Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

OK, juleservise. Yay or nay?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-19, 11:34   #201
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har fire røde frokosttallerkener fra Black Design, røde med hvite hjerter. De brukes i desember når jeg tenker etter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 11:53   #202
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har nok landet på at juleservise ikke helt kommer til å komme inn i huset her heller. Vi har jo ikke plass, jeg har de fine kake/brød-tallerknene, jeg har nå en julerød duk, en fin løper, og mye annet fargerikt og julete jeg kan dekke på med. Samtidig så drømmer jeg fortsatt om det PERFEKTE juleserviset. Men er redd det ikke fins. Det må liksom både være kitsch, bauhaus og amerikana på samme tid.

Jeg vet hvordan det går. Akkurat dette juleserviset, det du drømmer om, kommer til å åpenbare seg når du er ute og reiser, ikke har nok penger til å kjøpe det, og ikke har nok plass til å ta det med. Og siden får du det aldri ut av hodet.

Det skjer i alle fall med perfekte sofabord, stoler, lamper og veldig mye annet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 11:58   #203
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg følger tråden aktivt og har egentlig fått mer og mer lyst på et juleservise. Jeg må bare finne det helt riktige, og så må mannen være enig.

Jeg har faktisk plass i et skap har jeg funnet ut. Og nå nærmer 50 årsdagen seg og det hadde vært en perfekt ting å kunne ønske seg til en rund dag. Jeg skal nok bruke førjulstiden i år til å undersøke litt nærmere.

Mitt hovedproblem (og ja, veldig i- landsproblem) er at penserviset mitt er i hvitt og blått. Og det egner seg dårlig til røde duker og julepynt. Så jeg har litt lyst på et servise der jeg kan gå litt mer amok i julepyntet bord. Nå er det veldig enkelt med hvitt og sølv, og det er også pent, men av og til har jeg lyst på noe annet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 12:55   #204
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har Åsas Jul fra Firkløveren.
https://www.firkloveren.no/storage/m...34353/asa1.jpg

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 15:15   #205
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Liefje i 2017:



Liefje i 2019:




Du holder på stilen din!

Hahaha. Hadde jeg svart allerede? Godt jeg svarte det samme da. Hadde vært flaut om jeg gikk helt imot meg selv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 15:21   #206
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Nesj da, det er lov å skifte både smak og mening mange ganger! Livet hadde blitt kjedelig om man skulle være låst i et fast mønster for alltid. Så om du plutselig gikk lei av bordpynting, og i senere innlegg talte for et minimalistisk bord med et overdekorert juleservise på, så hadde det også vært helt brillefint, selv om du gjorde det helt motsatt i en tidligere periode.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 15:59   #207
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nesj da, det er lov å skifte både smak og mening mange ganger! Livet hadde blitt kjedelig om man skulle være låst i et fast mønster for alltid. Så om du plutselig gikk lei av bordpynting, og i senere innlegg talte for et minimalistisk bord med et overdekorert juleservise på, så hadde det også vært helt brillefint, selv om du gjorde det helt motsatt i en tidligere periode.

Du har såklart rett og heldigvis for det!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 18:31   #208
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg følger også denne tråden av en eller annen grunn.
Føler ikke at jeg har bruk for servise, vi er jo bare max to personer her, liksom.

Men jeg har julekrus, og de bruker vi. Porsgrunds Viktor med par ulike juledekorer. Ingen jul uten.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg vurderer dog å skaffe meg et julekaffekrus. Det må da være innenfor, både miljø- og prismessig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 19:26   #209
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg følger også denne tråden av en eller annen grunn.
Føler ikke at jeg har bruk for servise, vi er jo bare max to personer her, liksom.

Men jeg har julekrus, og de bruker vi. Porsgrunds Viktor med par ulike juledekorer. Ingen jul uten.

Samme her. Men vurderer faktisk å ta en kikk på Fretex. Har begynt å kjøpe tallerkener der fordi jeg synes det er morsomt å ha mange ulike så jeg er jo jevnlig innom. Vi har to julekrus fra Figgjo som barna dekorerte selv på et arrangement. Skulle hatt flere.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 21:06   #210
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Ja, tre julekrus er bra. Men oh, the choices! Kitschorama? Retroeleganse? Americana? Vi har jo allerede en ustødig pingvin vi drikker ut av underlivet på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 21:51   #211
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Vi er enige i at dette er en julekopp, ja?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 22:01   #212
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Vi bruker juleplatter til frokost, lunsj og kaffe.

Til middag har vi Stjerne riflet fra Royal Copenhagen


Jeg kan faktisk tenke meg dette fra Kahler i tillegg:

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 07:55   #213
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har det tradisjonelle fra PP, har fått til jul av mor og svigermor i over tjue år. For meg handler det om nostalgi, vi hadde det samme i barndommen. Jeg setter det frem 1. desember og pakker det gjerne bort 1. nyttårsdag.

Jeg hadde nok ikke kjøpt det/begynt å ønske meg det nå, men det er hyggelig å ha når det nå først er her.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 09:08   #214
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi er enige i at dette er en julekopp, ja?

Selvfølgelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 11:56   #215
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Vi leide engang et veldig stylish Airbnb-hus i Danmark som vi fikk ideen fra. De er fine og det er gøy å få «sitt» årstall og i det hele tatt.

Jeg så dette bildet i forfjor og starter samlinga med en gang.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 13085F13-A744-4FF7-B9D5-18292844F426.jpg (16,7 KB, 87 visninger)
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 19:50   #216
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Nå har jeg mistet fullstendig oversikten over hva som har vært vist og diskutert her før, men denne gullstjernehimmelen fra Rosendahl lyste mot meg på Kitch'n i dag. Ganske lekkert, når det var satt sammen og dekket på.

https://images.rosendahl.dk/products...500x1500-4.png
https://images.rosendahl.dk/products...-1500x1500.png

Nesten så jeg også fikk lyst på juleservise likevel …

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 20:10   #217
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har også vært på Kitch'n i dag. De hadde flere fra Royal Copenhagen jeg likte godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 20:28   #218
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nå har jeg mistet fullstendig oversikten over hva som har vært vist og diskutert her før, men denne gullstjernehimmelen fra Rosendahl lyste mot meg på Kitch'n i dag. Ganske lekkert, når det var satt sammen og dekket på.

https://images.rosendahl.dk/products...500x1500-4.png
https://images.rosendahl.dk/products...-1500x1500.png

Nesten så jeg også fikk lyst på juleservise likevel …

Det er det nærmeste jeg har sett noe jeg liker! Kan man bruke det som generelt penservise?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 20:39   #219
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg tror jeg ville ha gjort det. I alle fall deler av det, sammen med helt hvitt. Var veldig fint i kombinasjon med lin, som på det første bildet, og uten alt granbaret og konglene trenger det ikke være så veldig julete.

Mens hvis man har en rød duk under (den damaskduken fra Georg Jensen, som noen har ønsket seg i en annen tråd, f.eks, sånn siden jeg har en sekk med penger stående lizm) blir det kjempejulete!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 23:32   #220
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er det nærmeste jeg har sett noe jeg liker! Kan man bruke det som generelt penservise?

Ja!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no