likte den veldig godt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-20, 12:16   #26
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Her likte alle filmen fra sønnen på 8 via datteren på straks 12. Vi fikk en ganske fin prat etter filmen og, om at det å drømme er bra, men ikke så til de grader at det gjør deg blind for andre muligheter.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-20, 12:20   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Jeg synes den var helt nydelig! Leste HI før jeg så den og var ganske lunken da, men familien hadde avtalt å se den, så... Er veldig glad for at jeg så den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-21, 11:55   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Så den med familien i går, og jeg ikte den også veldig godt! Men jeg elsker jazz da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 23:39   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg elsket den Jazzen var null problem, og kledde filmen godt. Som flere nevner var den egentlig ikke en spesielt fremtredende del av filmen. Den er i samme leia som de mer voksne og sentimentale filmene til Pixar, som Wall-E, Up og til dels også Innsiden Ut, men jeg synes balansen var bedre i denne enn f.eks. Up. Jeg lo masse, men noterte meg at Izzi-mannen og Minsten på 8 ikke lo på langt nær så mye som meg. Minsten synes den var litt kjedelig, og det har jeg aldri opplevd at han har sagt om Pixar-filmer før. Men han koste deg også altså. Det var ikke snakk om å ikke se den ferdig f.eks.

Jeg liker dybden og kompleksiteten i historiene til Pixar. Jeg hadde lave forventninger til denne, kanskje fordi det er den første Pixar-filmen Poden (16) og Eldste (18) ikke har ønsket å se. Det må jeg rett og slett fikse opp i, for jeg tror definitivt at de vil like den.

Soul havner ikke på min Pixar topp 5 liste (det skal nesten et mirakel til å karre seg inn på den), men den var aldeles nydelig på alle måter

Jeg kan melde om at Minsten nå anser det som en av de aller beste Pixar-filmene, og setter den på jevnlig Han fortalte meg også i dag, da vi så den igjen, at han synes den er veldig morsom. Fascinerende at en ganske så voksen film griper et lite barn på den måten synes jeg, for det er virkelig en av de mest voksne Pixar-filmene. Men som sagt liker jeg balansen i den, og at de har fått det til langt bedre enn i f.eks. Up. De er virkelig særs dyktige på multi-layered stories

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:33   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Jeg så den i går, og elsket den. Synes den er både rørende og morsom. Det var veldig mye gjenkjennbart. Fikk den anbefalt av psykologen faktisk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:36   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg kan melde om at Minsten nå anser det som en av de aller beste Pixar-filmene, og setter den på jevnlig Han fortalte meg også i dag, da vi så den igjen, at han synes den er veldig morsom. Fascinerende at en ganske så voksen film griper et lite barn på den måten synes jeg, for det er virkelig en av de mest voksne Pixar-filmene. Men som sagt liker jeg balansen i den, og at de har fått det til langt bedre enn i f.eks. Up. De er virkelig særs dyktige på multi-layered stories

Kan jeg få spørre om hvilke filmer som er på topp 5 listen da?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:57   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kan jeg få spørre om hvilke filmer som er på topp 5 listen da?

For meg så er det Toy Story 1 og 2, Finding Nemo, The Incredibles, Inside Out og Monsters Inc. Ok, det er Top 6

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 20:08   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmen Sjel/Soul

Et par der jeg ikke har sett.
For meg må det bli Wall-e, Up, Sjel, Monsters Inc og Brave i tilfeldig valgt rekkefølge tror jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no