Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

En undersøkelse om hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Spørsmål om hår!
Aldri hatt langt hår, jeg 8 3,94%
Hadde vel langt hår en eller annen gang, hatt det kort for det meste 16 7,88%
Hadde langt hår da jeg var veldig ung&lovende, hatt det kort siden 15 7,39%
Hadde langt lenge, men klippet meg før jeg fikk barn 10 4,93%
Hadde langt lenge, klippet meg mens barna var små 31 15,27%
Har langt nå, skal kaaanskje klippe meg 15 7,39%
Har langt hår, men skal ikke klippe meg, nei! 90 44,33%
Har ikke tenkt over mitt lange hår. Hvem vet? 15 7,39%
Jeg er mann, har langt hår, og skal selvfølgelig beholde det sånn 1 0,49%
Jeg er mann, har langt hår og vurderer å klippe meg 0 0%
Jeg er mann, hadde langt hår, men det er kort nå 1 0,49%
Jeg er mann, og har aldri hatt langt hår 2 0,99%
Jippi, snart jul! 15 7,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 19:30   #41
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Hvor er alternativet: Jeg har langt hår og skal beholde det langt resten av livet?

Etter noen feilskjær i ungdomstiden da håret til tider var veldig kort, har jeg alltid hatt langt hår. Og det kommer ikke til å bli noe kortere i fremtiden.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:31   #42
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tror ganske mange menn digger langt hår.

Det tror jeg også.

Jeg tenker (og mannen er forsåvidt enig) i at langt hår defineres fra skuldrene og ned. Og jeg har lyst til å klippe det til skuldrene eller litt nedenfor, for uten at det ser ustelt eller pistrete ut, er ikke håret mitt tykt nok til å ha rumpelangt hår.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:32   #43
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvor er alternativet: Jeg har langt hår og skal beholde det langt resten av livet?

Det er min plan. Må muligens ty til litt hjelp ifa extensions etterhvert ...

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:43   #44
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg ville gjerne hatt langt hår, men det funker bare ikke. Det er veldig fint og ekstremt glatt, og fremstår kun som tynt og pistrete samme hvor velstelt det måtte være når det er langt. Jeg kan nesten ikke ha strikk i en gang uten å lasse på med hårprodukter først, i rent hår glir strikken ut. Langt hår har alltid vært en drøm, så jeg har forsøkt flere ganger. Sist var da storebror ble født, jeg hadde hår til midt på ryggen - og jeg gremmes når jeg ser bilder. Til og med mannen sier det rett ut, og det skal mye til.

De siste fire årene har jeg hatt bob i ulike varianter. Var hos frisør i går, og irriterer meg grønn over at min gamle har sluttet. Nå ser jeg ut som en jentunge på håret - og bedre var det ikke forrige gang hun forsøkte. Hør hva jeg sier da, dame!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:44   #45
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Med unntak av et års tid i 6.-7.klasse hadde jeg langt hår fra jeg var i 8-årsalderen til eldstedatteren var 4 mnd gammel.(Til et stykke nedenfor skuldrene.) Hun dro meg alltid i håret mens jeg ammet, og en dag fikk jeg plutselig nok. Ringte frisør kl 13 og 3 timer etter hadde jeg pinkort hår! Mannen min gikk rett forbi meg på kjøpesenteret hvor jeg skulle møte ham etterpå

De siste årene har jeg hatt veldig kort, spart til langt, klippet nesten kort, spart til skulderlangt, periode med kort bak og litt lenger foran og nå sparer jeg til langt - fordi mannen ønsker det, han elsker oppsatt hår.

Jeg er VELDIG ambivalent for tiden, nå har jeg hår til noen cm over skuldrene. Jeg hater sparehår, trener og vasker derfor håret nesten daglig og må ha det enkelt. Samtidig er det jo pent med langt hår. Jeg vet ikke hvor dette ender, men nå liker jeg det i alle fall ikke! Langt hår er pent, men man blir mer typete med kort. Jeg fikk veldig ofte kommentarer fra både kjente og ukjente om hvor fin jeg var på håret med frisyren jeg hadde inntil i sommer, så det kan hende alt ryker av igjen....

