Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forventes det at alle bør kunne smøre langrennsski?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bør alle nordmenn kunne smøre langrenn-ski?
Selvsagt! Enhver med respekt for sine norske røtter bør ha full kontroll på skismørningen. 4 4,35%
Tja! Basic skismørning bør man vel kunne 33 35,87%
Nei, men jeg ser at samfunnet forventer det 19 20,65%
Haha! Nei! Drit i forvetninger! Jeg lærer bare det jeg selv vil! 36 39,13%
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-18, 12:58   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Etter nærmere inspeksjon så viser det seg at gutten faktisk HAR smørefrie ski. Foreldrene har visst faktisk tenkt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:00   #82
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Lån av ski fra skolen opplever jeg som en ganske teoretisk mulighet. Man må jo ha både ski, staver og skisko, og de skal jo helst passe sånn noenlunde også. Selvsagt har ikke skolen ski og skisko i alle størrelser tilgjengelig til utlån.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:01   #83
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Lån av ski fra skolen opplever jeg som en ganske teoretisk mulighet. Man må jo ha både ski, staver og skisko, og de skal jo helst passe sånn noenlunde også. Selvsagt har ikke skolen ski og skisko i alle størrelser tilgjengelig til utlån.

Regner med det er derfor det gis beskjed om å si ifra i god tid, og at man ikke møter opp på dagen og forventer å få riktig utstyr utdelt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:01   #84
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Jeg forstår det ut av teksten at dersom barnet har ski som skal smøres, så skal de være smurt på forhånd. Og ingen hadde vel kjøpt smøreski til barna uten å kunne smøre dem? Vi kan ikke smøre ski, ergo har barna våre smørefrie ski. (Et ørlite unntak. Da minsten var to-tre år kjøpte vi ski til ham fra en restekasse, litt sånn spontant. Vel ute i skiløypa stusset vi litt på at han rant baklengs ned oppoverbakkene og ikke klarte å fote seg i det hele tatt. Det var fordi det var smøreski. De er jammen glatte på skareføre, sånn helt uten smøring..! )


Men det må sies at skiakvitetsnivået selvsagt er et helt annet her på sørvestlandet. Med litt flaks har de én vinteraktivitetsdag, og da er akebrett helt akseptabelt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:03   #85
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Regner med det er derfor det gis beskjed om å si ifra i god tid, og at man ikke møter opp på dagen og forventer å få riktig utstyr utdelt.

Skolen får jo ikke flere par med ski og skisko på lager selv om man sier fra i god tid, så dette er jo uansett et tilbud til veldig få, og jeg ser ikke for meg at dette er noe man kan belage seg på uansett. (Og når skolen annonserer skidag mindre enn en uke i forveien, så blir det jo ikke veldig god tid okke som.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:07   #86
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Vår barneskole hadde nok utstyr til å kunne låne ut til de som trengte det. Jeg tror kanskje at de samarbeidet med andre skoler i området. Og ungdomsskolen har også en del utstyr, de tilbyr også utlån til vinter- og påskeferie. Og har tydeligvis nok sykler stående til at det er mulig å dra på sykkeltur med klassen og at de som ikke har låner. Om de faktisk hjelper dem til å lære å sykle også, vet jeg ikke.

Jeg er tilhenger av vinteraktivitetsdager, der det legges opp til at alle skal kunne delta og lære noe. Særlig i et strøk som vårt, der mange ikke har noe forhold til vinteridrett i det hele tatt er det et gode at de får mulighet til å møte det og så se om det kan være noe de kan være interessert i å lære mer om. Men det forutsetter en skole som er villig til å se at det krever ganske mye tilrettelegging.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:09   #87
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Jeg må skryte av vår ungdomsskole her, for de har laget skidag med hele 7 alternativer, der både skitrekk, langrenn med YMSE lengde på turene og tur på føttene til et felles sted med evt aking og moro er en del av dagen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:10   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Jeg syns vinteraktivitetsdager skal være til for å få elevene til å like å være ute, ikke la dem kjenne på smerten ved en mils skitur. Så aking som alternativ er fin-fint, syns jeg, og priser meg lykkelig for at jeg ikke bor i langrennsland.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:10   #89
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ingen problemer med aktivitetsdag. Det er skidag jeg har problemer med. En dag der det legges opp til varierte aktiviteter for alle, der man kan velge mellom for eksempel ski, akebrett og fottur, er helt topp i mine øyne. Jeg syns bare skolen bør ta innover seg at vi ikke lenger er et samfunn der det er en selvfølge at alle har og behersker langrennski.

Ja.
*bidrar*

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:12   #90
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Skolen får jo ikke flere par med ski og skisko på lager selv om man sier fra i god tid, så dette er jo uansett et tilbud til veldig få, og jeg ser ikke for meg at dette er noe man kan belage seg på uansett. (Og når skolen annonserer skidag mindre enn en uke i forveien, så blir det jo ikke veldig god tid okke som.)

Joda, kommunen her har utlånssentral, og det er det nok en god del andre kommuner som har også. I tillegg kan man spørre foreldre og andre folk rundt seg. Vi fikk spørsmål om noen hadde ekstra par ski å låne ut, og det hadde vi, så ungene mine fikk med et ekstra par. Skisko var blitt skaffet fra annet hold. Tro meg, det finnes faktisk skoler som løser dette altså, det er ikke noe jeg finner på. Skummer man igjennom denne tråden så ser man fort at det er snakk om opptil flere skoler også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:15   #91
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Jeg syns skidag på ungdomsskolen vår er totalt meningsløst. Det er uvant for oss med så dårlig gymundervisning som de har på ungdomsskolen, for vi er VELDIG godt vant fra barneskolen. Der hadde de både skøyter og ski og aking (og ballspill og svømming og dans og turn og hvahardu) som konkrete områder der man skal ha på plass basisferdigheter, og det jobbes like systematisk med ski som med fotball. Og skidagen var sånn Input beskriver det: en felles dag for å være sammen rundt aktiviteter ute i vintervær. Det var langrenn for alle, men alt fra 200 meter til milelang tur, med felles samling og lek rundt bål.

