Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ulvang RAV genser - noen som har?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-16, 07:38   #21
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg elsker min! Den er så utrolig deilig. Ikke sekkete i det hele tatt om du ikke kjøper den alt for stor da.

Signerer denne. Herlig genser!

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 08:29   #22
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Jeg er 1,75 og bruker 42 i overdeler. Rav har jeg i både M og L, og passer begge to.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 08:51   #23
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Jeg har, men bruker den ikke fordi den er for tykk. Kunne godt vært mykere også. Nå skal datter overta, hun har bare tre fra før og elsker dem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 09:23   #24
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Guttungen min fikk en slik forrige jul. Han var så fornøyd med denne at jeg har kjøpt inn to til. -Greit når de er på halv pris. Han bruker S-M i gensere til vanlig, og M passer ham bra i Ulvanggenseren. Da har han litt plass, men det ser ikke veldig posete ut.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 10:33   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg og barna synes den klør og har heller Lanulva sin genser som ser likens ut. Det stikker som bare rakker når jeg holder Ulvang mot halsen, mens Lanulva bare er myk og deilig. Her er vi sikkert veldig forskjellig og det kan være lurt å kjenne genseren mot halsen før du kjøper.

Lanullva og Rav har ikke lik fasong. Jeg har Lanullva og mannen har Rav. Lanullva er mye smalere og mer ettersittende, Rav har en annen fasong, sitter litt løsere, med litt strammere vrangbord nede. Jeg kjenner ingen forskjell i mykhet, eller hvor mye de klør, men jeg er heller ikke særlig sensitiv for kløing fra ull, jeg bruker gjerne ull rett på huden. Jeg elsker min Lanullva-genser, men kunne godt tenkt meg en Rav også.

De to niåringene pakket forresten opp hver sin Ulvang Rav-genser i bursdagsgave fra onkelen sin i går. De ble begge overlykkelige og elsket dem, og begge hadde de på seg da de hadde utebursdagsfeiring med klassen i marka senere på dagen. De var utrolig fine og gode i fasongen til dem. Til barn vil jeg si de er ganske normale i størrelsen. Den lille niåringen fikk str 134 og den store niåringen fikk str 146. Noenlunde tilsvarende de størrelsene de bruker til vanlig, og da var de gode og store, men ikke for store. Jeg vet ikke så mye om hvordan de er i størrelsen til voksne. Jeg har ikke prøvd den selv.

Jeg skulle ønske de hadde litt flere fargevalg til barn også. Rosa og blå er liksom ikke særlig fantasifullt ... Siden jenta her nekter å gå med rosa fikk begge blå, men det hadde jo vært praktisk om de kunne ha hver sin farge. De synes ikke det er superkult å gå likt kledd heller, selv om jeg ikke tror det gjør noe i dette tilfellet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-10-16 kl 10:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 10:50   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Jeg er enig i det med fargene, Lille*My, spesielt siden de har så mange (tildels kule) fargekombinasjoner til voksne. Men vi kjøpte en mørkegrå i str. 8 år på Speider-sport, så det finnes jo.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:00   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er enig i det med fargene, Lille*My, spesielt siden de har så mange (tildels kule) fargekombinasjoner til voksne. Men vi kjøpte en mørkegrå i str. 8 år på Speider-sport, så det finnes jo.

Ja, den grå er fjorårets, og du må lete lenge før du finner en. På Obs, der onkelen kjøpte (jeg var med) hadde de én grå igjen, og den var ikke i riktig størrelse til noen av dem. Så til årets barnemodeller har de visst vært vill og gal, og valgt fargene blå og rosa. Jentungen hadde dånt av lykke om hun fikk en som var grå med grønn inni halskragen, som den ene varianten i voksenstørrelse. Men de likte de blå godt da, heldigvis.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:02   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Åja, vi kjøpte i fjor. Men da fant vi også bare blå og rosa i barnestørrelser, lette ganske lenge, fordi poden ikke likte blåfargen. Han har en annen som er så godt som helt lik, fra et annet merke, men jeg husker ikke hvilket. Tror det må være Bergans eller Skogstad?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 08:34   #29
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Fant denne gamle tråden her. Jeg er fortsatt like fornøyd med Ulvang Rav, men denne gangen lurer jeg på om noen her kan være så snill å hjelpe meg med målene i str XL? Jeg strikker nemlig en genser i gave til en som jeg vet har xl i Rav-genseren sin.
Jeg skulle gjerne hatt lengden på genserermene fra armhulen og ned til kanten, samt lengden fra armhulen og ned til kanten på selve genseren.
Håper noen kan hjelpe meg

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 08:38   #30
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Fant denne gamle tråden her. Jeg er fortsatt like fornøyd med Ulvang Rav, men denne gangen lurer jeg på om noen her kan være så snill å hjelpe meg med målene i str XL? Jeg strikker nemlig en genser i gave til en som jeg vet har xl i Rav-genseren sin.
Jeg skulle gjerne hatt lengden på genserermene fra armhulen og ned til kanten, samt lengden fra armhulen og ned til kanten på selve genseren.
Håper noen kan hjelpe meg

Om ingen har å måle på så ligger det en størrelseguide til Ulvang her:
https://sport1.no/storrelseguide/ulvang/

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 08:51   #31
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Tusen takk, Frøy Får prøve å se om den kan hjelpe meg hvis ingen kan ta målene

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 10:59   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Jeg kan sjekke om vi har en i xl, men da må du minne meg på det om jeg glemmer det og fortelle meg hva som skal måles.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 20:50   #33
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulvang RAV genser - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg kan sjekke om vi har en i xl, men da må du minne meg på det om jeg glemmer det og fortelle meg hva som skal måles.

Tusen hjertelig!!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no