Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 19:42   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Vi har vært på kino i dag og sett Croods. Den har 7 årsgrense, noe som vil si at 4 åringer får lov til å se filmen med foresatte. Før filmen vises den trailer for Jack the Giant Slayer. Den har 11 årsgrense og scenene som vises på traileren er ganske skumle. Det var en haug med jenter som var i bursdag på raden foran oss og noen av de ble redde (tipper de var rundt 8 år).

Er det lov å vise trailere for filmer som har høyere aldersgrense enn den filmen man skal se?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:46   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Jeg trodde ikke det var lov? Men vet ikke sikkert altså.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:48   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Jeg trodde heller ikke det, men har selv opplevd det. Tankeløst.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 20:27   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Det vanlige er jo at traileren er klippet slik at den er godkjent for alle. Men jeg synes det er en uting likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 20:32   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Usjda.
Yngstemann skal på kino med AKS på mandag og de skal se denne Croods. Håper de ikke viser trailere på annet enn 7års grense...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 20:48   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Husker for mange år siden at jentungen ble skremt av løven i Madagaskar, og neste gang vi skulle på kino og se en snill barnefilm, lovet jeg henne at det ikke var løver i den filmen. Men jeg hadde ikke tatt høyde for en trailer av Løvenes Konge, og de viste selvsagt scenen der Aslan kaster seg mot skjermen med et digert gap...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 21:18   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Jeg har tenkt at det ikke var lov. Men sist vi var på kino var det forfilm for den nye "Trollmannen fra Oz". Knerten (5 år) ble supergiret og ville gjerne se den, men det viser seg at den har 11-årsgrense.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 21:25   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men sist vi var på kino var det forfilm for den nye "Trollmannen fra Oz". Knerten (5 år) ble supergiret og ville gjerne se den, men det viser seg at den har 11-årsgrense.

Det er så kjipt. Vi skulle se den i helgen, jeg var sikker på at det var 7 år. Minsten har kjempelyst å se den, og han er det motsatte av engstelig når det gjelder filmer, så det hadde gått helt fint. Men vi får heller se Croods, og vente til Trollmannen fra Oz kommer på dvd.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 21:26   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men jeg hadde ikke tatt høyde for en trailer av Løvenes Konge, og de viste selvsagt scenen der Aslan kaster seg mot skjermen med et digert gap...



Da tror jeg jeg hadde blitt litt skremt også Aslan er i Narnia, mens Mufasa, Simba og Scar er i Løvenens Konge

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 21:27   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Haha, ja, det var Narnia. Hehe. Jeg sa feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 21:42   #11
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Jeg synes godt man kan gi en tilbakemelding til kinoen når man opplever sånt, jeg. En gang vi skulle se en barnefilm, var det reklame for paintball eller noe sånne "megazone"-greier før filmen. Det var skyting "gjennom lerretet" og ganske barske virkemidler. Det var ikke noe OK for det barnet jeg hadde med. Jeg sendte en epost til kinoen etterpå og fikk et veldig greit svar.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:00   #12
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kino: Trailer for film med høyere aldersgrense enn filmen man er på

Filmtrailere er klippet slik at de blir godkjent for alle aldersgrenser (evt. for den aldergrensen til filmen de vises i forbindelse med), men det betyr ikke alltid at innholdet passer likevel, dessverre.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no