Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Organisere oppskrifter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 19:52   #21
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.867
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Lagrer bokmerker i Delicious. Der kan jeg tagge med feks oppskrifter, kylling, dessert, laks etc for å lettere finne tilbake til de senere.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:02   #22
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Bruker ringpermer til matoppskrifter.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:04   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Jeg har også kokeboks.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:30   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Jeg vil ha kokeboks innser jeg. Staples i morgen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:37   #25
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Lagrer bokmerker i Delicious. Der kan jeg tagge med feks oppskrifter, kylling, dessert, laks etc for å lettere finne tilbake til de senere.

Veldig kjekt, bortsett fra at man da er avhengig av at oppskriftene ikke flyttes eller fjernes fra websiden. Nedleggelse av BBC Good Food sin hjemmeside eller noe sånn er min store skrekk, da må jeg bygge opp oppskriftsbasen min på nytt . Derav tanken om å laste ned og lagre ting lokalt, men så var det å ha tid da...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:10   #26
Oslo_fan
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 10
Oslo_fan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Jeg tror at om man kanskje skulle starte et nettsted for å lagre sine oppskrifter på. Noen ganger så blander du
sammen noe som blir veldig bra, av matrestene i kjøleskapet. men så glemmer du hva hadde i!
Kanskje kunde hete matrester.no

Oslo_fan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 16:38   #27
Goller
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1
Goller har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Hei, jeg har opprettet en webside der dere kan lagre og dele oppskrifter med hverandre ^_^ forhindrer rot i kokebøker og filer på pc, her kan man søke etter retten man vil ha tak i.
http://www.it-stud.hiof.no/~stianfj/matfjas/
Den er ikke 100% funksjonell enda men den fungerer til det den trengs til ^_^

Goller er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 16:52   #28
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Jeg bruker Google, men har store planer om å få meg et annet system. Spørs om starten blir mapper på macen, også blir det bok eller perm eller lignende etterhvert. Jeg har noen oppskrifter i filofaxen min. (Har en a5 filofax som jeg bruker til alt)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 16:56   #29
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Organisere oppskrifter

Har skrivebok hvor jeg skriver inn de oppskriftene jeg bruker mye. Ellers er det google og kokebøker jeg leiter i når jeg vil ha noe nytt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no