Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mad muff pie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-10, 22:08   #241
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie

Jeg turde ikke bruke mikser av redsel for å piske luften ut av den allerede piskede kremen.

Nå har vi spist. Det var på ingen måte vondt, men nokså kvalmende.. Mannen likte det godt. Jeg lurer litt på om det ville vært bedre uten vaniljekrem. Jeg er glad i ostekrem, altså ost og melis, og dette blandet med pisket krem burde vel holde?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:10   #242
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie

Jeg bruker alltid mikseren men kjører den ikke ihjel, bare holder knappen inne i noen sekunder slik at alt blander seg. Blir skikkelig godt.
Nå elsker jeg vaniljekrem så bare tanken på å droppe det gir meg reiste nakkehår, men det går jo an å prøve, hehe. Desserten er fryktelig kvalmende ja, jeg skjønner ikke at det går an å spise mer enn en bitteliten skål av det. Kjempegodt ja, men for meg holder det med noen spiseskjeer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:33   #243
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie

Vaniljekrem er det beste i verden, men jeg synes det drepte den nydelige ostesmaken. Kanskje mer ost og mindre vaniljekrem?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 07:43   #244
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mad muff pie

Hvis du brukte halve pakken med 300 gram så har du fått for lite ost. Bruk 200 gram ost, 3/4 av pakken med vaniljekrem og 150 gram melis så blir den syrlig og god. Osten må kjøres i mikseren før du har i vaniljekremen, og kremen vendes forsiktig inn til slutt.

  Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 22:33   #245
ibi
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 7
ibi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mad muff pie - Oppskrift og bilde

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

2 pakker oreokjeks knuses
2 pk philadelphia røres samen med 150-200 g melis og nesten en pk Piano vaniljekrem. Pisk krem av en liten kartong fløte og bland inn i kremen. Legg kjeks og krem lagvis i en skål. Begynn og avslutt med kjeksen. Kan lages dagen før.

Kan også lages glutenfri om man bruker O's i stedet for Oreos. (Men det fikk jeg ikke tak i i dag.)



Denne både så og hørtes rå-god ut, noe å forsøke neste gang jeg skal lage noe godt til dessert. Jeg eeelsker alt som har oero i seg. Men jeg lurer... Hvilke oreopakker bruker du? Disse runde pakkene, eller disse kartongene som har porsjonspakker med 4 og 4 oreo i seg? Litt vektforskjell på de. Husker ikke hvor mye nå, men mener å huske det er litt?

ibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 22:34   #246
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie

Å du milde - denne linken skulle jeg aldri, aldri åpnet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:07   #247
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Desserten vår i morgen, å vi tok en smakstest nå. Himmelsk søt og veldig god.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:08   #248
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Å milde himmel for fristende og fetende dessert!!!

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:14   #249
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

heldigvis er den så kvalmende at jeg bare klarte litt

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 12:40   #250
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mad muff pie

Bruker man kjeks med eller uten sjokolade på??? Fant to typer gitt..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 12:54   #251
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie

Uten, de originale. Går sikkert med sjokolade og, men det har jeg ikke prøvd. De finnes med hvit sjokolade utenpå også, veldig gode men sykt kvalmende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 13:05   #252
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mad muff pie

Takk!

Da står denne i kjøleskapet, regner med den søtelskede vertinnen kommer til å falle pladask.. Jeg måtte jo smake på kremen...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 08:12   #253
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Har ikke lest gjennom hele tråden.

Er det 2 pakker med 100 g ost som skal brukes, eller er det 200 g ?

Har lest gjennom tråden nå, og er enda ikke helt klok...100 gram eller 200 gram?

Og hvilken sjokolademousse bruker dere?


Sist redigert av Smoothie : 06-05-11 kl 08:58.
Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 11:42   #254
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mad muff pie

400 gram kremost. Jeg bruker ikke sjokolademousse. Den er mektig nok uten, synes jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 11:45   #255
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mad muff pie

Den blir enda bedre med bringebærcoulis mellom lagene.

  Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 14:59   #256
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Jeg har brukt kjeksene med sjokoladefyll også. Me like! Men jeg elsker sjokolade.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:56   #257
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Vanlig "normal" pakkestr med philadelphia. ikke familievarianten.
Kjeksene uten sjokoladetrekk, mend hvitt fyll inni.
Sjokolademousse med daim er veldig godt i!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:47   #258
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Opprinnelig lagt inn av Diva, her.

Den blir enda bedre med bringebærcoulis mellom lagene.


Oooh, det hørtes godt ut. Det får jeg prøve neste gang. Nå står straks en ferdig skål i kjøleskapet.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 21:47   #259
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mad muff pie

Jeg drar opp denne tråden for å fortelle at denne desserten blir helt himmelsk med friske jordbær til. Og jordbærene gjorde at kremen ikke ble så mektig.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 20:46   #260
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Jeg drar opp denne tråden for å fortelle at denne desserten blir helt himmelsk med friske jordbær til. Og jordbærene gjorde at kremen ikke ble så mektig.

Som ved siden av? Eller har du det oppi?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no