Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Asfaltmafia'n på ferde igjen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-13, 13:47   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asfaltmafia'n på ferde igjen?

De som var innom her er jeg temmelig sikker på at var irske tatere, og de er ikke spesielt opptatt av at unger skal gå på skolen.

Forleden så mannen min at det kjørte biler fra kommunen rundt i nabolaget som speidet inn i hager og oppkjørlser på jakt etter ny brostein og asfalt, kanskje? De kom noen dager etter at halve nabolaget ble kontaktet av de omreisende brosteins-irene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 14:21   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asfaltmafia'n på ferde igjen?

Tror det er lurt å styre unna. Men jeg vet om noen som har brukt et engelsk firma som har vært registrert i flere år, altså de har vært her flere sesonger og folk med peiling sier at de gjør bra jobb.

Det vanlige ellers er å registrere firmaet så alt ser tilforlatelig ut, men når sesongen er over drar de hjem uten å betale inn skatt og moms, og lar foretaket sitt gå konkurs. Repeat neste sommer igjen.

Også Skatt Nord har advart i avisene
http://www.itromso.no/nyheter/article7498705.ece
http://www.nordlys.no/nyheter/article6674236.ece

Dagens blablad om regelrett kriminalitet i bransjen:
http://www.dagbladet.no/2013/06/01/n...riks/27462723/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 17:50   #23
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asfaltmafia'n på ferde igjen?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

De som var innom her er jeg temmelig sikker på at var irske tatere, og de er ikke spesielt opptatt av at unger skal gå på skolen.

Det var nettopp det jeg tenkte på. I tillegg til at ungene ikke får normal skolegang, så ser de hvordan foreldrene "jobber". Dermed er neste generasjon skapt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 18:02   #24
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asfaltmafia'n på ferde igjen?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det vanlige ellers er å registrere firmaet så alt ser tilforlatelig ut, men når sesongen er over drar de hjem uten å betale inn skatt og moms, og lar foretaket sitt gå konkurs. Repeat neste sommer igjen.

De som var innom oss hadde etablert et enkeltmannsforetak i mars. Der har man personlig ansvar, så det blir litt annerledes. Jeg ville forøvrig trodd at man havnet i konkurskarantere om firmaet gikk konk? Men det finnes jo mange veier rundt slike ting uansett.

Jeg må innrømme at jeg syns det er fryktelig trist å se dette. På så mange plan, egentlig. (Og det er ikke bare fordi jeg en stund der drømte om en flott innkjørsel, altså. ) De som var innom oss framstod som proffe. Det virket som om de visste hva de gjorde når det kom til steinleggingen, i alle fall. Da er det fryktelig trist at man må drive uærlig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no