På ungdomsskolen så er det at de står slalåm en dag, uten noe mer opplegg. Har man noen å henge med, så henger man med dem, har man ikke, så, vel, ikke. Min eldste har valgt langrenn hvert år, med en håndfull andre, og de ble bare sendt ut i marka på egen hånd. Så han gikk seg en tur og tok banen hjem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:15   #92
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Her hadde mellomtrinnet nettopp skøytedag. På svarslippen skal man krysse av for om barnet har skøyter, og også for om man har ekstra par skøyter til utlån og i hvilken størrelse. De to foregående årene lånte jeg bort mine.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:21   #93
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns vinteraktivitetsdager skal være til for å få elevene til å like å være ute, ikke la dem kjenne på smerten ved en mils skitur. Så aking som alternativ er fin-fint, syns jeg, og priser meg lykkelig for at jeg ikke bor i langrennsland.

Jeg synes det er helt greit at ungene tvinges til å prøve alt, langrenn inkludert. Men å legge opp til turer på minst 7 km, med barn som aldri har gått på ski før, ser jeg ikke på som noen god idé. Her er det også vinteraktivitetsdag med mulighet for aking, skitur eller skileik, i alle fall opp til 6.trinn. På 6. og 7. trinn har de rene skiturer, men tror ikke de er så veldig lange at noen har problemer med å henge med på dem. Vi bor i langrennsland (eller på langrennskanten av byen), men skolen er også mottaksskole for nyankomne fremmedspråklige barn, så det sier seg selv at nivået varierer. Men mottaksdelen har ofte egne vinteraktivitetsdager, og disse bærer sikkert preg av opplæring, og baserer seg på lånt utstyr, i større grad.

Skøytedager har det vært mange av da. Alltid med beskjed om å ta med skøyter og hjelm, og si fra i god tid om man trenger å låne utstyr.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-03-18 kl 13:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:23   #94
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Utlånssentral og ski til låns på skolen er ikke noe alle kan benytte seg av. Til det er det for begrenset når kombo ski, skisko, rette bindinger og staver skal lånes ut plutselig til mange fra samme skole/klasse. Det er og blir en ordning for dem som har det trangest økonomisk.
Jeg synes det er knallsure penger det med skiutstyr til unger som bruker det et par ganger og så vokser de ut av det. Joda vi selger unna etterpå, men lell. Jeg aksepterer likevel at det er sånn det er.

Jeg har brukt mye tid sammen med folk som er ganske nyankommet til Norge og har flere skolebarn. Det er en stor jobb å forklare alt det som HV kaller idiotkunnskap. Vi opplever at det er kjempeviktig at alt presiseres. Hvordan vet man at skolen ikke har forkle liggende og at det skal brukes på mat og helse? Der man har vært før får man utdelt frakk eller har ikke mat og helse i det hele tatt. Ski, skøyter, sovepose, vedski, badetøy, innesko til gym, utesko til gym, klær som er varme nok til å ha utegym også når det er kaldt, skallklær, servise til utebruk, turbestikk, regntett, ull, og forresten.. "de som har telt tar det med".
Det er massivt rett og slett og en verden som ikke er så lett å sette seg inn i. "Hva er meningen med at de drar og sover i det der teltet om natta?".. Joda det er bare å forklare etter beste evne. "Det er ikke sånn at alle skjønner poenget med lange skiturer, ,mat varmet på bål og overnatting i fuktig telt og bading i iskaldt vann.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:25   #95
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Nå trodde jeg at det stod "overnattings i et fuckings telt" og ikke i "fuktig telt" i siste avsnitt, og da ble det en helt egen sus i det innlegget, Guava.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:26   #96
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er ikke sånn at alle skjønner poenget med lange skiturer, ,mat varmet på bål og overnatting i fuktig telt og bading i iskaldt vann.


Det er ikke sånn at man trenger å være utlending for ikke å forstå poenget med det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:26   #97
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå trodde jeg at det stod "overnattings i et fuckings telt" og ikke i "fuktig telt" i siste avsnitt, og da ble det en helt egen sus i det innlegget, Guava.

Jeg synes det blir helt det samme.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:27   #98
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Det minner meg på da jeg jobbet i barnehage. Jeg sa til ene faren at vi skulle gå tur neste dag. Da svarte han "Hvorfor gå? Ikke bra her?"

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:30   #99
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Vi bor i langrennsland, men her kunne de velge mellom skilek på jordet (med en liten runde rundt jordet for de som ville), 5 km og 12 km tur. Veldig greit. Alle møttes på jordet til pølsegrilling etterpå. Det sto man skulle si fra hvis man ikke hadde ski, det er ikke så mange elever, så regner med de fikk fikset til de som trengte.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:30   #100
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Søndagstur er jo også et veldig snålt begrep for veldig mange fra andre land. Jeg har hatt mye med studenter fra de sørlige delene av Afrika å gjøre, og de syns det er ganske koko, selv om en del av dem har lært seg å like det over tid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no