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 07-01-11 kl 21:05.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:50   #46
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg hadde langt hår som liten. Klippet det opp i ungdomstida (det så virkelig ikke ut), sparte langt igjen som voksen, klippet pinkort da jeg fikk eldsten, men nå er det omtrent midjelangt igjen. Har aldri trivdes med kortsveis, så nå blir det nok langt, tjukt og ruskete huldrehår i tiår fremover. Må bare huske å stelle tuppene innimellom.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:59   #47
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg er omvendt, og har "alltid" hatt kort hår. Frem til kanskje et år eller to før jeg fikk barn. Siden har det vært langt, og jeg merker at det sitter mye lenger inne å gjøre drastiske endringer når jeg først har spart det ut.

Men jeg hater egentlig håret mitt, som bare er i veien, så jeg tror det blir en kortere sveis på vårparten. Dog ikke pinnkort som jeg var ung, men en mykere frisyre.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:05   #48
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg ble overtalt til å lippe meg kort som 11-åring.
Et traume som sitter dypt. (En ukjent unge ropte et guttenavn etter meg på gata, og ble sur da jeg ikke svarte. Jeg trodde selvfølgelig jeg skulle dø!)

Siden det har jeg hatt langt, men i litt varierende lengde, og det varierer om jeg har det klippet opp eller ei.
Jeg prøvde meg faktisk på en slags bob(heter det ikke det?) i fjor.
Kortere i nakken men langt foran. Litt deilig, men ikke helt meg.
Jeg er nok egentlig forferdelig kjedelig på håret, da jeg som regel går med det flatt og i midt eller sideskill, og hestehale til hjemmebruk.

Jeg har fundert mange ganger på å klippe meg, men jeg liker å gjemme meg litt, jeg, og er redd for å føle meg helt avkledd.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:10   #49
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Jeg hadde langt hår helt til jeg fikk barn og klippet meg kort når hun ble 2 år. Jeg likte å ha langt hår, hadde gjerne hatt det fortsatt men håret forandret seg i sambånd med graviditet og fødsel. Fra å ha hatt krøllete hår hele livet ble det helt flatt! Ikke en liten krøll å se! (Unntatt på ungen, hun fikk dem! ) Og veldig fort fett...så det er bedre å ha det kortere og mer lettstelt nå, siden det likevel ser kjempekjedelig ut hvis det holdes langt.

Jeg vil ha krøllene mine tilbake!!

Mens jeg fikk krøller da jeg fikk barn! Og det har jeg jo forsåvidt hørt om, at håret kan forandre seg med graviditet, men siden vi adopterte var det litt pussig. Min faste frisør gjennom 10 år skjønte ingenting, og mistenkte at jeg hadde gått til en annen og fått permanent.

Jeg fikk et meget sletthåret barn, da, så sånn sett makes det sense i forhold til din opplevelse.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:19   #50
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg har langt hår, og håper ikke jeg må klippe det kort noen gang. Jeg har et meget angstfylt forhold til at alderen skal gjøre håret mitt tynt og umulig å holde langt. Jeg hadde kort sveis en gang som barn. Da jeg lekte med venninnen min kom hennes tante bort og spurte om vi var kjærester. Den sved lenge.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:22   #51
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg har hatt langt hår mesteparten av mitt voksne liv, men har hatt eksponeringsterapi de siste årene og klippet det gradvis kortere og har nå kort hår.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:23   #52
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Har hatt langt hår hele livet, minus tidlig barndom. Har ingen planer om å klippe meg kort.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:23   #53
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg hadde langt hår, klipte meg når lillesøster var ett halvt år. Mistet mye hår når jeg ammet så det så ikke særlig pent ut. Det jeg angrer på var at jeg gikk fra laaaaangt til veldig, veldig kort. Det trivdes jeg aldri med. Nå har jeg bob, men vil gjerne ha det litt lengre.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:24   #54
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Langt hår her, hatt det langt siden gymnaset. Mannen vil ikke jeg skal klippe i det hele tatt, jeg er vel litt lei av å ha det kjempelangt..

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:24   #55
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg er rett og slett ikke fin med kort hår.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:26   #56
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Langt hår og skal ikke klippes

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:54   #57
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har hatt langt hår mesteparten av mitt voksne liv, men har hatt eksponeringsterapi de siste årene og klippet det gradvis kortere og har nå kort hår.

Du har en grum fortid som BKV, altså? Tsk, tsk.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:55   #58
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg har langt hår og har ingen planer om å klippe det.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:01   #59
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hadde kort hår fra jeg var 14 til 26 hår.

Denne var litt søt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:06   #60
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg har langt hår nå for første gang i mitt liv og har aldri fått så mye komplimenter for håret mitt som jeg får nå! Det blir langt en stund ja.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no