Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sanger på hjernen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 22:42   #1
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Kul

Sanger på hjernen

som du ikke for ditt bare liv klarer å plassere.
Sanger du har sunget to strofer eller et refreng av i årevis, kanskje et halvt liv, uten å vite hvor du har hørt låta, hva den heter eller hvem som har den.
Kjenner dere til fenomenet?

Skilpadda, Allium og Dragen har nettopp hjulpet meg med å stede til hvile et slikt spøkelse, "Peta inn en pinne i brasan".

Et annet hjernevirus var "Kjære Kristine".

"Kjære Kristine, min beste venninne, ikke gråt, ingen skylder på deg
Og når han kommer, gi ham denne ringen og si at jeg har dratt min vei."

Jeg hørte den på radio første gang som fireåring omtrent, lærte meg refrenget på nulltid og hørte den siden ikke igjen.
I 20 år - dette var før Google - gnol jeg på refrenget i tide og utide og pøvde å komme på hvem det var som hadde den.
Jeg og noen venninner landet på at det hørtes veldig Inger Lise Rypdalsk ut, og da vi fant ut at originalen var tysk ( Liebe Kristine) fikk vi det fint til å stemme med Treff-platene fra 70-tallet.

I ettertid har jeg oppdaget to ting:
1: Jeg hadde nesten hele refrenget på stell, jeg hadde bare byttet om de to siste linjene.
Teksten er egentlig "Og når han kommer, si at jeg har dratt min vei og gi ham denne ringen fra meg".
(Men det var likevel imponerende godt husket av en fireåring - og at den har sittet spikret i alle disse årene ... )

2: Det var Hanne Krogh som hadde den.

En annen, som jeg fremdeles sliter med, er

"Down down down down
we seem to vanish, we go down down down
There's nothing anymore"


Og

"And he's just an ordinary guy
like you and I
And she's knocking with her hand at his heart ..."


Disse to siste låtene har jeg sunget til alle som kan tenkes å vite i omtrent 20 år, og finner det ikke.

Hva med dere?
Har dere også slike musikalske plageånder, eller er det jeg som er over gjennomsnittet nerdete på slike ting?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 06-01-10 kl 23:39.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:32   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Av en eller annen grunn er "Kom mai du skjønne milde" en sang som stadig hjemsøker meg; i tide og utide ...sikker på 20. året eller noe nå!! :shock:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:37   #3
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Ja, du vet jo min mystiske plageånd "I saw the tears in your blue eyes... "
Vi har egentlig dratt dem opp ganske mange ganger, alle disse, uten at noen noensinne har klart å identifisere dem.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:38   #4
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Ja, du vet jo min mystiske plageånd "I saw the tears in your blue eyes... "
Vi har egentlig dratt dem opp ganske mange ganger, alle disse, uten at noen noensinne har klart å identifisere dem.


Det er jammen sant!
Gjerne etter altfor mange glass rødvin ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:43   #5
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Ja, du sier noe der. På tide med noen tømte flasker igjen, egentlig.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:43   #6
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Og en venn av meg klarte å ødelegge en hel sommer med ett eneste spørsmål:
"Du, Enhjørning, du som har peiling på sånne åttitallsgreier: Hvem er det som har den låta med "O-o-o-a-o-a-o-aaa-oooo-a, o-o-o-a-o-a-o-aaaa-oooo-a!!!"


Det var selvfølgelig Baltimoras "Tarzan Boy".
Fant jeg ut i august, etter å ha gaulet meg gjennom sommeren siden juni.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:45   #7
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Ja, du sier noe der. På tide med noen tømte flasker igjen, egentlig.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 00:16   #8
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Straffen for å lese slike tråder enda jeg vet at jeg ikke skal, er at jeg har gått og sunget på "Kjære Kristine" i hele dag.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 00:46   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger på hjernen



Jeg har for tiden en tendens til å ha "Threeeeeee - is the magic number!" på hjernen, men det er av åpenbare årsaker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 00:52   #10
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Åh, jaaa!

