Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaputt tørketrommel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-16, 09:50   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaputt tørketrommel

Hvorfor skjer alt sånt når man allerede har brukt et lass med penger på andre ting og var lykkelig for at man hadde bittelitt til overs til en kaffekvern?

Tørketrommelen slår ut jordfeilbryteren. Vannindikatoren har ikke slått ut, så den har mest sannsynlig kortsluttet inni. Googling sier at det er "enkelt" ( ) å bytte varmeelementer. Verdt det, tror dere? Hvis ikke, tips om en god tørketrommel som er billig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 10:10   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Heh, jeg sitter akkurat og ser på vaskemaskiner fordi jeg tror min synger på siste verset. I vinter måtte jeg kjøpe ny tørketrommel pga min sluttet å fungere. Dyrt år hvitevaremessig, menmen.

Jeg kjøpte denne tørketrommelen fra Komplett og er godt nøgd med den. Stakk fingeren i jorda og kom fram til at jeg trengte ikke noe kjempefancy med stor kapasitet, med min lille husholdning.
Den var på kampanje da og tusen kr billigere enn nå.

Når jeg nå ser på hvitevarer igjen, så sjekker jeg også prisen for hjemlevering (helt inn, dvs opp mange trapper) og at de tar med seg den gamle maskinen. Der varierer prisene stort, ser jeg.

Ellers ser jeg på "ukens kampanje" hos de ulike; Elkjøp, Lefdal, Komplett, Skousen m.fl. og sammenligner litt i forhold til støynivå og kapasitet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:10   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Ser ut til at min tørketrommel tok kvelden i dag. Den er kjøpt i 2003 tror jeg, så det er vel liten vits i å reparere den?

Hva kjøper jeg nå? Vi er tre stk. Den brukes mest til sengetøy og håndklær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:16   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Nei, så kjipt!

Vår begynte å virke igjen etter å ha tørket litt, og etter å ha testet tørkekjelleren kommer vi nok ikke til å kjøpe en ny. Gjorde derfor aldri mer research.

Men tipper du kan gjøre noen gode dealer på nyttårssalget?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:23   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Jeg er der du er, millact, tørketrommel fra 2005 tok kvelden i romjula. Bruker den bare til sengetøy, håndklær og dunjakker, og tenker bruke rundt 4000,- Men blank på akkurat hva.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:28   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Det er en Miele, kjøpt før eldste ble født. Sikringen går hver gang jeg slår den på. Har ventet på at den skulle ryke. Får vel bare dra ut til Sørlandsparken i morgen og se hva som anbefales nå. Sikkert mye som har skjedd på de årene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:30   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Tenker at tørketrommelen bør matche kapasiteten på vaskemaskinen, og gjerne litt til i tilfelle neste vaskemaskin får større kapasitet enn nå.

Jeg fant flere opplysninger på nett enn ved å besøke min lokale Lefdal, selgeren der viste meg bare akkurat det samme som jeg kunne sitte hjemme og se på nettsiden deres. Så da ser jeg ingen vits ved å oppsøke butikk for hvitevarer, finner ut mer i ro og mak hjemme.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 00:10   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Jeg har ikke tørketrommel!!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 01:05   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Jeg har, så uteknisk jeg er, klart å fikse tørketrommel ved å åpne og rense både her og både der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 10:43   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har, så uteknisk jeg er, klart å fikse tørketrommel ved å åpne og rense både her og både der.

Har gjort det før, men vet ikke om jeg tør mer. Den er jo gammel.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 10:52   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Vi kjøpte en skikkelig bra tørketrommel med ullprogram. Vi bruker den en del siden det ikke alltid er optimalt tørkevær i Bergen. 9 kilo kapasitet, mulighet for å utsette start.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 12:28   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har gjort det før, men vet ikke om jeg tør mer. Den er jo gammel.

En 12-13 år gammel miele er ikke gammel altså.
Vår er 8 år og omtales som ny.
Den kan helt sikkert repareres.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 23:01   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Vi har reparert vår 2 ganger, og har altså betalt for maskinen nesten to ganger. Samme feil begge gangene, føleren som ryker. Neste gang blir det ny maskin, den er fra 2005.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 23:17   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En 12-13 år gammel miele er ikke gammel altså.
Vår er 8 år og omtales som ny.
Den kan helt sikkert repareres.

Kanskje jeg skal høre om eksen vil ha den. Han er flink på reparasjoner.

Får ny AEG levert i morgen og håper den er bra. Sparte 3000 kr på den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 23:33   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi kjøpte en skikkelig bra tørketrommel med ullprogram. Vi bruker den en del siden det ikke alltid er optimalt tørkevær i Bergen. 9 kilo kapasitet, mulighet for å utsette start.

Vi har også ullprogram. Kan man virkelig tørke ull uten å ødelegge den? Aldri prøvd. Er skeptisk. Hjemmestrikka ull også?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 23:40   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Jeg har tørket ull i min gamle miele. Det har gått helt fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 15:39   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har også ullprogram. Kan man virkelig tørke ull uten å ødelegge den? Aldri prøvd. Er skeptisk. Hjemmestrikka ull også?

Ja, det ligger stille i en slags kurv, så det går fint.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 16:32   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, det ligger stille i en slags kurv, så det går fint.

En kurv? Det står på maskinen vår at den er godkjent av noe slags ull-greier, men vi har ingen kurv...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 16:34   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Vi har også en ullkurv. Den samler støv på toppen av skapet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 21:09   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaputt tørketrommel

Ny maskin i hus. Fungerte bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no