Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-16, 11:46   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

Jeg var så dum at jeg oppdaterte min fem år gamle Mac, før dette var den feilfri. Nå lugger den, endrer på ord (retter tror den) og tuller fælt.

Spørsmål 1: Kan man sette den tilbake til fabrikkinnstillinger?
Spørsmål 2: Kan man skru av retting av ord? Jeg ser jo ut som jeg har en merkelig form for dysleksi.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 12:25   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

1. Eg slit med det same. Eg har fått beskjed om å få tak i det gamle iOS-et på DVD og køyre clean disc for så å reinstallere med nytt, gammalt iOS. For min del har prosessen stoppa på "Finn nokon som har os-et på DVD".

2. Aner ikkje, men Autocorrect på mobil har og gått bananas.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 15:36   #3
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

2: Jepp, det kan man: https://www.igeeksblog.com/turn-off-...t-in-mac-os-x/

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 13:34   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

Vittig tråd, når jeg tenker på det forrige innlegget ditt

Neida, spøk til side, håper du får fikset det, og så legger jeg meg det på minnet, for etter oppdatering av mobilen, har telefonen gått helt bananas, så jeg er mildt sagt skeptisk til å oppdatere mac'en. (Og turte i hvertfall ikke å gjøre det før eksamen. :

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 13:36   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

Ikke oppdater mac`en, erru gærn, du kommer til og angre!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 14:28   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

Eg vil ha tilbake Yosemite (heiter det det?), for min har blitt så treig etter El Capitan. Eg våger ikjje installere Sierra. (MacBook pro frå 2011).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 10:22   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

Det er Sierra jeg har. Av alle teite ting. Tok meg et tak nå og ryddet litt, endret innstillinger og fjernet gjestebrukeren m.m. Fikk frigjort litt plass, fjernet rot og skrudd av automatisk stavekontroll. Håper det hjelper på Mac-humøret, for jeg vurderte et øyeblikk å gå over til pc igjen.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 11:06   #8
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

Jeg vet ikke hvor dere bor, men er dere i nærheten av Oslo, kan jeg varmt anbefale Eplehjelp. En (litt) dyr time der, og så er Macen som ny

www.eplehjelp.no

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 18:46   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Macen endrer på ord og er ikke som før etter oppgradering

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg vet ikke hvor dere bor, men er dere i nærheten av Oslo, kan jeg varmt anbefale Eplehjelp. En (litt) dyr time der, og så er Macen som ny

www.eplehjelp.no

Jeg fulgte tipsene på siden deres og nå er macen nesten tilbake til der den var før.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no