"All of my life, I have been waiting........" Det er Carpenters som syng den. Den er på "Carpenters-filmen", men ikkje har eg filmen, og ikkje finn eg songen på nokon cd. Den er så fiiiin! :nostalgi:

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 00:54   #11
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Åh, jaaa!

"All of my life, I have been waiting........" Det er Carpenters som syng den. Den er på "Carpenters-filmen", men ikkje har eg filmen, og ikkje finn eg songen på nokon cd. Den er så fiiiin! :nostalgi:

OG i det eg posta, slo det meg at eg, mitt brødnek, ikkje har sjekka youtube!

Der var den sjølvsagt! Er det mulig å vere så treg?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 01:00   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Det verste tilfellet jeg har hatt var sommeren 1985, og jeg hadde sommerjobb i en jordbæråker. En heller varm sommerdag, med sola bakende på ryggen og en endeløs rekke med jordbær foran meg, lå jeg og gaulet "I'm just a gigolo, and everywhere I go, people know the part I'm playing..." - og problemet var da videre at jeg ikke husket mer av teksten der og da, så det som satte seg virkelig fast var:

'Cause I aint got nobody
nobody nobody cares for me
I'm so sad and lonely
sad and lonely sad and lonely
Won't some sweet mama
come and take a chance with me
cause I aint so bad

... Jadda.

(Sier kanskje litt om hva jeg følte for jordbærpellejobben min også. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 02:43   #13
ALS
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
ALS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Ja, du vet jo min mystiske plageånd "I saw the tears in your blue eyes... "
Vi har egentlig dratt dem opp ganske mange ganger, alle disse, uten at noen noensinne har klart å identifisere dem.

Kan det være E-rotic sin sang? Teksten går som dette:

Please, don't tell me love is just a chain
Don't say your feelings will drive you insane
Please, don't tell me you don't care about me
Baby, believe me, your heart won't set you free
I saw the tears in your blue eyes
I saw the sun of love arise
So don't pretend our love is gone
It's gonna move us on and on
I saw the tears in your blue eyes
When we were lost in paradise
I know we shared forbidden dreams
But we found help and so it seems
When I saw tears in your blue eyes
I saw the tears in your blue eyes
Hmmm
So, tell me where will you be tonight
Cause I need your body right here at side
I belong to you with all my heart
The power of fever can never make us part
[chorus x2]
I saw the tears in your blue eyes
Oehoehoeh, oehoehoeh

ALS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 05:44   #14
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Straffen for å lese slike tråder enda jeg vet at jeg ikke skal, er at jeg har gått og sunget på "Kjære Kristine" i hele dag.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:44   #15
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.


Jeg syns du bør innta en mer unnskyldene tone, takk!


Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:01   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.


Jeg syns du bør innta en mer unnskyldene tone, takk!



Jeg er ond slik.
I går var jeg egenhendig skyld i at ei venninne la seg med Lilli og Sussis "What's the colour of love" på hjernen.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:02   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det verste tilfellet jeg har hatt var sommeren 1985, og jeg hadde sommerjobb i en jordbæråker. En heller varm sommerdag, med sola bakende på ryggen og en endeløs rekke med jordbær foran meg, lå jeg og gaulet "I'm just a gigolo, and everywhere I go, people know the part I'm playing..." - og problemet var da videre at jeg ikke husket mer av teksten der og da, så det som satte seg virkelig fast var:

'Cause I aint got nobody
nobody nobody cares for me
I'm so sad and lonely
sad and lonely sad and lonely
Won't some sweet mama
come and take a chance with me
cause I aint so bad

... Jadda.

(Sier kanskje litt om hva jeg følte for jordbærpellejobben min også. )


Jadda.
Det der synger jeg også. Stadig. For refrengte er omtrent det eneste jg kan også.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:05   #18
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Jeg har av en eller annen grunn følgende tekstlinje på hjernen "jeg hadde sett deg lenge der du kom" men husker ikke resten.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:07   #19
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Hvorfor fortsetter jeg å lese i tråden?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:10   #20
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger på hjernen

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Hvorfor fortsetter jeg å lese i tråden?


(Kilde: youtube.com)


__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no